• سه شنبه 4 اردیبهشت 1403
  • الثُّلاثَاء 14 شوال 1445
  • 2024 Apr 23
یکشنبه 24 فروردین 1399
کد مطلب : 97904
+
-

چند گام به پیش در خدمات‌رسانی به شهروندان

یادداشت
چند گام به پیش در خدمات‌رسانی به شهروندان

سید حمید موسوی - شهردار منطقه یک

سال سخت ۹۸ پر از حوادث مختلف چون سیل، زلزله و ویروس منحوس کرونا از یک‌سو و از سوی دیگر شرایط سخت اقتصادی ناشی از تحریم‌های ظالمانه، ترور ناجوانمردانه سردار دل‌ها، حادثه شهادت هموطنان کرمانی در تشییع بی‌نظیر پیکر حاج قاسم سلیمانی و حادثه غم‌انگیز سقوط هواپیمای اوکراینی و شهادت مسافران این پرواز بود.
اگرچه اتفاقات غرورآفرینی نظیر هدف قرار دادن پهپاد متجاوز آمریکایی با سامانه موشکی بومی، انسجام ملی ایرانیان در همیاری با مردم آسیب‌دیده از سیل و زلزله، جوشش و نمایش وحدت ملی ایرانیان در تشییع سردار سلیمانی و همراهانش، عزم مدافعان سلامت و کادر درمانی و همه دست‌اندرکاران و همبستگی ملی برای مبارزه با کرونا نیز در سال ۹۸ رخ داد، با این همه، سال سخت ۹۸ با نشیب و فرازهایش گذشت و تجربه‌ای بی‌بدیل از مقاومت، صبر، انسجام و اقتدار را در تاریخ این کهن‌بوم ثبت کرد. در روزهای آغازین سال 99 شاهد حمایت و همراهی شهروندان در همه محله‌های منطقه یک بودیم. فعالیت‌های جهادی برای تهیه ماسک و گندزدایی محله‌ها و ارائه خدمات به بیماران بستری شده در بیمارستان‌های مسیح دانشوری و شهدای تجریش گوشه‌ای از همراهی خالصانه شهروندان منطقه یک برای عبور از بحران کرونا بود.
ما نیز در شهرداری منطقه یک در سال جدید با اولویت قرار دادن خدمات‌رسانی بیشتر به شهر و شهروندان قصد داریم ضمن بالابردن میزان رضایتمندی شهروندان، مشکلات ریز و درشت آنها را در محل زندگی‌شان کاهش دهیم و گامی در جهت ارتقای کیفیت زندگی آنها در شمیران برداریم.
یکی از مهم‌ترین دغدغه‌های شهروندان مشکل ترافیک در معابر منطقه یک است، به‌طوری که زمان اوج بار ترافیکی شمال تهران بیش از ۱۶ ساعت در شبانه‌روز اعلام شده است. از همین رو پروژه‌های ترافیکی سال 99 با هدف آرامش بخشی به معابر و کاهش ترافیک شمال تهران، در دستور کار شهرداری منطقه یک و پلیس راهور قرار گرفته است تا با برنامه‌ریزی، همکاری، هماهنگی و انسجام بیشتر، فعالیت‌های عمرانی و ترافیکی با سرعت بیشتری در منطقه اجرا شود. از آنجا که امکان توسعه طرح‌های عمرانی و ترافیکی در نیمه اول سال قابل انجام‌تر است تلاش می‌شود تا طرح‌های مشارکتی با پلیس راهور ازجمله اصلاح هندسی معابر، رفیوژها، ساماندهی ترافیکی تقاطع آجودانیه، خیابان‌های شهرداری و شریعتی، محله ولنجک و بلوار دانشجو و پایانه گردشگری غرب منطقه بررسی شود و پس از تأیید و طراحی، در سال‌جاری به اجرا برسد.
با توجه به اقلیم منطقه یک و قرار گرفتن آن در دامنه‌های البرز می‌طلبد وضعیت منطقه سبزتر از وضعیت امروز آن باشد. بر همین اساس گونه‌های گیاهی در معابری که امکان دارد با رعایت ملاحظات فنی و ترافیکی به‌طوری که محدودیتی برای دید رانندگان ایجاد نکند و به خطوط فعلی خیابان تعرض نشود، کاشته خواهد شد. ناگفته پیداست که کاشت درختچه و درخت و نورپردازی آنها می‌تواند طراوت شهر را افزایش دهد. از همین رو در نخستین گام، این طرح که در ادامه پیوستگی سبزینگی فضای سبز میانی خیابان شهید باهنر است در چند فاز اجرایی می‌شود که در فاز اول، تقویت فضای سبز رفیوژهای میانی خیابان شهرداری، حدفاصل میدان قدس تا خیابان شهید موسیوند در فروردین‌ماه اجرا می‌شود. در فاز بعدی ادامه فضای سبز رفیوژ میانی خیابان شریعتی تا پل شهید آیت‌الله صدر و سایر معابر، پس از طراحی و درنظر گرفتن مسائل فنی و ترافیکی تقویت می‌شود.
امیدوارم با همراهی همکارانم در مدیریت شهری منطقه یک و در راستای سیاست‌های کلانشهرداری تهران و تحقق شعار «تهران، شهری برای همه»، از فرصت خدمت برای انجام وظیفه و ارائه خدمات مطلوب‌تر به شهروندان شمیران بهره‌مند باشیم.

این خبر را به اشتراک بگذارید