• چهار شنبه 5 اردیبهشت 1403
  • الأرْبِعَاء 15 شوال 1445
  • 2024 Apr 24
سه شنبه 26 فروردین 1399
کد مطلب : 98155
+
-

آتش‌سوزی مرگبار در استودیوی خانگی که جان 4نفر را گرفت چطور آغاز شد؟

جزئیات تازه از مرگ هولناک دوبلورها

داخلی
جزئیات تازه از مرگ هولناک دوبلورها


به‌دنبال آتش‌سوزی مرگبار در خانه‌ای در خیابان‌ اجاره‌دار تهران که باعث مرگ 4دوبلور و صدابردار در استودیوی خانگی شده بود، 4نفر بازداشت شدند که روز گذشته با حضور در دادسرای جنایی به بیان جزئیات این حادثه مرگبار پرداختند.
به گزارش همشهری، آتش‌سوزی مرگبار ظهریکشنبه رخ داد و ساعت 14بود که ماجرا به قاضی ساسان غلامی، کشیک جنایی تهران اعلام شد. با حضور قاضی جنایی در محل، تحقیقات آغاز و مشخص شد آتش در طبقه سوم ساختمان قدیمی رخ داده و 4مرد که داخل پستوی 12متری گرفتار شده بودند و راه فرار نداشتند به‌دلیل استنشاق دود ناشی از آتش‌سوزی دچار خفگی شده و جانشان را از دست داده بودند. بررسی‌ها حکایت از این داشت که قربانیان دوبلور و صدابردار بودند و محل حادثه نیز یک استودیوی خانگی برای ضبط موسیقی و دوبله فیلم و کارتون بود. در ادامه معلوم شد که روز حادثه 2کارگر روی پشت‌بام مشغول انجام کارهای مربوط به ایزوگام بودند و 4جوان هم در استودیو مشغول کار. ناگهان شعله‌های مشعل ایزوگام‌ به پشت در اتاق استودیو که با ابر آگوستیک شده بود نزدیک و ابرها آتش گرفت. بررسی‌ها حکایت از این داشت که احتمالا قربانیان داخل اتاق هدفون داخل گوش‌شان گذاشته و سر و صدایی متوجه نشده بودند. اما زمانی متوجه آتش شدند که راه اتاق مسدود شده و چون پنجره‌ای به بیرون نداشت در آنجا گرفتار شده و جان باخته بودند. در ادامه هویت 3نفر از قربانیان شناسایی شد. یکی از آنها شهاب الیکا، دوبلور معروف بود که انیمیشن لاک‌پشت‌های نینجا و سریال وایکینگ‌ها را دوبله کرده بود. 2قربانی دیگر برادر بودند که شاهین معین الدینی و رامین معین‌الدینی نام داشتند و نفر چهارم صدابردار بود. در جریان این حادثه قاضی دستور داد تا 2ایزوگام‌کار و 2نفر که ملک را اجاره کرده بودند به‌دلیل عدم‌رعایت نظامات دولتی منتهی به قتل شبه‌عمد بازداشت شوند. آنها دیروز برای تحقیق به شعبه سوم دادسرای جنایی تهران منتقل شدند. یکی ازآنها فردی بود که ملک را اجاره کرده و دیگری دوست وی بود که قاضی جنایی وقتی متوجه شد دوست وی نقشی در ماجرا ندارد، آزادش کرد.
2نفر دیگر نیز ایزوگام‌کار بودند که می‌گفتند از این اتفاق به‌شدت ناراحت و متاثر هستند. آنها مدعی شدند که در تراس درحال قیرگونی بودند و این تراس مشرف به 2اتاقک استودیو بود اما ناگهان شعله‌های آتش گسترش یافته و این حادثه مرگبار را رقم زده است. ساسان غلامی، بازپرس شعبه سوم دادسرای امور جنایی تهران پس از تحقیق از متهمان دستور بازبینی دوربین‌های مداربسته اطراف محل حادثه و تحقیق از شاهدان را صادر کرد. از سوی دیگر تیمی از کارشناس آتش‌نشانی برای تعیین علت دقیق این حادثه مرگبار راهی محل آتش‌سوزی شدند.


گفت‌وگو
مرگ هنگام دوبله انیمیشن


فردی که ملک را اجاره کرده و بازداشت شده، خودش ساکن طبقه دوم همان ساختمان قدیمی است. او مدیر مرکز دوبله و خودش هم در کار دوبله فیلم، سریال و کارتون است که یک سال و نیم قبل طبقه سوم ساختمان قدیمی را اجاره و آنجا را تبدیل به یک استودیو کرده بود. او هنوز از این اتفاق تلخ و مرگ دوست و همکارانش شوکه است. می‌گوید هنگام وقوع آتش‌سوزی تصور می‌کرده که هر 4نفر از ساختمان خارج شده‌اند.

شما ایزوگام‌کار درخواست کرده بودید؟
من خودم ساکن طبقه دوم هستم اما مدتی می‌شد که سقف خانه‌ام آب می‌داد. خصوصا این اواخر که بارندگی شدت پیدا کرده بود و مدام چکه می‌کرد. به همین دلیل ایزوگام کار خبر کردم تا پشت‌بام را ایزوگام کند. البته این پشت‌بام تراس مانند بود. درست مقابل اتاق‌هایی بود که در طبقه سوم بود و تبدیل به استودیو شده بود. باید تراس ایزوگام می‌شد تا سقف دیگر چکه نکند اما من یک درصد هم فکرش را نمی‌کردم چنین فاجعه‌ای رخ بدهد. من مالک طبقه دوم هستم اما طبقه سوم را هم اجاره کرده بودم برای کار. چون خودم هم سال‌هاست در کار دوبله هستم.
کی ملک را اجاره کردی؟
حدود یک سال و نیم قبل. تا پیش از این استودیوهای مختلفی کار می‌کردم تا اینکه یک سال و نیم قبل با شهاب آشنا شدم. شهاب ایلکا یکی از قربانیان که دوبلور معروفی هم هست. از آن زمان به بعد تصمیم گرفتیم با هم کار کنیم. به همین دلیل وقتی دیدم طبقه بالایی ما خالی است آن را اجاره کردم و شدم مدیر استودیو. البته خودم هم فیلم، کارتون و سریال دوبله می‌کنم.
زمان حادثه کجا بودی؟
من چندبار به تراس رفتم تا به ایزوگام‌کارها سر بزنم. خانه خودم طبقه دوم است و اگر کار باشد به استودیو می‌روم. روز حادثه شهاب و همکارانم در اتاقک که کاملا آگوستیک شده بود کار می‌کردند. ایزوگام کار‌ها هم مشغول بودند. ناگهان آتش روی وسایل داخل اتاقک افتاد و آنجا آتش گرفت. من آنجا بودم که آب ریختم و آتش را خاموش کردم. فکر می‌کردم خاموش شده اما چند لحظه بعد گر گرفت و شعله‌ور‌تر شد. رو به ایزوگام کارها فریاد زدم. حتی بچه‌های استودیو را هم صدا زدم که فورا ساختمان را ترک کنند. فریاد می‌زدم آتش، آتش. فکر کردم شهاب و همکاران دیگرم صدایم را شنیده و از ساختمان خارج شده‌اند. اما وقتی آتش‌نشانی رسید تازه فهمیدیم بچه‌ها داخل استودیو گرفتار شده‌اند. هنوز شوکه‌ام از اتفاق تلخی که افتاده است. شهاب دوستم بود، نامزد داشت و قرار بود به‌زودی ازدواج کند.
هر روز در استودیو کار می‌کردید؟
اگر کار دوبله داشتیم هر روز می‌رفتیم. روز حادثه دو برادری که فوت شدند و از همکارانم بودند فیلم انیمیشنی آورده بودند و از شهاب خواستند روی آن صداگذاری کند اما این حادثه تلخ رخ داد و همه ما عزادار شدیم.

این خبر را به اشتراک بگذارید
در همینه زمینه :