• شنبه 1 اردیبهشت 1403
  • السَّبْت 11 شوال 1445
  • 2024 Apr 20
دو شنبه 8 اردیبهشت 1399
کد مطلب : 99328
+
-

حقوق ورزشکاران المپیکی قطع می‌شود

رئیس کمیته ملی المپیک ایران می‌گوید حالا که المپیک به تعویق افتاده، دیگر قرار نیست ورزشکاران المپیکی یک سال دیگر حقوق ماهانه بگیرند

 رضا صالحی‌امیری، رئیس کمیته ملی المپیک دیروز ظهر در دومین نشست خبری آنلاین خود جوابگوی سؤالات خبرنگاران بود؛ اینکه در دوران قرنطینه تکلیف تمرین ورزشکاران المپیکی چه می‌شود؟  فدراسیون‌ها کی بودجه می‌گیرند؟ المپیک یک سال دیرتر برگزار می‌شود، المپین‌ها هم یک سال بیشتر حقوق می‌گیرند؟ و....
   اگر پول برسد، فدراسیون‌ها هم پول می‌گیرند: شرایط خزانه مناسب نیست. قرار است نیمه دوم اردیبهشت‌ماه دریافتی داشته باشیم و بعد از آن به فدراسیون‌ها پول بدهیم، البته اگر شرایط کرونا تشدید شود، تخصیص ما ممکن است به خرداد منتقل شود. تا الان همه تعهدات مالی خود به فدراسیون‌ها را پرداخت کرده‌ایم، اما الان شرایط متفاوت است و انجام صددرصد تعهدات ما بستگی به این دارد که بتوانیم دریافتی خود را کامل از خزانه‌داری داشته باشیم. میزان بودجه مصوب فدراسیون‌ها برای سال۹۹ حدود ۳۰ میلیارد تومان است. هزینه‌های آماده‌سازی برای المپیک و پاداش پای سکو و خرید ارز و حمل‌ونقل و هزینه اقامت و سایر هزینه‌های جانبی و کمک ویژه به فدراسیون‌ها ۳۰ میلیارد تومان است.
  پرداخت حقوق المپیکی‌ها فقط برای یک سال بوده است: ما مصوب کردیم ورزشکارانی که سهمیه المپیک می‌گیرند، معادل ۶۰میلیون تومان برای یک سال دریافت کنند. توافق این بود در 2قسط پرداخت شود که نیمسال اول را وزارت ورزش پرداخت کند و نیمسال دوم را کمیته ملی المپیک. الان در ستاد عالی بازی‌ها در مورد پرداخت نیمسال دوم بحث است. آن چیزی که قطعی است، حقوق کسانی که سهمیه گرفته‌اند پرداخت می‌شود اما برای زمان آن در حال مذاکره‌ایم. مربیانی که حقوق خود را در نیمسال اول دریافت نکرده‌اند. نیمسال اول در تعهد وزارت ورزش است. با توجه به تعویق یکساله المپیک، یک سال دیگر حقوق المپیکی تمدید نمی‌شود. تعهد 60میلیون تومانی ما برای یک‌بار است و قابل تکرار نیست اما 10نفری که سهمیه 500دلاری IOC دارند، تکرار می‌شود.
  از اینکه داورزنی بازنشسته است، بی‌اطلاعم: من از این موضوع بی‌اطلاع هستم. اینکه لیستی از بازنشسته‌های بالای 35سال در وزارت ورزش است، قطعی است اما اینکه شامل چه کسانی است، من خبر ندارم.
  2راهکار برای شروع تمرین ورزشکاران داریم: قطعا ورزشکاران در دوران قرنطینه افت دارند اما این شرایط فقط برای ایران نیست و 200کشور همین شرایط را دارند. با این حال، وقتی مجوز شروع اردوها داده شود، همه تجهیزات خود را در اختیار ورزشکاران قرار می‌دهیم تا آماده شوند. اگر ستاد عالی مبارزه با کرونا همچنان با برگزاری اردوها مخالفت داشته باشد، به سمت آموزش انفرادی افراد از طریق تامین تجهیزات توسط ما و وزارت ورزش می‌رویم. یا تجهیزات را به منازل ورزشکاران ببریم یا قهرمانان در محیط‌های مطمئن مثل آکادمی ملی المپیک تمرین کنند. اگر مخالفت با تمرین بیرون از خانه همچنان ادامه داشته باشد، یکی از این دو راهکار را در پیش می‌گیریم و چاره‌ای جز این نداریم.
  لباس کاروان بعد از عبور از کرونا نهایی می‌شود: تقریبا در حال نهایی‌کردن لباس کاروان بودیم تا به تولید برسد اما المپیک به تعویق افتاد. ان‌شاءالله بعد از عبور از کرونا کار را تمام می‌کنیم.

این خبر را به اشتراک بگذارید