• شنبه 1 اردیبهشت 1403
  • السَّبْت 11 شوال 1445
  • 2024 Apr 20
چهار شنبه 3 اردیبهشت 1399
کد مطلب : 98854
+
-

ضدعفونی‌تئاترشهر

تصمیم‌گیری برای بازگشایی سالن‌های نمایشی در جلسه 15اردیبهشت

ضدعفونی‌تئاترشهر

فهیمه پناه‌آذر- روزنامه‌نگار

2‌ماه از تعطیلی سالن‌های نمایشی می‌گذرد، در تهران بیش از 100تماشاخانه دولتی و خصوصی وجود دارد که تا هفته اول اسفند‌ماه اجراهای خود را داشتند و با آمدن مهمان ناخوانده، تمام سالن‌ها با اجراهای نیمه‌کاره، بسته شدند.
 امیدواری برای بازگشایی تماشاخانه‌ها به امید رفتن ویروس کرونا با گذشت زمان کم ‌شد و حالا 2‌ماه است که گروه‌های نمایشی و سالن‌دارها با این تعطیلی کنار آمدند؛ کنار‌آمدنی سخت به لحاظ معیشتی، اقتصادی و بیکاری. حالا در میان سالن‌های دولتی مجموعه تئاترشهر با توجه به بازگشایی اکثر مکان‌های اداری و... فعالیت خود را از سر گرفته است اما این فعالیت به‌معنای اجرای نمایش نیست، بلکه به‌دلیل حضور بخشی از کارمندان مجموعه بوده و به گفته سعید اسدی، مدیر مجموعه تئاترشهر این ضدعفونی نیز به همین دلیل صورت گرفت.
اسدی به همشهری می‌گوید: «به‌طور طبیعی امور اداری مجموعه فعالیت خود را با حضور بخشی از کارمندان از سر گرفته و به همین دلیل با همکاری هلال‌احمر سالن‌های نمایشی مجموعه ضدعفونی شدند. ضدعفونی مجموعه گسترده بوده و علاوه بر سالن‌های نمایشی،‌ فضاهای داخلی، راهروها و محل‌های عبور و مرور و لابی نیز ضدعفونی شدند.»
به گفته مدیر تئاترشهر، پیش از این نیز چند مرتبه ضدعفونی در قالب‌های کوچک‌تری در تئاترشهر صورت گرفته بود که بعد از آن هم سالن‌ها تعطیل و کارکنان نیز در مجموعه حضور نداشتند.
تئاترشهر نیز چون دیگر سالن‌های نمایشی تهران از سوم اسفندماه فعالیتش به‌دلیل شیوع کرونا لغو شد و حالا گروه‌های نمایشی منتظر تصمیم بازگشایی سالن‌های نمایشی هستند. اسدی درباره ادامه اجراهای اسفند‌ماه سال گذشته توضیح می‌دهد: «بعد از تصمیم‌گیری درباره بازگشایی سالن‌ها، امکان اجرای نمایش‌های قبل از سال که اجرایشان متوقف شده بود و البته ادامه اجرا، بستگی به‌ خود گروه‌های نمایشی دارد.»
به گزارش همشهری، شنیده‌ها حاکی از آن است که برای بازگشایی سالن‌های دولتی و خصوصی قرار است 15اردیبهشت‌ماه جلسه‌ای برگزار شود و اما پیش‌بینی دیگری نیز وجود دارد که سالن‌های نمایشی بعد از پایان‌ ماه رمضان و همزمان با عید فطر فعالیت خود را از سرمی‌گیرند. تا آن زمان باید منتظر ماند که تماشاخانه‌ها چه زمان بازمی‌شوند و وضعیت سالن‌ها با توجه به تعطیلی 80روزه به چه شکل خواهد بود؟

این خبر را به اشتراک بگذارید