• شنبه 1 اردیبهشت 1403
  • السَّبْت 11 شوال 1445
  • 2024 Apr 20
سه شنبه 26 فروردین 1399
کد مطلب : 98169
+
-

محمدی‌مهر: بازیکنان از تعطیلی بیشترین ضرر را می‌کنند

امیرحسین اعظمی|  

فرشاد محمدی‌‌مهر، مدافع تیم فوتبال شهرخودرو معتقد است که اگر فدراسیون فوتبال و سازمان لیگ تصمیم به تعطیلی قطعی مسابقات لیگ برتر بگیرند، بازیکنان بیشترین ضرر را می‌کنند. این در حالی است که بسیاری از بازیکنان لیگ برتری هم خواهان تعطیلی مسابقات هستند. محمدی‌مهر درخصوص وضعیت این روزهای فوتبال ایران و مسائل مختلف دیگر به سؤالات خبرنگار همشهری پاسخ می‌دهد.

 روزهای کرونایی را چطور پشت سر می‌گذاری؟
واقعا سخت می‌گذرد و فقط در خانه تمرین می‌کنیم. تمرین در فضای بسته بسیار سخت است ولی چاره‌ای نیست و باید با این وضعیت کنار بیاییم. این شرایط قطعا با افت بدنی بازیکنان همراه می‌شود و اگر قرار است لیگ دوباره از سر گرفته شود تیم‌ها حتما باید بدنسازی کنند. الان نزدیک 40روز است که بازی نمی‌کنیم و تیم‌ها قطعا از لحاظ بدنی و فنی افت می‌کنند.

 برخی از بازیکنان لیگ برتر معتقدند که لیگ باید تعطیل شود، نظر تو چیست؟
تعطیلی لیگ به چه قیمتی؟ به قیمت اینکه بازیکنان ضرر کنند؟ فوتبال ایران مثل فوتبال اروپا نیست که دستمزدها خیلی بالا باشد، خیلی از بازیکنان خارجی حقوق دو یا سه‌ماه خودشان را بخشیده‌اند که این در برابر پول قراردادشان زیاد نیست. در لیگ برتر ایران خیلی از تیم‌ها تا 50درصد به بازیکنان پول داده‌اند و فقط 8بازی تا پایان لیگ باقی مانده است.

 تو چقدر از شهرخودرو پول گرفتی؟
من زیر 40درصد گرفتم. اگر قرار باشد بازی‌ها را تعطیل کنند فقط بازیکنان ضرر می‌کنند و ضرری متوجه باشگاه‌ها نمی‌شود. در فوتبال ایران همیشه منافع باشگاه‌ها درنظر گرفته می‌شود و معمولا بازیکنان ضرر می‌کنند. اگر قرار است بازی‌ها را تعطیل کنند، حداقل امیدوارم حق بازیکنان ضایع نشود. ما چه گناهی کرده‌ایم که به‌خاطر کرونا باید با چنین وضعیتی مواجه شویم.

 امسال از عملکردت در شهرخودرو راضی بودی؟
در نیم‌فصل اول، 2مصدومیت بد داشتم و همین موضوع روی عملکردم تأثیر منفی داشت. 13یا 14بازی انجام دادم ولی به‌صورت کامل از عملکردم راضی نبودم.

 در استقلال هم به اهدافت نرسیدی، فکر می‌کنی دلیلش چه بود؟
آن اوایل که بازی‌ها شروع شد در ترکیب اصلی بودم ولی تیم شرایط خوبی نداشت و بدنسازی هم نکرده بودیم. رفته رفته من روی نیمکت نشستم و این شرایط برای من اصلا خوب نبود. دوست ندارم در مورد دلایلش صحبت کنم چون دنبال حاشیه نیستم و این مسائل مربوط به گذشته است.

 شفر به تو اعتقاد نداشت؟
شفر به من می‌گفت تو آینده استقلال هستی، وقتی نیمکت‌نشین شدم او از من خواست که صبر کنم. من هم تمرین می‌کردم ولی در ادامه چیزی تغییر نکرد. من دوست داشتم بازی کنم ولی این اتفاق رخ نمی‌داد، در نهایت هم تصمیم به جدایی گرفتم.

این خبر را به اشتراک بگذارید