• پنج شنبه 30 فروردین 1403
  • الْخَمِيس 9 شوال 1445
  • 2024 Apr 18
یکشنبه 24 فروردین 1399
کد مطلب : 97991
+
-

همچنان بر مدار در خانه بمانیم، بمانیم

همچنان بر مدار در خانه بمانیم، بمانیم

مهناز استقامتی- شهردار منطقه۸

سال ۱۳۹۹ برای همه ما با شرایط خاصی شروع شده است؛ شرایطی که دهه‌ها هرگز آن را تجربه نکرده بودیم و آن اپیدمی بیماری کووید۱۹ در کشور بود که به‌دلیل شیوع گسترده در بین مردم، نیاز به در خانه ماندن مردم را در این روزها ضروری کرده ‌و خیلی از دید‌و‌بازدیدهای نوروز را لغو و همچنین فعالیت‌های اقتصادی را دچار رکود کرده است؛ اگرچه این روزهای سخت یک مزیت بزرگ هم داشته و باعث شده است که بیشتر همدیگر را دوست داشته باشیم و قدر یکدیگر را بدانیم.
این حس همدلی و کمک به طرق مختلف بروز و ظهور کرده است؛ از فعالیت‌های جهادی مردمی برای ضدعفونی محله‌ها و کمک به افراد سالمند و معلول تا تهیه اقلام بهداشتی برای کادر درمانی در بیمارستان‌ها. همانطور که می‌دانید، کادر درمانی و بهداشتی ما در خط اول مبارزه با بیماری کووید ۱۹ بوده و همچنان با از خودگذشتگی به این راه ادامه می‌دهد؛ افرادی که اکنون همه را توصیه به در خانه ماندن و خود را توصیه به‌کار شبانه‌روزی برای بهداشت و سلامت شهروندان کرده‌اند. ما نیز سعی کرده‌ایم در منطقه۸ پایتخت، سهم کوچکی در کنترل و شیوع کرونا ویروس داشته باشیم. این اقدامات شامل همکاری برای ضد‌عفونی مداوم اماکن و معابر عمومی با استفاده از مواد ضدعفونی‌کننده و با نیروهای داوطلب مردمی از طریق مساجد، پایگاه‌های بسیج و سراهای محله، با رعایت اصول بهداشتی و تجهیزات کامل(ماسک و لباس مخصوص) بوده و همچنان ادامه دارد.
در ضمن باید به این نکته اشاره کنم با توجه به شعار «جهش تولید» که از سوی رهبر‌معظم‌انقلاب برای سال جدید نامگذاری شده است، با همراهی 2کارآفرین منطقه روزانه هزاران ماسک تولید می‌شود که بخشی از این ماسک‌ها بین نیازمندان منطقه به‌صورت رایگان توزیع می‌شود. همچنین در ۳ محله فدک، دردشت و کرمان سامانه 4030مستقر شده است. در هر محله ۲ نفر به‌عنوان اپراتور با شهروندان تماس می‌گیرند و با مطرح کردن 5سؤال اقدام به شناسایی افراد مبتلا به کووید۱۹ می‌کنند. از اقدامات دیگر شهرداری منطقه۸، تهیه اقلام ضروری و مورد نیاز بیمارستان بهارلو بود.
این در حالی است که طی هفته اخیر شهرداری‌های مناطق با تجهیز سوله‌های بحران، نقاهتگاه ویژه نگهداری بیماران کووید۱۹ با همکاری وزارت بهداشت را فراهم کرده‌اند. این مرکز با حضور بسیج جامعه پزشکی اداره برپا شده است و به‌طور نمونه اکنون سوله بحران منطقه 8 با ۶۰ تخت مجهز، آماده‌ است تا به بیماران بعد از سپری کردن دوران بیماری به‌مدت حداکثر 10 روز برای سپری کردن دوران نقاهت‌شان خدمات ارائه کند.
بر این اساس، ما وظیفه خود می‌دانیم تا همچنان با جدیت تمام خدمت‌رسانی به شهروندان را ادامه دهیم و مطمئن باشید که در این راه از هیچ کوششی دریغ نخواهیم کرد. امیدوارم به امید خدا، سال ۱۳۹۹ در ادامه، روزهایی خوب و سرشار از برکت برای همه مردم ایران‌زمین رقم بزند و با کمک هم بتوانیم کرونا را شکست دهیم.
یادمان نرود که همچنان باید در خانه بمانیم.

این خبر را به اشتراک بگذارید