• پنج شنبه 6 اردیبهشت 1403
  • الْخَمِيس 16 شوال 1445
  • 2024 Apr 25
پنج شنبه 28 فروردین 1399
کد مطلب : 98380
+
-

ثبت‌نام وام یک‌میلیونی با پیامک

وزارت رفاه اعلام کرد؛ پیامک ثبت‌نام وام یک‌میلیون تومانی برای سرپرستان خانوارهای یارانه بگیر ارسال می‌شود

خانوارهایی که متقاضی دریافت وام یک‌میلیون تومانی عبور از کرونا هستند باید منتظر دریافت پیامک از وزارت ارتباطات بمانند و در پاسخ به این پیامک کد ملی سرپرست خانوار را برای وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی ارسال کنند. متولیان امر می‌گویند این پیامک برای همه خطوط تلفن همراه که به نام سرپرستان خانوار باشد ارسال می‌شود و پاسخ دادن به آن به‌منزله ثبت‌نام وام و پذیرش شرایط دریافت و تسویه آن خواهد بود.
به گزارش همشهری، با تصمیم جدید هیأت اقتصادی دولت مقرر شد؛ وام یک‌ میلیون تومانی خانوارهای یارانه‌بگیر به‌صورت قرض‌الحسنه و با نرخ کارمزد 4درصد به 23میلیون خانوار یارانه بگیر پرداخت شود. البته نهایی‌شدن این مصوبه نیازمند تصمیم ستاد مقابله با کرونا در یکشنبه آینده است؛ اما با توجه به اینکه بار مالی حذف بهره 8درصدی 23هزار میلیارد تومان را دولت پذیرفته، این ستاد منعی برای پرداخت این تسهیلات نخواهد داشت.

ارسال پیامک از نیمه‌شب چهارشنبه
پیش‌از این گفته شده بود که متقاضیان دریافت این وام باید در سامانه‌ای که برای این کار ایجاد می‌شود ثبت‌نام کنند، اما حالا طبق اعلام وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، خانوارهای یارانه‌بگیر، برای استفاده از این تسهیلات بانکی باید تقاضای خود را فقط با پاسخ به پیامک‌هایی که وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات با سر شماره v.refah ارسال می‌کند، ثبت کنند. در متن اطلاعیه این وزارتخانه آمده است: وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات از ساعت ۲۲ روز چهارشنبه ۲۷ فروردین به همه سرپرستان خانوارهای دریافت‌کننده یارانه، پیامک ارسال خواهد کرد و خانوارهای متقاضی باید با درنظر گرفتن شرایط مندرج در این اطلاعیه، کد ملی سرپرست خانوار را حداکثر تا روز یکشنبه 31فروردین 99از طریق تلفن همراهی که به نام سرپرست خانوار است به شماره ۶۳۶۹ پیامک کنند.

4نکته مهم
طبق اعلام وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، در جریان ثبت‌نام وام یک‌میلیون تومانی عبور از کرونا، توجه متقاضیان به این 4نکته ضروری است:
۱- مبلغ تسهیلات برای هر خانوار یک‌میلیون تومان به‌صورت قرض‌الحسنه (با کارمزد 4درصد) و تعداد اقساط ۳۰‌ماه متوالی خواهد بود.
۲- اقساط ماهانه برای هر خانوار مبلغ ۳۵ هزار تومان است که از یارانه تیرماه سال‌جاری به بعد کسر خواهد شد.
۳- گیرندگان تسهیلات، نباید حساب بانکی یارانه خود را تا انتهای بازپرداخت اقساط، تغییر دهند.
۴- درخواست‌کننده تسهیلات با ارسال پیامک به سازمان هدفمندسازی یارانه‌ها، وکالت بلاعزل می‌دهد که بازپرداخت تسهیلات فوق را ماهانه از محل یارانه نقدی خود به‌نظام بانکی پرداخت کند و این وکالت در حکم سند رسمی است و قابل‌اعتراض و ابطال در محاکم قضایی نیست.

نگران ارسال پیامک نباشید
حسین میرزایی، سخنگوی تسهیلات حمایتی کرونا درباره جزئیات وام یک میلیون تومانی دولت می‌گوید: مردم ابتدا صبر کنند تا از وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات با سر شماره v.refah پیامک دریافت کنند و سپس با سیم‌کارتی که به اسم سرپرست خانوار است، کد ملی سرپرست خانوار را به شماره 6369پیامک کنند. به گفته او، این پیامک حتی برای افرادی که پیامک‌های تبلیغاتی خود را بسته باشند نیز ارسال می‌شود و حتی اگر 10سیم‌کارت به اسم سرپرست خانوار باشد برای تمام 10سیم‌کارت پیامک ارسال خواهد شد، ازاین‌رو، سرپرستان خانوار تا زمانی که پیامک دریافت نکرده‌اند نیاز به هیچ اقدامی نیست. او همچنین می‌گوید: وام یک‌میلیون تومانی، پول نقد است و امکان برداشت آن از کارت عابر بانک وجود دارد.
همچنین محمدباقر نوبخت، رئیس سازمان برنامه‌وبودجه دیروز در حاشیه هفتمین جلسه ستاد راهبری جهش تولید در جمع خبرنگاران اعلام کرد: این وام تا قبل از شروع‌ ماه مبارک رمضان در حساب متقاضیان کارسازی می‌شود و اقساط آن به مبلغ 35هزار تومان از یارانه نقدی تیرماه به بعد برداشت می‌شود.

این خبر را به اشتراک بگذارید