• پنج شنبه 30 فروردین 1403
  • الْخَمِيس 9 شوال 1445
  • 2024 Apr 18
سه شنبه 19 فروردین 1399
کد مطلب : 97730
+
-

کوتاه از حادثه

   قربانیان الکل تقلبی در فارس 90نفر شدند
روند صعودی مسمومیت‌های مرگبار با الکل در استان‌های مختلف همچنان ادامه دارد و در استان فارس تعداد قربانیان الکل به 90نفر رسید. موج مسمومیت با الکل که از اوایل اسفندماه سال گذشته و همزمان با شیوع ویروس کرونا در کشور آغاز شده بود همچنان ادامه دارد. استان فارس یکی از استان‌هایی است که در هفته‌های گذشته بیشترین میزان مسمومیت با الکل در آنجا به ثبت رسیده و تازه‌ترین آمار منتشرشده از افزایش شمار قربانیان حکایت دارد. محمدجواد مرادیان، رئیس اورژانس فارس در این‌باره به ایسنا گفت: تا صبح دوشنبه ۱۸فروردین، ۷۱۸نفر به‌علت مسمومیت با الکل صنعتی به مراکز درمانی استان مراجعه کرده‌اند که از این تعداد ۶۲۸نفر بستری هستند. او ادامه داد: در پی شیوع ویروس کرونا در ایران و شایعه تأثیر مصرف الکل بر مقابله با این بیماری ۹۰نفر در فارس بر اثر مسمومیت با الکل، جان خود را از دست داده‌اند.

   مسلح‌شدن قاچاقچی مانند نقی معمولی
یک قاچاقچی که در جریان تعقیب و گریز با پلیس دستگیر و از او یک کلت پلاستیکی کشف شده، مدعی است به تقلید از شخصیت سریال پایتخت با خود اسلحه قلابی حمل کرده است. به گزارش همشهری، روز یکشنبه 17فروردین، مأموران واحد گشت انتظامی قرارگاه جنوب گشت انتظامی یگان امداد تهران بزرگ در محدوده بزرگراه بسیج به سرنشین یک خودروی پژو206 با شیشه‌های دودی و پلاک شهرستان مشکوک شدند. آنها برای دقایقی این خودرو را تحت نظر گرفتند و وقتی ظن‌شان بیشتر شد به راننده دستور ایست دادند. راننده پژو تصمیم به فرار گرفت  اما سرانجام دستگیر شد. وقتی مأموران خودروی او را بازرسی کردند 240ماسک پزشکی N95 کشف و مشخص شد که این ماسک‌ها به شکل غیرمجاز و قاچاق توسط متهم تهیه شده است. از سوی دیگر در ادامه بازرسی خودروی متهم یک قبضه اسلحه کلت قلابی کشف و متهم به کلانتری منتقل شد. این متهم در بازجویی‌ها درباره دلیل حمل سلاح قلابی به مأموران گفت: من با تقلید از بازیگر سریال پایتخت این اسلحه قلابی را با خودم حمل می‌کردم و نیتم از این کار فقط مانور دادن بود. سرهنگ سعید دهقان، فرمانده قرارگاه جنوب گشت انتظامی یگان امداد پایتخت گفت: متهم همراه اموال کشف‌شده برای سیر مراحل قانونی و تکمیل تحقیقات پلیسی در اختیار پلیس پیشگیری تهران بزرگ قرار گرفت.

   دستگیری قاتل زن و شوهر آباده‌ای
مردی که در جریان جنایتی هولناک زن و شوهری را در شهرستان آباده به قتل رسانده بود پس از یک‌ماه فرار دستگیر شد. به گزارش همشهری، یک‌ماه قبل به مأموران شهرستان آباده در استان فارس خبر رسید که زن و شوهری جوان در خانه‌شان واقع در شهر صغاد با شلیک گلوله به قتل رسیده‌اند. از همان زمان تحقیقات برای رازگشایی از این جنایت آغاز شد و کارآگاهان با توجه به شواهد به‌دست‌آمده در صحنه قتل موفق به شناسایی یک مظنون شدند. شواهد نشان می‌داد این فرد به مکان نامعلومی گریخته است تا اینکه چند روز قبل مأموران به اطلاعاتی دست یافتند که نشان می‌داد متهم به قتل به شیراز فرار کرده و در آنجا به‌صورت مخفیانه زندگی می‌کند. به این ترتیب مأموران در عملیاتی ضربتی او را دستگیر کردند. سرهنگ خسرو رزمجویی، فرمانده انتظامی شهرستان آباده در این‌باره گفت: متهم در بازجویی‌های مقدماتی به قتل زن و شوهر جوان اعتراف کرد و هم‌اکنون وی در بازداشت به سر می‌برد و تحقیقات برای روشن‌شدن انگیزه  این جنایت ادامه دارد.

   مرگ ۲۴ نفر در حوادث جوی امسال
حوادث جوی 15روز گذشته شامل سیل و رانش زمین موجب جان باختن 24نفر از هموطنانمان شده است. به گزارش همشهری، مجتبی خالدی، سخنگوی اورژانس کشور در این‌باره گفت: در ۱۵روز گذشته شاهد وقوع حوادث جوی در ۱۵استان کشور بودیم که منجر به مصدومیت ۳۸نفر و مرگ ۲۴تن دیگر شده است. وی با بیان اینکه بیشترین حوادث مربوط به سیل و رانش زمین بوده است، گفت: این حوادث در استان‌های بوشهر، هرمزگان، کرمان، سیستان و بلوچستان، فارس، خراسان جنوبی، همدان، قم، خراسان رضوی و خوزستان اتفاق افتاده که هرمزگان بیشترین آمار مصدومین را داشته است. همچنین ۲۴نفر فوتی مربوط به استان‌های بوشهر، هرمزگان، سیستان و بلوچستان، فارس، قم، خراسان رضوی و خوزستان هستند. سخنگوی اورژانس کشور افزود:‌ بیشترین کشته‌شدگان حوادث جوی به‌ترتیب در استان‌های فارس، هرمزگان و قم با ۱۱، 4 و 3مورد فوتی بوده که همه آنها براثر سیل جان خود را از دست داده‌اند.

این خبر را به اشتراک بگذارید