• پنج شنبه 6 اردیبهشت 1403
  • الْخَمِيس 16 شوال 1445
  • 2024 Apr 25
سه شنبه 2 اردیبهشت 1399
کد مطلب : 98792
+
-

مرفاوی: بله، وریا غفوری را می‌خواستم

سرمربی وقت استقلال، ادعای کاظم اولیایی را رد می‌کند

محمد زارعی

وریا غفوری، کاپیتان استقلال هفته گذشته در گفت‌وگوی زنده‌ای که با صفحه رسمی باشگاه استقلال داشت ادعا کرد هنگامی که در پاس همدان بازی می‌کرده از باشگاه استقلال دعوتنامه داشته اما مدیران پاس با این انتقال مخالفت کرده‌اند. این صحبت‌های وریا از سوی کاظم اولیایی مدیرعامل وقت پاس تکذیب شد اما صمد مرفاوی سرمربی آن روزهای استقلال نظر دیگری دارد. مرفاوی روز گذشته به سؤالات همشهری در این خصوص پاسخ داد.

  آیا این موضوع واقعیت دارد که شما وقتی سرمربی استقلال بودید به وریا غفوری پیشنهاد حضور در استقلال را دادید؟
بله ما به وریا پیشنهاد دادیم و جزو لیست ما بود. حتی با او صحبت هم شد ولی مدیران پاس همدان رضایت ندادند به استقلال بیاید. البته آن سال ما حنیف را هم از پاس همدان می‌خواستیم که توانستیم او را جذب کنیم ولی وریا را ندادند.
  گذشته از این بحث، درباره شرایط فوتبال در این روزها و شیوع کرونا بگویید.
ما هم در خانه هستیم و مسائل لازم را رعایت می‌کنیم تا دچار بیماری نشویم. با توجه به وضعیتی که هست منتظریم مسئولان مربوطه بگویند آیا می‌شود بازی‌ها را برگزار کرد یا نه. واقعا اگر بیماری کرونا در وضعیت حاد باشد نمی‌توان بازی‌ها را برگزار کرد. حتی اگر بازی‌ها بدون تماشاگر برگزار شود در پروازها، هتل‌ها، رستوران‌ها و موارد مشابه ممکن است مشکلات زیادی را شاهد باشیم. فقط باید جلو برویم تا ببینیم وضعیت چگونه می‌شود.
  نظرتان در مورد شرایط استقلال با مربیگری فرهاد مجیدی چیست؟
الان که درباره مسائل فنی نمی‌شود صحبت کرد. چون تمرینات و مسابقات تعطیل است و بازیکنان به‌صورت انفرادی تمرین می‌کنند. خود ما هم در نساجی این کار را کرده‌ایم و به‌صورت اینترنتی بازیکنان را زیرنظر داریم. با این حال باید بگویم مدیریت جدید استقلال می‌داند مشکلات این تیم چیست. مشکلاتی که از مدیران قبلی مانده حالا روی دوش اوست و رفع این مشکلات خیلی سخت است. آرزو می‌کنم او بتواند در کارش موفق باشد. به هرحال استقلال همیشه تیم قدرتمندی بوده و امیدوارم با موفقیت به راهش ادامه دهد.
  نظرتان در مورد انتخاب اسکوچیچ به‌عنوان سرمربی تیم ملی چیست و آیا امیدوار هستید که او بتواند موفق باشد؟
در وهله اول امیدوارم تیم ملی موفق باشد و به مرحله دوم مقدماتی جام جهانی صعود کند. این آرزوی قلبی ماست. اما وقتی ویلموتس آمد به‌نظر از تیم ملی ایران شناخت نداشت و همین عدم‌شناخت به ما ضربه زد و ما در چند بازی شکست خوردیم. البته ما قبل از آمدن ویلموتس نمی‌دانستیم می‌تواند موفق باشد یا نه. اما حالا امیدوارم اسکوچیچ بهتر عمل کند. باید امیدوار باشیم. فوتبال ما این توان را دارد که به جام‌جهانی صعود کند.

این خبر را به اشتراک بگذارید