• جمعه 31 فروردین 1403
  • الْجُمْعَة 10 شوال 1445
  • 2024 Apr 19
سه شنبه 26 فروردین 1399
کد مطلب : 98214
+
-

رقابت در خانه

معرفی برخی از سرگرمی‌های الکترونیکی که این روزها شهرداری تهران برای تشویق شهروندان به در خانه ماندن اجرا می‌کند

سرگرمی
رقابت در خانه

درست است که این روزها نمی‌توانیم خیلی ‌از خانه بیرون بزنیم و از هوای بهاری لذت ببریم اما صدها راه و روش هم وجود دارد تا در خانه تفریحات جدیدی را تجربه کنیم؛ تفریحاتی که حتی می‌تواند ما را از دریچه‌های نو به جهان وصل کند. پس، راه گذر غیرضرور از خیابان‌های شهر را در پیش نگیرید و به جایش چند روشی که شهرداری تهران و استارتاپ‌ها مهیا کرده‌اند را انتخاب کنید. ورزش در خانه و پیوستن به لیگ ورزش‌های الکترونیکی و رایانه‌ای، نمونه‌هایی از آنهاست. صدالبته که ورزش در خانه هم اصول خود را دارد وگرنه یا کار دست خودتان می‌دهید یا خسارت به بار می‌آورید. بنابراین چند اقدام الکترونیکی سرگرمی در منزل را که شهرداری تهران با ظرفیت‌های نهادهای زیرمجموعه خود مثل معاونت امور اجتماعی و فرهنگی، سازمان ورزش شهر تهران و اداره‌کل آموزش شهروندی ایجاد کرده است، مدنظر قرار بدهید تا هم روحیه‌تان تغییر کند و هم اصولی ورزش و تفریح کنید.
1- رقابت‌های ورزش‌های الکترونیکی برای دو مرحله برنامه‌ریزی و اجرا شده و تا روز گذشته حدود 3500 تهرانی برای شرکت در آنها ثبت‌نام کرده‌اند. این رقابت‌ها به‌مدت 8هفته و تا پایان اردیبهشت‌ماه امسال ادامه دارد. برای نام‌نویسی نیز کافی است به سایت eligo.ir مراجعه کنید. در دوره اول رقابت‌ها، با برگزاری بازی‌های کنسولی FIFA20 و بازی‌های موبایلی و معرفی نفرات برتر، به قهرمانان بازی‌های کنسولی هر رشته یک‌میلیون و 500هزار تومان و بازی‌های موبایلی هر رشته یک میلیون تومان اهدا شد. براساس برنامه‌ریزی انجام شده، نفرات برتر هر دوره در مسابقاتی مهیج با عنوان«قهرمان قهرمانان» با هم به رقابت خواهند پرداخت تا قهرمان قهرمانان بازی‌های الکترونیک معرفی شود. این لیگ در دوردوم نیز با برگزاری بازی‌های کنسولی FIFA20 و eFootball PES2020 و همچنین بازی‌های موبایلی Clash Royal، PUBG، Subway Surfers و Call of Duty ادامه دارد. حضور حسن پاجانی، قهرمان جهان در مسابقات قهرمانی ورزش‌های الکترونیک سئول2019، از سطح کیفی بالای این دوره از رقابت‌ها حکایت می‌کند. به‌هرترتیب بهتر است این رقابت‌های داغ را از دست ندهید که یک‌سویش تفریح است و سوی دیگر آن، برنده شدن و گرفتن جایزه در آخر هفته. اینطور که روابط عمومی سازمان ورزش شهرداری تهران به همشهری اعلام کرد برای جوایز دوره دوم مسابقات مبلغ 100میلیون تومان پیش‌بینی کرده‌اند. این احتمال نیز بسیار قوی شده که اقدامات لازم برای آموزش و راهیابی برندگان به مسابقات جهانی کنسول‌های بازی، صورت بگیرد.
2- برای ورزش کردن در خانه اپلیکیشن‌های گوناگونی مثل «home workout» وجود دارد. اما شهرداری تهران هم بیکار ننشسته و روزانه در سایت سازمان ورزش varzesh.tehran.ir و اینستاگرام این سازمان به نشانی 
sazmanvarzesh@کلیپ‌های 2دقیقه‌ای ورزش در خانه را منتشر می‌کند. این کلیپ‌ها 100مورد هستند که می‌توانند بسته های کامل ورزشی را روزانه در اختیار شهروندان قرار دهند. جالب اینجاست که قرار شده تعدادی از هنرمندان و ورزشکاران مطرح مثل امیر عابدزاده، بهنام ابوالقاسم‌پور، حمید استیلی، وریا غفوری، میلاد کی‌مرام و... نیز کلیپ‌هایی از خود را ضبط کنند تا برای تشویق شهروندان در همین صفحات و آپارات منتشر شود.
 3- مدیریت موسیقی سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران با هدف ایجاد رقابت سالم در بین هنرجویان نوجوان و جوان موسیقی و ایجاد بهره‌وری و بروز خلاقیت موسیقی در شرایط فعلی، مسابقه «موسیقی یک دقیقه‌ای» را ویژه شهروندان تهرانی برگزار می‌کند. به گزارش همشهری، برای شرکت در این مسابقه هنرجویان موسیقی (سازهای ایرانی و کلاسیک) می‌توانند یک اثر یک دقیقه‌ای با شرایط اعلام شده، ضبط و ارسال کنند. مدت زمان اثر بین ۵۰ تا ۶۰ثانیه و اثر فقط به‌صورت تک نوازی باشد. مسابقه «موسیقی یک دقیقه‌ای» در 2 مقطع سنی ۱۲سال تا ۱۴سال تمام و ۱۵سال تا ۱۷سال تمام برگزار می‌شود. شرکت‌کنندگان باید اثر خود را به‌صورت تصویری به همراه آدرس، شماره تماس و تصویر صفحه اول یا کارت ملی به پیام رسان تلگرام به شماره۰۹۳۵۴۲۴۵۹۶۲ ارسال کنند. علاقه‌مندان به شرکت در این مسابقه می‌توانند تا ۳۰اردیبهشت آثار خود را ارسال کنند. پس از اتمام بازبینی آثار و اعلام برگزیدگان در هر مقطع سنی، مراسم اختتامیه و اهدای لوح تقدیر و جوایز برگزیدگان برگزار خواهد شد. به 5نفر برگزیده‌ شده در هر مقطع سنی (درمجموع ۱۰نفر) جایزه تعلق خواهد گرفت.
4- برگزاری رویداد استارتاپی «خونگی شو، ورزشی‌شو» با همکاری دانشگاه صنعتی شریف، دانشگاه آزاد اسلامی و شتابدهنده‌های تخصصی از دیگر برنامه‌هاست. درهمین زمینه، سازمان ورزش ضمن استفاده از تمام ظرفیت‌ها و حمایت از ایده‌ها و محصولات نوآورانه در مجموعه‌های ورزشی خود با توجه به فراهم شدن زیر ساخت لازم، API فروش بلیت سامانه جامع خدمات مجموعه‌های ورزشی تابعه خود را (شامل مختصات جغرافیایی مجموعه‌ها، سانس‌ها، کد پیگیری و...) را درصورت احراز شرایط، در اختیار تیم برتر قرار خواهد داد. داوری در این دوره غیرحضوری و الکترونیکی است و علاقه‌مندان در این رویداد می‌توانند با مراجعه به سایت TehranSportHome.com ثبت‌نام، ایده‌ها و آثار خود را ارسال کنند.
5- در همکاری با رادیو تهران امکان ارائه بازی‌های فکری خانگی فراهم آمده است. در برنامه تدارک دیده‌شده می‌توانید از ایده‌های از اعضای انجمن بازی‌های فکری ایران درباره موضوع آموزش بازی‌های فکری در زمان قرنطینه خانگی بهره‌مند شوید. برای دریافت فایل صوتی این ایده‌ها به سایت RADIOTEHRAN.IR مراجعه کنید.

این خبر را به اشتراک بگذارید