• سه شنبه 4 اردیبهشت 1403
  • الثُّلاثَاء 14 شوال 1445
  • 2024 Apr 23
سه شنبه 9 اردیبهشت 1399
کد مطلب : 99413
+
-

خبرهای کوتاه/شهر

سرنوشت هیأت رئیسه شورای‌عالی استان‌ها در هیأت حل اختلاف

  سیدپیمان موسوی، نماینده مردم کرمانشاه در شورای‌عالی استان‌ها :
انتخابات هیأت رئیسه سومین سال شورای‌عالی استان‌ها برگزار و نتیجه آن به وزارت کشور اعلام شد. در پی این اعلام، حواشی‌ای به‌وجود آمد که وزارت کشور به حضور و عدم‌حضور برخی اعضا در این انتخابات معترض بود. این اعلام نظر وزارت کشور با اعتراض برخی اعضای شورا مواجه شد. بنابراین موضوع به هیأت حل اختلاف ارجاع داده شد و ظرف روزهای آتی جلسه این هیأت برگزار خواهد شد تا براساس مستندات ارسالی در این جلسه تصمیم‌گیری لازم انجام شود. (ایرنا)

مرکز زباله اوشان به مجاورت بوستان یاس منتقل می‌شود
  سید حمید موسوی، شهردار منطقه یک: 
مرکز زباله اوشان در خیابان شهید مجدی به‌دلیل واقع شدن در بافت مسکونی، مزاحمت‌هایی برای اهالی ایجاد می‌کند و نیاز به انتقال به مکانی دیگر دارد. بر همین اساس در ابتدا ارتفاعات سوهانک برای این کار درنظر گرفته شده بود، ولی به‌دلیل مشکلاتی که در اراضی شرقی وجود داشت، این طرح متوقف شد. اگر این مشکلات به‌وجود نمی‌آمد این طرح در سال1398 به‌پایان می‌رسید. اراضی مجاور بوستان یاس فاطمی برای ایجاد و انتقال این سوله مشخص شده و در مذاکراتی که با مسئولان ارتش انجام شد جای مناسبی پیش‌بینی شد که به محیط شهری آسیب وارد نکند و دسترسی مناسبی داشته باشد. به‌زودی و با نظر مثبت ارتش این نقطه آماده ایجاد سوله مرکز زباله می‌شود. (شهرنوشت)

استفاده اجباری از ماسک در مترو هنوز ابلاغ نشده است
  فرنوش نوبخت، مدیرعامل شرکت بهره‌برداری متروی تهران:
طرح استفاده اجباری از ماسک در مترو ابلاغ رسمی نشده است. در صورت ابلاغ این موضوع به شرکت بهره‌برداری مترو کارگروه کارشناسی ویژه تشکیل می‌شود تا نحوه اجرای این مسئله مورد بررسی قرار گیرد. شرکت متروی تهران تابع قوانین و مصوبات ستاد مقابله با کروناست و پس از بررسی گروه ویژه و اتخاذ سیاستگذاری‌ها استفاده اجباری از ماسک در مترو اجرا می‌شود. از ابتدای سال‌جاری بیش از 5میلیون مسافر از طریق مترو جابه‌جا شده‌اند و طی روزهای اخیر تعداد مسافران نسبت به هفته گذشته افزایش یافته است.(فارس)

ارائه سبد معیشتی به 2200زن سرپرست خانوار
  زهرا صدراعظم نوری، رئیس کمیسیون سلامت و محیط‌زیست شورای شهر تهران:
 2200زن سرپرست خانوار در مناطق 22گانه تهران شناسایی شده‌اند که شهرداری کمک‌های حمایتی برای این افراد را در شرایط کرونا مدنظر قرار داد. ‌بسته‌های حمایتی یک میلیون تومانی شامل ارزاق و مواد بهداشتی به 2200زن سرپرست خانوار ارائه شده است و تعداد زیادی از این افراد با هماهنگی اداره کل بانوان شهرداری در حوزه تولید ماسک فعالیت می‌کنند.(همشهری)

 

این خبر را به اشتراک بگذارید