• پنج شنبه 6 اردیبهشت 1403
  • الْخَمِيس 16 شوال 1445
  • 2024 Apr 25
پنج شنبه 4 اردیبهشت 1399
کد مطلب : 99006
+
-

خانواده پدری پسربچه 8ساله مدعی بودند که او گم شده حال آنکه حقیقت چیز دیگری بود

ماجرای عجیب کودک گمشده


اولین پرونده کودک‌ربایی سال٩٩ پایتخت، ماجرای عجیب گم شدن پسربچه‌ای 8ساله بود که در تحقیقات پلیسی معلوم شد وی ربوده نشده و در حقیقت خانواده‌ پدری‌اش او را مخفی کرده‌ بودند.
به گزارش همشهری، ماجرا از این قرار بود که زن و شوهری به همراه پسر ٨ ساله خود زندگی می‌کردند اما اواخر سال ٩٨ پدر خانواده دچار بیماری قلبی و زندگی‌شان دستخوش تغییرات زیادی شد. زن جوان تصمیم گرفت به همراه شوهر و پسرش راهی خانه پدر شوهرش شود تا هم از شوهرش مراقبت کنند و هم حواسشان به پسرشان باشد. اما مرد بیمار دوام نیاورد و اواخر اسفند پارسال به‌دلیل ایست قلبی جان باخت.

گزارش ناپدید شدن کودک
بعد از فوت پدر خانواده، مادر قصد داشت به همراه کودکش به خانه بازگردد اما خانواده پدری به او اصرار کردند که اجازه بدهد پسربچه چند روزی در آنجا بماند. چراکه کودک بی‌تابی می‌کرد و بهانه پدرش را می‌گرفت. مادر، پسربچه را در خانه اقوام شوهرش گذاشت و خودش برای انجام کارهایش به خانه بازگشت. چند روز بعد اما وقتی مادر به‌دنبال پسرش رفت متوجه اتفاق عجیبی شد. خانواده شوهر این زن مدعی بودند که کودک گمشده است و اطلاعی از او ندارند. مادر با شنیدن این جمله شوکه شد و فورا خود را به اداره پلیس رساند و ماجرای گم شدن کودکش را اطلاع داد. این زن به افسر پلیس گفت:  خانواده شوهرم مدعی شدند که پسرم دلتنگ من شده و بیتابی می‌کرده و یک روز بی‌آنکه کسی متوجه شود خانه را ترک کرده است. آنها می‌گفتند که پسرم به یکی از بچه‌های عمویش گفته که می‌خواهد به‌دنبال من بیاید و بعد گم شده است. پس از این اتفاق همه جا را گشتم اما اثری از پسرم نبود و تصمیم گرفتم از پلیس کمک بخواهم. 
به‌دنبال اظهارات این زن، پرونده‌ای تشکیل شد و با توجه به حساسیت موضوع، گروهی از مأموران اداره یازدهم پلیس آگاهی تهران برای یافتن ردی از پسربچه گمشده وارد عمل شدند. تیم تحقیق در گام نخست خانواده پدری کودک را به اداره آگاهی احضار کرد اما آنها مدعی شدند اطلاعی از کودک ندارند.

کودک ربایی 
همچنان که تحقیقات در این پرونده عجیب ادامه داشت، مادر کودک بار دیگر به اداره پلیس رفت و مدعی شد که خانواده شوهرش، پسرش را ربوده‌اند. با مطرح شدن این موضوع، خانواده شوهر به اداره آگاهی احضار شدند اما آنها مدعی بودند که کودک پیش آنها نیست. با وجود این، مادر پسربچه همچنان از خانواده شوهرش شاکی بود و می‌گفت که آنها پسرش را پنهان کرده‌اند. در این شرایط قاضی احسان زمانی، بازپرس شعبه ششم دادسرای جنایی تهران دستور بازرسی خانه پدربزرگ و مادربزرگ پدری کودک را صادر کرد. وقتی مأموران راهی آنجا شدند، کودک گمشده را در آنجا یافتند و معمای ناپدید شدن او حل شد. با افشای این حقیقت، کودک 8ساله با دستور قاضی جنایی تحویل مادرش شد. در این شرایط خانواده پدری کودک مدعی شدند که پسربچه برای پدرش بی‌تابی می‌کرده و آنها می‌خواستند او را پیش خود نگه دارند و تحویل مادرش ندهند. به همین دلیل دروغ گفته و مدعی شده بودند که کودک گم شده است. 
با این حال تحقیقات در این پرونده برای مشخص شدن زوایای پنهان آن آغاز شد و مأموران دریافتند که اختلاف آنها بر سر حضانت کودک بوده است. به همین دلیل تحقیقات بیشتر در این پرونده از سوی کارآگاهان اداره یازدهم پلیس آگاهی تهران ادامه دارد.
 

این خبر را به اشتراک بگذارید