• چهار شنبه 5 اردیبهشت 1403
  • الأرْبِعَاء 15 شوال 1445
  • 2024 Apr 24
یکشنبه 31 فروردین 1399
کد مطلب : 98623
+
-

شپلوتکا نباشیم


فرهاد یلدا ـ روزنامه‌نگار

 همه‌‌چیزمان به همه ‌‌چیزمان می‌آید. فریادمان بلند است از اینکه جماعت هنوز یاد نگرفته‌اند که ماسک و دستکش استفاده کنند و بعضی هم هنوز فرق سطل زباله و معبر و پیاده‌رو را نمی‌فهمند. نباید تعجب کرد وقتی مثلا اهل فرهنگ و هنر مملکت فکرشان این است که به‌رغم همه توصیه‌ها و ممنوعیت‌ها یواشکی فیلم بسازند. خب؟ با این اوضاع چه توقعی از مردم عادی باید داشت؟
اصل خبر این است که سخنگوی کارگروه خانه سینما بعد از بارها تذکر و توضیح درباره ممنوعیت فعالیت‌های سینمایی، بالاخره صبرش لبریز شده و از سازندگان 2 پروژه که به‌شدت مشغول فعالیت‌اند، گلایه کرده است.
دانش اقباشاوی توضیح داده که در این روزهای کرونایی که طبق بخشنامه‌های بهداشتی فعالیت‌های سینمایی ممنوع است، حسین قناعت در حال ساخت فیلم ویژه کودکان به نام شپلوتکاست. کیارش اسدی‌زاده هم قرار است در همین یکی، دو روز فیلم مجوز خروج را جلوی دوربین ببرد. آنچه مشخص است اینکه به گفته مدیران سازمان سینمایی در 2ماه گذشته هیچ مجوز ساخت جدیدی برای تولید فیلم سینمایی صادر نشده و مجوزهای قبلی هم به‌خاطر شیوع کرونا و ممنوعیت فعالیت گروه‌های سینمایی لغو شده است. با این توضیح مشخص است که سازندگان این 2 پروژه رسما فعالیت غیرقانونی انجام می‌دهند.
حالا بماند که این پنهان‌کاری و عمل غیرقانونی قرار است منجر شود به محصولی فرهنگی که مثلا برای کودکان آموزنده باشد.

این خبر را به اشتراک بگذارید