• چهار شنبه 5 اردیبهشت 1403
  • الأرْبِعَاء 15 شوال 1445
  • 2024 Apr 24
یکشنبه 7 اردیبهشت 1399
کد مطلب : 99230
+
-

ترابی: دوست داریم در زمین جام قهرمانی را بگیریم

از نوجوانی آرزو داشتم در اروپا بازی کنم

ترابی: دوست داریم در زمین جام قهرمانی را بگیریم

امیرحسین اعظمی

ترابی امسال یکی از مهره‌های کلیدی پرسپولیس بوده و نقش مؤثری در صدرنشینی قرمز‌ها در لیگ برتر داشته است. همین داستان باعث شده تا داستان انتقال این ستاره به فوتبال اروپا از الان بر سر زبان‌ها بیفتد و هواداران پرسپولیس را حسابی نگران کند. حالا ترابی در گفت‌و‌گوی اختصاصی با همشهری از آرزویش برای بازی در اروپا سخن گفته اما معتقد است نمی‌تواند اتفاقات آخر فصل را از الان پیش‌بینی کند و بگوید قطعا از جمع قرمز‌ها جدا می‌شود یا خیر.

 روزهای قرنطینه و دوری از فوتبال را چطور سپری می‌کنی؟
سعی می‌کنم بیشتر در خانه باشم و تا جایی که امکان دارد همه‌‌چیز را رعایت کنم. شیوع ویروس کرونا یک اتفاق غیرقابل پیش‌بینی بود که خیلی چیزها را تحت‌تأثیر خودش قرار داد. در این مدت هم سعی کردم در خانه تمرین کنم.
 تمرینات هوازی را کجا انجام می‌دهی؟
در خانه و روی تردمیل. باشگاه‌ها که بسته است و شرایط واقعا سخت شده، ما هم مجبوریم که در خانه تمرین کنیم. من ساکن کرج هستم و اینجا تا چند وقت پیش که پارک‌ها را هم بسته بودند، حالا نمی‌دانم که پارک‌ها باز هستند یا خیر. فقط امیدوارم این بیماری هر چه زودتر ریشه‌کن شود تا همه بتوانند زندگی طبیعی‌شان را ادامه دهند.
 اگر لیگ ادامه پیدا کند، بازیکنان و تیم‌ها از لحاظ فنی افت نخواهند کرد؟
طبیعتا همینطور است و این شرایط به همه تیم‌ها ضرر زده است. البته ما بیشتر ضرر کردیم چون قبل از تعطیلی لیگ برتر شرایط خیلی خوبی داشتیم، ما شهر خودرو را شکست دادیم و از بازی با سپاهان هم طبق حکم کمیته انضباطی 3 امتیاز گرفتیم. به هر حال ویروس کرونا لیگ برتر را تعطیل کرد ولی امیدوارم بازی‌ها شروع شود تا دوباره از فوتبال لذت ببریم و چند بازی باقیمانده را انجام دهیم تا به قهرمانی برسیم.
 برخی معتقدند اگر بازی‌های لیگ برتر نیمه‌کاره بماند، نباید قهرمان را مشخص کنند. نظر تو چیست؟
من شنیده‌ام که قرار است بازی‌ها را ادامه دهند، خودمان هم دوست داریم بازی کنیم و در زمین مسابقه جام قهرمانی را بگیریم. ما برای رسیدن به قهرمانی خیلی زحمت کشیدیم و حالا هم دوست داریم بجنگیم تا به آن چیزی که می‌خواهیم دست پیدا کنیم. پرسپولیس از هر لحاظ لایق قهرمانی است و اختلاف امتیاز ما با تیم‌های پایین‌تر نشان می‌دهد که چقدر شایسته رسیدن به این عنوان هستیم. اگر قرار است لیگ را تعطیل کنند، این بی‌معرفتی است که پرسپولیس را به‌عنوان قهرمان معرفی نکنند.
  حتما می‌دانی که در این مدت شایعات زیادی درخصوص جدایی تو از پرسپولیس مطرح شده است؟
بله، ولی من فعلا بازیکن پرسپولیس هستم و با این تیم قرارداد دارم. واقعیت این است که به چیزی جز قهرمانی با پرسپولیس فکر نمی‌کنم و بهتر است برای هر اتفاقی در زمان خودش صحبت کنیم.
  ولی می‌گویند چند پیشنهاد اروپایی داری؟
در این زمینه مدیر برنامه‌هایم در جریان است و باید منتظر پایان فصل باشیم.
  خیلی دوست داری در اروپا بازی کنی، درست است؟
خب، من از نوجوانی دوست داشتم که یک روز در اروپا فوتبال بازی کنم و همه فوتبالیست‌های ایرانی هم چنین آرزویی دارند. باید منتظر پایان فصل باشم تا اگر شرایط مهیا شد، بعد از مشورت با باشگاه یک تصمیم خوب بگیرم.
  چند درصد احتمال می‌دهی که از پرسپولیس جدا شوی؟
واقعا نمی‌توانم اتفاقات آخر فصل را پیش‌بینی کنم. برای من الان فقط قهرمانی با پرسپولیس مهم است.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید