• پنج شنبه 30 فروردین 1403
  • الْخَمِيس 9 شوال 1445
  • 2024 Apr 18
سه شنبه 9 اردیبهشت 1399
کد مطلب : 99411
+
-

نتفلیکس،کیارستمی پخش می‌کند

گزارش
نتفلیکس،کیارستمی پخش می‌کند


آرش نهاوندی ـ روزنامه‌نگار

کمپانی نتفلیکس با عقد قرارداد با کمپانی فرانسوی ‌ام کی2 فیلمز حق پخش نسخه‌های ترمیم‌شده 50فیلم کلاسیک از فیلمسازان بزرگی نظیر عباس کیارستمی، چارلی چاپلین، فرانسوا تروفو، آلن رنه، دیوید لینچ، امیر کاستوریکا، ژاک دمی، مایکل هانکه، ژاویه دلان، استیو مک‌کوئین و کریستف کیشلوفسکی را به‌دست آورده است. به گزارش ددلاین، براساس این قرارداد 50فیلم منتخب و کلاسیک از این کارگردانان توسط نتفلیکس عرضه و در وب‌سایت این کمپانی در اختیار کاربران اینترنتی قرار خواهد گرفت. این قرارداد می‌تواند برای کمپانی‌ ام‌کی2فیلمز و فرانسه خوش‌یمن باشد چرا که هم‌اکنون مردم فرانسه به‌دلیل شیوع کرونا در قرنطینه هستند و محدودیت‌های تردد در این کشور نیز تا 11‌ماه مه2020 همچنان ادامه خواهد یافت. به گزارش فیلم واریتی، در چنین شرایطی مردم فرانسه و بسیاری از کشورها که به‌دلیل شیوع ویروس کرونا در خانه به‌سر می‌برند قادر خواهند بود فیلم‌های کلاسیک از سینماگران مطرح مورد علاقه خود را به‌صورت آنلاین از خانه تماشا کنند.
فیلم واریتی درباره این قرارداد می‌نویسد که قرار منعقد شده میان‌ ام‌کی2فیلمز و نتفلیکس، قرارداد ویژه‌ای نیست و هم‌اکنون نیز تعدادی از فیلم‌های منتخب کلاسیک به‌صورت آنلاین در پلتفرم‌های دیگر نظیر آمازون پرایم تایم ویدئو، قابل دسترس هستند. با این حال قرارداد منعقد شده میان‌ ام‌کی2 فیلمز و نتفلیکس، نخستین قراردادی است که طبق آن یک کمپانی می‌تواند از طریق سرویس اینترنتی خود 50فیلم از کارگردانان بزرگ سینما را به‌صورت یکجا در دسترس کاربران خود بگذارد. پیش از این در تعدادی از پلتفرم‌ها منتخب‌های محدودتری از فیلم‌های کلاسیک برای کاربران قابل دسترس بود. نتفلیکس پخش آنلاین این کلاسیک‌ها را از 24آوریل2020 با انتشار 20فیلم از نسخه‌های ترمیم‌شده فیلم‌های کلاسیک فرانسوا تروفو کارگردان نامدار فرانسوی آغاز کرده است. ازجمله مهم‌ترین این فیلم‌ها که در وب سایت نتفلیکس قرار گرفته می‌توان به فیلم‌های ژول و ژیم (1962) 400ضربه (1959)، فارنهایت451 (1966) و آخرین مترو (1980)، اشاره کرد.
در آرشیو کمپانی فرانسوی ‌ام‌کی2 فیلمز هم‌اکنون 800نسخه از فیلم‌های کلاسیک وجود دارد که بیشتر آنها ترمیم شده‌اند و حق پخش آنها در دست این کمپانی فرانسوی است. کمپانی ‌ام‌کی2 فیلمز پس از عقد قراردادی در سال2017 با مؤسسه توسعه فکری کودکان و جوانان به‌منظور ترمیم 20نسخه سینمایی از فیلم کیارستمی، حق پخش و توزیع فیلم‌های وی را به‌دست آورد. خانه دوست کجاست؟ (1365)، زندگی و دیگر هیچ (1370) و مسافر (۱۳۵۳) ازجمله فیلم‌های مطرح عباس کیارستمی هستند که در سال2017 توسط کمپانی فرانسوی ‌ام‌کی2 خریداری‌شدند.

این خبر را به اشتراک بگذارید