• پنج شنبه 30 فروردین 1403
  • الْخَمِيس 9 شوال 1445
  • 2024 Apr 18
پنج شنبه 4 اردیبهشت 1399
کد مطلب : 99027
+
-

چند نکته برای روزه‌داری سالم‌تر

چند نکته برای روزه‌داری سالم‌تر



برای پیشگیری از بوی دهان، بعد از سحری خوردن، دهانتان را با آب و نمک بشویید.



به جای آبمیوه‌های طبیعی، خود میوه را بخورید. فیبر میوه کمک می‌کند تا هم مدت بیشتری سیر بمانید، هم کمتر تشنه شوید و هم گوارش و دفع راحت‌تری داشته باشید و دچار یبوست نشوید.

بلافاصله بعد از سحری خوردن نخوابید و لااقل یک ساعت فاصله میان وعده سحری و خواب ایجاد کنید.

هنگام سحر نوشیدنی‌های اسیدی و ترش‌مزه و نوشیدنی‌های گازدار نخورید. چون باعث اشکال در هضم می‌شود و در طول روز احساس ورم و درد معده خواهید داشت.



برای داشتن احساس سیری بیشتر، در وعده سحری از آجیل‌های خام مثل گردو، بادام و فندق استفاده کنید. البته در خوردن این آجیل‌ها زیاده‌روی نکنید چون باعث چاقی می‌شوند. یک مشت آجیل برای سیر ماندن شما در طول روز کافی است.

سوسیس و کالباس، غذاهای سرخ‌کرده، غذاهای کنسروی، غذاهای خیلی شیرین (مثل زولبیا و بامیه یا حلوا و شله‌زرد)، غذاهایی که دارای رب گوجه‌فرنگی و ادویه هستند باعث افزایش تشنگی می‌شوند.



برای پیشگیری از تشنگی در طول روز، سحر شربت خاکشیر و عسل یا تخم شربتی و عسل بنوشید.

اگر اهل ورزش هستید و می‌خواهید در‌ ماه مبارک رمضان هم ورزش‌تان را ادامه دهید برنامه خود را طوری طراحی کنید که تمرینات‌تان را در ساعات پایانی روز انجام دهید و بلافاصله بعد از تمرین افطار کنید. اگر بعد از اذان مغرب تمرین می‌کنید باید افطاری بسیار سبک داشته باشید و یک ساعت بعد از افطار، تمرین خود را شروع کنید. در ‌ماه رمضان، برنامه تمرینی خود را سبک‌تر کنید تا به بدنتان فشار وارد نشود.


این خبر را به اشتراک بگذارید