• شنبه 1 اردیبهشت 1403
  • السَّبْت 11 شوال 1445
  • 2024 Apr 20
دو شنبه 25 فروردین 1399
کد مطلب : 98119
+
-

تیم‌ها آماده بازگشت

فوتبال احساس می‌کند کرونا به‌زودی شکست می‌خورد

درحالی‌که بیشتر بازیکنان و تیم‌ها در قرنطینه خانگی به‌سرمی‌برند، برخی تیم‌های بوندس‌لیگایی با رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی و پروتکل‌های بهداشتی به تمرین گروهی برگشته‌اند. رئال سوسیداد اعلام کرده از فردا تمرینات گروهی را ازسر می‌گیرد. باشگاه رئال مادرید هم در حال بررسی شرایط است تا درصورت امکان تمرینات گروهی را راه‌اندازی کند. احتمال اینکه در اواخر خرداد یا حتی اردیبهشت بازی‌های لیگ بدون تماشاگر و به‌صورت فشرده برگزار شود وجود دارد. بارسلونا از 
3 هفته دیگر تمرین می‌کند و رئال می‌خواهد از رقیب جلوتر باشد چون بعد از تعطیلی چندین هفته‌ای، بازیکنان به حالت دیفالت بعد از پایان لیگ و بخور و بخواب دوران تعطیلی تابستانی برگشته‌اند و آماده‌سازی‌ آنها به اندازه اردوی پیش‌فصل زمان می‌برد. با این حال رئیس فیفا، اینفانتینو با این موضوع مخالف است و گفته: «ادامه لیگ‌ها در آینده نزدیک، اقدامی غیرمسئولانه است؛ هیچ فوتبالی ارزش جان یک انسان را ندارد. فیفا در بازارهای تجاری، اعتبار بالایی دارد. منبع پس‌انداز ما قابل اتکاست اما پس‌اندازهای ما فقط پول فیفا نیست بلکه پول فوتبال است. بنابراین هر وقت فوتبال نیاز داشته باشد، به‌دنبال راه‌حلی خواهیم گشت تا به فوتبال کمک کنیم. با توقف فوتبال، همه در این حرفه با مشکلات اقتصادی روبه‌رو می‌شوند، از فوتبال پایه گرفته تا باشگاه‌های حرفه‌ای. با این حال، آماده کمک هستیم.»
برخی بازیکنان همچنان زیرآبی می‌روند و با وجود زندگی در خانه‌های لوکس آنچنانی باز هم قرنطینه را می‌شکنند. اخیرا از منزل 3 بازیکن تیم فرانسوی دیژون سرقت شده که این نشان می‌دهد آنها در قرنطینه خانگی نبوده‌اند. زلاتان که اخیرا در ورزشگاه باشگاه هاماربی که مالک مشترک آن هم هست شرکت کرده بود، به ماهیگیری هم رفت و یک ماهی صید کرد و سپس آن را در آب رها کرد. مدیر رسانه‌ای لاتزیو انتقاد کرده که درحالی‌که بازیکنان این تیم در قرنطینه به‌سرمی‌برند، کریستیانو رونالدو در کشورش حضور دارد و تمرین هم می‌کند. ستاره پرتغالی در همان اوایل شیوع ویروس و به‌دلیل بروز عارضه مغزی برای مادرش به کشورش و مادیرا سفر کرده و چند هفته اخیر را در این شهر سپری کرده است. رونالدو در یک آپارتمان زیبا و 7 طبقه مشرف به اقیانوس اطلس در مادیرا اقامت داشت که سال گذشته آن را خریداری کرده بود. اما بروز حواشی اخیر در مادیرا باعث شد او مکان جدیدی را برای اقامت برگزیند و به ویلایی جدید در نزدیکی دریاچه‌ای آرام نقل مکان کند. اجاره این ویلای لوکس هفته‌ای 3500پوند برای او هزینه خواهد داشت.
دلیل اینکه کسی از زلاتان انتقاد نمی‌کند جدا از اینکه کسی جرأت رویارویی با این بازیکن مغرور را ندارد این است که در سوئد برخلاف بیشتر کشورهای اروپایی قرنطینه رعایت نمی‌شود و دولت هنوز ویروس کرونا را جدی نگرفته است. واکنش‌ها به کرونا همچنان از خود فوتبال پررنگ‌تر است. چیچاریتو، بازیکن اسبق رئال و منچستریونایتد از اینکه به‌عنوان بازیکن فوتبال درآمد بالاتری نسبت به پزشکان و پرستاران دارد احساس شرم کرده و گفته: «بسیار عجیب است؛ من به‌عنوان فوتبالیست، میلیون‌ها دلار درآمد دارم اما پزشکان و دانشمندان، درآمد بالایی ندارند.» برخی بازیکنان هم نسبت به کاهش دستمزدشان که به‌خاطر برهه حساس کنونی در بیشتر باشگاه‌ها و لیگ‌ها اعمال شده است، اعتراض دارند. تونی کروس گفته پول بازیکنان را بدهید تا آنها آنطور که خودشان تشخیص می‌دهند برای کمک به رویارویی مردم با بیماری کووید-19 هزینه کنند. جفرسون فارفان، بازیکن پرویی تیم لکوموتیو مسکو هم درباره کاهش دستمزدش گفته: «با پول من نمی‌توانید بازی کنید. نمی‌توانید از من سوءاستفاده کنید!» کنی دالگلیش، اسطوره و بازیکن و سرمربی سابق لیورپول که اخیرا به ویروس جدید کرونا دچار شده بود، کمی بهبود و به بخش عمومی انتقال یافته است.
بعضی تیم‌ها هم تصمیم گرفته‌اند با استفاده از شرایط قرنطینه‌ای کنونی به‌نحوی زیان‌های مالی را جبران کنند. مسئولان تیم فوتبال دینامو در بلاروس در ازای دریافت مبلغ 400یورو صورتک مقوایی هواداران را روی مانکن‌هایی که پیراهن تیم‌های مختلف را بر تن دارند، قرار می‌دهند تا آنها بازی در ورزشگاه خالی را مثلا از نزدیک ببینند.
 

این خبر را به اشتراک بگذارید