• پنج شنبه 6 اردیبهشت 1403
  • الْخَمِيس 16 شوال 1445
  • 2024 Apr 25
چهار شنبه 27 فروردین 1399
کد مطلب : 98277
+
-

خسارت سیلاب به واحدهای صنعتی قم

خسارت سیلاب به واحدهای صنعتی قم

روح الله کریمی-  قم - خبرنگار

بارش شدید باران در محدوده تپه سلام قم در حالی منجر به روان شدن سیلاب در این منطقه شد که، به گفته مدیر کل مدیریت بحران استانداری قم، این سیل در جاده قم – اراک طی 50 سال گذشته بی‌سابقه بوده است. 45 دقیقه باران بارید و حجم زیاد آب گل‌آلود در کمتر از 5 دقیقه محور قم - اراک را مسدود و ترافیک شدیدی در این محور ایجاد کرد. سرعت سیل به حدی بود که یک دستگاه خودرو وانت واژگون شد و تعدادی از خودروهای سواری هم به موانع وسط جاده و خودروهای دیگر برخورد کردند. سیلی که با سرعت پیش می‌رفت به کارخانه‌ها و واحدهای صنفی خسارت‌هایی وارد کرد.
با توجه به هشدارهای هواشناسی استان، مردم و مسئولان انتظار سیلاب در رودخانه قمرود را داشتند اما فعالان صنفی محدوده تپه سلام غافلگیر شدند. یکی از کارگران قدیمی شرکت تهران پتو، با اشاره به جایی که سیل از آنجا آغاز شد، می‌گوید: در سال‌های اخیر سیلاب جزئی چند بار از همان نقطه سرازیر شده بود. با بارش دیروز و سیلاب شدیدی که راه افتاد مشخص شد که مسئولان تاکنون اقدامی برای رفع این مشکل نکرده‌اند و در صورت تداوم باران ممکن بود خسارت‌های مالی بیشتری به این منطقه وارد شود. راه‌ رفع این آب‌گرفتگی ساخت مسیل از زیر جاده و هدایت آن به سمت رودخانه قمرود است. 
البته بارش‌های اخیر در قم فقط به آب‌گرفتگی و سیلاب در جاده قم – اراک ختم نشد و برخی شهرهای مرکز استان با همان آب‌گرفتگی همیشگی روبه‌رو شدند تا بار دیگر مشکل زیرساخت‌های شهری قم در برابر بارش باران و هدایت آنها به کانال‌های زیرزمینی به چشم بیاید. آب‌گرفتگی شدید در معابر پرتردد قم از جمله شهرک قدس خیابان پاسداران، بلوار جمهوری، خیابان جوادالائمه (ع)، خیابان ۴۵ متری کارگر، خیابان امامزاده ابراهیم، میدان امینی بیات و بلوار شهید محمود‌نژاد مشهود بود.  محسن اروجی، مدیر کل مدیریت بحران استانداری، در گفت‌وگو با همشهری درباره بارش‌های قم عنوان کرد: بارندگی‌هایی که در کوتاه‌مدت موجب راه افتادن سیلاب شد، برای ساعاتی اختلال در عبور خودروها و ترافیک شدید را رقم زد. البته با حضور به‌موقع راهداری، پلیس ‌راه، هلال ‌احمر و شهرداری اقدامات لازم برای مسدودکردن راه و پاکسازی و هدایت خودروها، انجام شد. نیروهای هلال احمر نیز افرادی را که در سیل گیر افتاده بودند، نجات دادند. راهداری هم به تعدادی از خودروها که در آب با مشکل مواجه شده بودند کمک‌رسانی کرد.
 

این خبر را به اشتراک بگذارید