• چهار شنبه 5 اردیبهشت 1403
  • الأرْبِعَاء 15 شوال 1445
  • 2024 Apr 24
پنج شنبه 4 اردیبهشت 1399
کد مطلب : 99004
+
-

نجات گروگان 2میلیاردی از اتاقک تاریک

نجات گروگان 2میلیاردی از اتاقک تاریک


3آدم‌ربا پس از ربودن مردی 38ساله در شهرستان سردشت او را به بانه منتقل کرده و در اتاقکی زندانی کرده بودند تا از خانواده‌اش 2میلیارد تومان اخاذی کنند، اما در عملیات ضربتی پلیس دستگیر شدند.
به‌گزارش همشهری، 30فروردین امسال، پرونده‌ای از طریق پلیس آگاهی شهرستان سردشت در آذربایجان غربی در اختیار پلیس آگاهی شهرستان بانه در استان کردستان قرار گرفت که از ماجرای یک گروگانگیری حکایت داشت. طبق اطلاعات پلیس سردشت، 3آدم‌ربای مسلح، با کمین در حوالی منزل مردی 38ساله که از اهالی سردشت بود، او را غافلگیر کرده و با تیراندازی و تهدید، وی را ربوده و سوار بر یک خودروی پراید متواری شده بودند.
آنها سپس با خانواده گروگانشان تماس گرفته و از آنها خواسته بودند در ازای آزادی این مرد 2میلیارد تومان پرداخت کنند؛ در حالی که در بررسی‌های اطلاعاتی معلوم شده بود آدم‌ربایان گروگان خود را از سردشت به بانه منتقل کرده و از حدود 5روز قبل‌تر در این شهر زندانی کرده بودند.
با دریافت این پرونده، تیمی از کارآگاهان پلیس آگاهی شهرستان بانه برای شناسایی مخفیگاه آدم‌ربایان وارد عمل شدند. با سرنخ‌هایی که از این افراد به‌دست آمده بود و ردگیری‌های تخصصی، محلی که متهمان در آنجا مخفی شده بودند شناسایی شد. تیم‌های عملیات پلیس با دریافت دستور قضایی راهی خانه مورد نظر شدند و در یک عملیات ضربتی موفق شدند هر سه مرد گروگانگیر را دستگیر کنند. متهمان اگرچه در ابتدا مدعی بودند که بی‌گناهند و خبری از مرد ربوده شده ندارند، اما وقتی با شواهد به‌دست آمده از سوی پلیس روبه‌رو شدند به آدم‌ربایی اعتراف کردند و مدعی شدند که گروگانشان را در اتاقکی در اطراف شهر زندانی کرده‌اند. کارآگاهان در ادامه راهی این محل شدند و توانستند گروگان 2میلیاردی را که در این اتاقک تاریک زندانی بود، نجات دهند.
به‌گفته سردار علی آزادی، فرمانده انتظامی استان کردستان، آدم‌ربایان اعتراف کردند که از قبل گروگانشان را می‌شناختند و به‌دلیل اختلافات و خصومت شخصی که با او داشتند، نقشه ربودن وی را عملی کرده بودند. با اعترافات متهمان، هر سه متهم تحویل پلیس آگاهی سردشت شدند و گروگان آزاد شده نیز به آغوش خانواده‌اش بازگشت.

این خبر را به اشتراک بگذارید