• چهار شنبه 5 اردیبهشت 1403
  • الأرْبِعَاء 15 شوال 1445
  • 2024 Apr 24
پنج شنبه 4 اردیبهشت 1399
کد مطلب : 99023
+
-

نیما نابغه

ویترین
نیما نابغه


مجموعه 3جلدی «نیما نابغه» را با عنوان‌های «ورزشکارهای آشغال‌ جمع‌کن» «موزه‌گردهای ایران باستان» و «آشپزهای جشنواره عزا» آتوسا صالحی نوشته و نسیم بهاری تصویرگری آن را برعهده داشته است.
در نوشته پشت جلد این کتاب‌ها آمده است: «نیما نابغه» از آن بچه‌های وروجکی است که زیاد اهل حرف گوش کردن نیست و دوست دارد همه‌‌چیز را خودش تجربه کند. اتفاقا معلمشان خانم بالا هم زیاد حوصله درس دادن ندارد و در عوض عاشق ماجراجویی است و برای همین مرتب بچه‌های کلاسش را به گردش علمی می‌برد.
اولین‌کتاب مجموعه مذکور، «ورزشکارهای آشغال‌جمع‌کن (بشنو و باور نکن!)» است که در آن قرار است نیما و همکلاسی‌هایش به کوه‌گردی و یک‌گردش هیجان‌انگیز محیط‌زیستی بروند. این‌کتاب صدوچهلمین عنوان از مجموعه «رمان کودک» است که افق چاپ می‌کند.
کتاب دوم مجموعه «نیما نابغه»، «موزه‌گردهای ایران باستان (یک داستان پرهیجان)» است که در آن بناست بچه‌های کلاس همراه با خانم بالا به موزه‌گردی بروند و در هزارتوی تاریخ باستان گم شوند.
نیما ابتدای این‌کتاب و پیش از شروع داستان، برای مخاطبانش نوشته است: «این‌داستان مو به تنتان سیخ می‌کند!» و «اگر مواظب نباشید سیخ به تنتان می‌کند!»
سومین کتابی هم که در قالب مجموعه «نیما نابغه» چاپ شده، «آشپزهای جشنواره عزا (ببخشید غذا)» است که در آن، بناست یک‌جشنواره غذا و مسابقه‌ای کمی تا قسمتی خوشمزه برپا شود. این‌کتاب هم مانند 2کتاب دیگر، ۱۰پیشنهاد باحال مخصوص بچه‌های نابغه‌ای مثل نیما را شامل می‌شود که آدم‌بزرگ‌ها جدی‌شان نمی‌گیرند. به‌علاوه هزارتا راز یواشکی را هم در خود جا داده است.
هریک از این کتاب‌ها در ۱۰۴صفحه با شمارگان ۱۵۰۰نسخه و قیمت ۱۹هزار تومان از سوی نشر افق منتشر شده است.

این خبر را به اشتراک بگذارید