• پنج شنبه 6 اردیبهشت 1403
  • الْخَمِيس 16 شوال 1445
  • 2024 Apr 25
پنج شنبه 4 اردیبهشت 1399
کد مطلب : 99038
+
-

اولین جشن قهرمانی خاموش تاریخ؟

در مورد لیگ عجیب نوزدهم که همه رکوردهای منفی در زمینه حضور تماشاگران را شکست


اگر مختصر شانسی برای از سرگیری مسابقات لیگ نوزدهم وجود داشته باشد، بازی‌های باقیمانده قطعا بدون حضور تماشاگران برگزار خواهد شد. فعلا از هفته دوم خرداد به‌عنوان زمان احتمالی از سرگیری مسابقات یاد می‌شود و منطقی هم هست که اگر این برنامه اجرایی شد، خبری از تماشاگران در ورزشگاه‌ها نباشد. حتی کشور آلمان هم که به تازگی خبر از مهار کرونا داده، مدعی شده مسابقات ورزشی درصورت از سرگیری، بدون حضور تماشاگران برگزار خواهد شد. به این ترتیب ثلث سوم هفته‌های سرنوشت‌ساز لیگ نوزدهم هم به‌احتمال قریب به یقین پشت درهای بسته خواهد بود تا فصل عجیب جاری، یک رکورد منفی دیگر به نام خودش به ثبت برساند.
به‌طور کلی در لیگ نوزدهم عوامل مختلف دست به‌دست هم دادند تا تماشاگران بسیار کمی به تماشای مسابقات بیایند. ابتدای فصل به بهانه ضرورت انجام بلیت‌فروشی الکترونیک شاهد تأخیر در آغاز لیگ بودیم. بعد هم که مسابقات شروع شد، به همین بهانه بلیت‌ها را بسیار دیر فروختند، طبقه دوم ورزشگاه آزادی برای هفته‌ها خارج از دسترس بود و در استادیوم‌های گوناگون مردم برای خرید بلیت به‌شدت مشکل داشتند. اگر به آرشیو برنامه‌های تلویزیونی مراجعه کنید، گزارش‌هایی از این دست را به وفور در آن مقطع پیدا خواهید کرد. بعد هم داستان‌های همیشگی زمستان مثل آلودگی و وارونگی دما پیش آمد و قصه اتفاقات آبان هم به آن افزوده شد. تغییرات سریع و ناگهانی در زمان و مکان انجام بازی‌ها، مولود حساسیت‌های امنیتی آن مقطع بود که باعث شد مدام شاهد ریزش تعداد تماشاگران باشیم. محرومیت‌های انضباطی هم که به قوت خودش باقی بود؛ طوری که مثلا پرسپولیس با پیکان و استقلال با گل‌گهر سیرجان در ورزشگاه خالی دیدار کردند.
سیلی آخر را اما کرونا زد.2 هفته پایانی رقابت‌ها تا امروز (هفته‌های 20و 21) بدون تماشاگر برگزار شد که بین مسابقات آن، بازی‌های جذابی مثل پرسپولیس- سپاهان، سپاهان- ذوب‌آهن، استقلال- ذوب‌آهن وپرسپولیس- شهرخودرو  به چشم می‌خورد. حالا هم ظاهرا قرار است 9هفته آخر بدون تماشاچی باشد؛ یعنی درست زمانی که با توجه به مطبوع شدن هوا و حساسیت مسابقات، همیشه شاهد افزایش استقبال مردم ‌بودیم. امسال اما جشن قهرمانی تیم فاتح برای نخستین بار در سکوت برگزار می‌شود و در همین سکوت هم تیم‌های سقوط‌کننده باید اشک حسرت بریزند. تازه اگر امکان برگزاری مسابقات پشت درهای بسته فراهم شود، وگرنه که هیچ...!

این خبر را به اشتراک بگذارید