• جمعه 31 فروردین 1403
  • الْجُمْعَة 10 شوال 1445
  • 2024 Apr 19
سه شنبه 9 اردیبهشت 1399
کد مطلب : 99360
+
-

انتقام‌جویی به‌خاطر جواب رد

انتقام‌جویی به‌خاطر جواب رد


عامل انتشار عکس‌های خصوصی نوعروس جوان دختردایی او بود که با انگیزه‌ای عجیب نقشه انتقام‌جویی طرح کرده بود.
به گزارش همشهری، چند روز پیش نوعروس 24ساله یزدی از طریق تماس‌های دوستان و آشنایانش متوجه ماجرای عجیبی شد. یک صفحه شخصی در اینستاگرام به نام او باز شده بود که در این صفحه عکس‌‌های کاملا شخصی‌اش منتشر شده بود. نوعروس جوان با دیدن این صفحه حسابی شوکه شد. تنها مدت کوتاهی از ازدواجش با مرد مورد علاقه‌اش می‌گذشت و با توجه به حساسیت‌ خانواده‌ها، انتشار این عکس‌ها می‌توانست برایش دردسرساز شود. از سوی دیگر او نمی‌دانست که فردی که اقدام به انتشار عکس‌ها کرده، کیست اما مطمئن بود که پای یکی از آشنایانش در میان است. چرا که تمامی عکس‌های منتشر شده، کاملا خصوصی بودند و به غیراز او تنها اقوامش بودند که آنها را در اختیار داشتند. زن جوان برای شناسایی عامل انتشار عکس‌ها و پایان دادن به این کابوس راهی پلیس فتا شد و از مأموران کمک خواست.
با شکایت نوعروس، تیمی از مأموران برای کشف راز این معما وارد عمل شدند. آنها در بررسی‌های تخصصی و فنی توانستند آی‌پی فردی را که اقدام به ساختن صفحه اینستاگرامی و همچنین انتشار عکس‌ها کرده بود شناسایی و این فرد را ردگیری کنند. وقتی متهم پرونده دستگیر و به اداره پلیس منتقل شد، شاکی با دیدن او شوکه شد. چرا که وی کسی نبود جز دختر دایی‌اش. متهم در همان بازجویی‌های اولیه با ابراز پشیمانی از کاری که کرده بود گفت: برادرم از سال‌ها قبل عاشق شاکی بود. برای همین تلاش زیادی کرد تا شرایطی را مهیا کند که بتواند به خواستگاری او برود. بالاخره این اتفاق افتاد و چند‌ماه پیش برای خواستگاری دخترعمه‌ام به خانه آنها رفتیم. اما او در کمال ناباوری به برادرم جواب منفی داد و گفت که قصد ازدواج با او را ندارد. این مسئله برای خانواده ما خیلی گران تمام شد. چرا که باورمان نمی‌شد از دخترعمه‌ام جواب رد بشنویم. بعد از این ماجرا برادرم افسرده شد و پدر و مادرم هم حال و روز خوبی نداشتند تا اینکه متوجه شدیم برای دخترعمه‌ام خواستگار دیگری رفته و او به وی جواب مثبت داده است. پس از آن نیز آنها عقد کردند و مدتی بعد مراسم عروسی‌شان را جشن گرفتند. همه اینها باعث شده بود که از دخترعمه‌ام کینه به دل بگیرم و به فکر انتقام‌جویی از او باشم. تا اینکه تصمیم گرفتم یک صفحه اینستاگرامی به نام او باز کنم و با انتشار عکس‌های خصوصی‌اش آبرویش را ببرم. چرا که می‌دانستم خانواده‌ همسرش به این ماجرا حساس هستند و تصور می‌کردم که با این کار می‌توانم زندگی‌ مشترکش را نابود کنم اما اشتباه می‌کردم و وقتی دستگیر شدم، فهمیدم که نباید با آبروی او بازی می‌کردم.
به گفته سرهنگ مرتضی ابوطالبی، رئیس پلیس فتای استان یزد، پس از اعترافات متهم، پرونده او برای تصمیم‌گیری در اختیار مرجع قضایی قرار گرفت. وی همچنین با هشدار به کاربران فضای مجازی گفت: جعل هویت و عنوان شخصیت‌های حقیقی و حقوقی در فضای مجازی زیاد اتفاق می‌افتد و متأسفانه یکی از دلایلش این است که برخی کاربران با تصور اینکه استفاده از نام و شهرت افراد دیگر در فضای سایبر جرم نیست، گاهی برای سرگرمی یا اذیت کردن با نام دیگران اکانت، گروه و یا صفحه‌ای ایجاد می‌کنند درحالی‌که این اقدام جرم تلقی شده و دستگاه قضایی به‌شدت با آن برخورد می‌کند.

این خبر را به اشتراک بگذارید