• شنبه 1 اردیبهشت 1403
  • السَّبْت 11 شوال 1445
  • 2024 Apr 20
چهار شنبه 20 فروردین 1399
کد مطلب : 97744
+
-

مرگ 192نفر با الکل در تهران

مرگ‌ومیر بر اثر مصرف الکل در کشور همچنان ادامه دارد و تازه‌ترین آمار منتشر شده از سوی سازمان پزشکی قانونی نشان می‌دهد در تهران تاکنون دست‌کم 192نفر بر اثر مسمومیت با الکل جان خود را از دست داده‌اند.
به گزارش همشهری، همزمان با همه‌گیر شدن ویروس کرونا در کشور شایعه‌هایی درخصوص مؤثر بودن الکل در مقابله با این ویروس مرگبار منتشر شد و همین اخبار نادرست هزاران نفر را به سوی مصرف الکل سوق داد. در شرایطی که هر روز بیماری کووید 19جان هموطنان‌مان را می‌گیرد، مصرف الکل نیز به عامل دیگری برای مرگ‌ومیر تبدیل شده است.
براساس آماری که روابط عمومی سازمان پزشکی قانونی کشور در اختیار همشهری گذاشت تنها در تهران تاکنون 192نفر بر اثر مسمومیت با الکل جان خود را از دست داده‌اند. حامد ناییجی، مدیرکل روابط عمومی و امور بین‌الملل سازمان پزشکی قانونی کشور در گفت‌وگوی اختصاصی با همشهری درباره تازه‌ترین آمار قربانیان مصرف الکل در تهران گفت: «متأسفانه تاکنون در تهران 192نفر بر اثر مسمومیت با الکل جان باخته‌اند که از این تعداد 82مورد از آنها قطعی است و 110مورد دیگر نیز همچنان تحت آزمایش‌های تکمیلی قرار دارد». وی درباره جنسیت و سن قربانیان نیز گفت: «از بین 82مورد قطعی 69نفر مرد و 13نفر زن هستند که بین 17تا 74سال سن داشتند».
در همین حال روز گذشته سخنگوی قوه قضاییه آمار فوتی‌های ناشی از مصرف الکل را فوق حد انتظار دانست و از جان باختن بیش از 600نفر بر اثر مصرف الکل در کل کشور خبر داد. غلامحسین اسماعیلی روز گذشته در نشست خبری خود با رسانه‌ها درباره مسمومیت‌های الکلی گفت: «متأسفانه این آمار صحت دارد؛ چه در مورد کسانی که در اثر مصرف الکل جان خود را از دست دادند و چه کسانی که مسمومیت پیدا کردند. آمار خیلی بالاست و فوق حد انتظار ما بود». وی ادامه داد: «در سراسر کشور در این رابطه بیش از 600نفر فوتی و بیش از 3هزار نفر مسمومیت داشتیم و تعدادی از افراد در خوزستان و خراسان رضوی در این‌باره بازداشت شدند و با اینها قاطعانه برخورد خواهیم کرد و باید پاسخگوی اعمال مجرمانه خود در ارتباط با فوت و ورود صدمات به شهروندان باشند». 

این خبر را به اشتراک بگذارید