• سه شنبه 4 اردیبهشت 1403
  • الثُّلاثَاء 14 شوال 1445
  • 2024 Apr 23
سه شنبه 26 فروردین 1399
کد مطلب : 98153
+
-

امدادگران اورژانس، فرشته نجات مرد روستایی شدند

امدادگران اورژانس، فرشته نجات مرد روستایی شدند


مرد روستایی که به‌دلیل ریزش دیوار خانه‌اش تا گردن زیر آوار گرفتار شده و با مرگ دست و پنجه نرم می‌کرد با تلاش امدادگران اورژانس از مرگ حتمی نجات یافت. این مرد در حالی نجات یافت که در راه انتقال او به بیمارستان نیز آمبولانس در سیلاب گرفتار شد اما در نهایت او به بیمارستان منتقل شد و تحت مداوا قرار گرفت.
به‌گزارش همشهری، بامداد یکشنبه به مرکز اورژانس سبزوار خبر رسید که به‌دلیل بارش باران و جاری شدن سیلاب خانه‌ای در روستای باقرآباد داورزن تخریب شده است. اطلاعات اولیه حاکی از آن بود که در جریان این حادثه صاحب خانه که مردی حدود 50ساله است زیر آوار خانه‌اش گرفتار شده و با مرگ دست و پنجه نرم می‌کند. در این شرایط بود که گروهی از امدادگران اورژانس راهی محل حادثه شدند. شدت بارندگی و جاری شدن سیلاب رسیدن امدادگران به محل حادثه را دشوار می‌کرد؛ با این حال در کوتاه‌ترین زمان ممکن امدادگران خود را به باقرآباد رساندند. محل حادثه خانه‌ای از خشت و سنگ بود که باران آن را به تلی از خاک تبدیل کرده و مرد روستایی تا گردنش در آوار مانده بود. با این حال او نفس می‌کشید و هوشیار بود. هر لحظه ممکن بود حادثه تلخی رخ دهد و باید هرچه سریع‌تر عملیات نجات آغاز می‌شد. با اینکه امدادگران تجهیزات آواربرداری در اختیار نداشتند اما در شرایطی دشوار مرد گرفتار شده را بیرون کشیدند. معاینه اولیه نشان می‌داد او تنفس و نبض دارد اما به‌دلیل ضرباتی که به سرش وارد شده بود باید به مرکز درمانی منتقل می‌شد. به این ترتیب او به آمبولانس منتقل شد. این مرد در شرایطی از مرگ نجات یافته بود که بارش باران و سیلاب در منطقه همچنان جریان داشت. آمبولانس اورژانس در مسیر انتقال مصدوم بعد از عبور از یکی از پل‌های محلی به پل دیگری رسید اما سیلاب این پل را تخریب کرده و راهی جز برگشتن برای امدادگران باقی نگذاشته بود. به همین دلیل آنها مسیری را که آمده بودند برگشتند اما سیلاب نخستین پل را هم تخریب کرده بود. شرایط دشواری بود. آمبولانس نه راه پس داشت و نه راه پیش. در این وضعیت بود که امدادگران از مرکز اورژانس سبزوار درخواست کمک کردند.
آمبولانس در حالی در میان سیلاب گرفتار شده بود که امدادگران تنها به نجات مرد مصدوم فکر می‌کردند. دقایقی بعد غلامعباس‌کافی، رئیس اورژانس سبزوار که از این حادثه با خبر شده بود با خودرویی مجهز راهی محل حادثه شد. آن زمان سطح آب کمی پایین‌تر رفته بود و نیروهای کمکی توانستند آمبولانس را بوکسل کرده و آن را به بیمارستان شهید بهشتی سبزوار منتقل کنند. در آنجا با اینکه ساعتی از وقوع این حادثه می‌گذشت بررسی‌های اولیه نشان داد که صدمات مرد حادثه دیده چندان جدی نیست و بعد از یکی دو روز مرخص خواهد شد.
مسلم فائق‌نیا، مدیر روابط عمومی مرکز حوادث و فوریت‌های پزشکی دانشگاه علوم پزشکی سبزوار با اعلام جزئیات این خبر به همشهری گفت: در این حادثه همکارانم تلاش زیادی برای نجات جان مرد مصدوم انجام دادند. وی ادامه داد: هنگام وقوع حادثه به‌دلیل سیلابی که در منطقه به راه افتاده و به خانه‌ها خسارت وارد کرده بود نیروهایی که مسئول آواربرداری بودند راهی مناطق حادثه‌دیده شده بودند و در این وضعیت همکارانم که تجهیزات چندانی نیز در اختیارشان نبود همه عملیات ازجمله آواربرداری و نجات مصدوم را انجام دادند.

این خبر را به اشتراک بگذارید