• شنبه 1 اردیبهشت 1403
  • السَّبْت 11 شوال 1445
  • 2024 Apr 20
سه شنبه 19 فروردین 1399
کد مطلب : 97725
+
-

پرونده این مرد، جنجال زیادی در آمریکا به پا کرده بود

مرگ قاتل تک‌شاخ در زندان

مرگ قاتل تک‌شاخ در زندان

قاتل 71ساله که از سوی رسانه‌های آمریکا به «قاتل تک‌شاخ» معروف شده بود در زندان جانش را از دست داد و درحالی‌که رسانه‌ها احتمال مرگ او بر اثر کرونا را مطرح کرده بودند، مقامات زندان پنسیلوانیا این فرضیه را رد کرده‌اند.
به گزارش همشهری به نقل از دیلی‌میل، پرونده ایرا ساموئل اینهورن در سال 1977میلادی جنجالی شد. در آن سال جسد نامزد سابق این مرد به نام هالی که 18ماه از ناپدید شدنش گذشته بود، درحالی‌که مومیایی شده بود در داخل گنجه‌ای در آپارتمان ایرا ساموئل پیدا شد. در همه این 18ماه، پلیس و خانواده هالی در جست‌وجوی این بودند که ردی از دختر گمشده‌شان پیدا کنند اما تلاش‌هایشان به نتیجه‌ای نرسیده بود.
با کشف جسد هالی، ایرا به‌طور موقت بازداشت شد اما توانست از اداره پلیس فرار کند و پس از آن از آمریکا گریخت و به اروپا رفت. آنچه باعث شد این پرونده جنجالی شود، زندگی مخفیانه قاتل در اروپا بود. او با هویت جعلی راهی فرانسه شد، در آنجا در یک آسیاب بادی مشغول به‌کار شد و با زنی سوئدی ازدواج کرد و تشکیل خانواده داد و در همه این مدت اف‌بی‌آی به‌دنبال پیدا کردن ردی از او بود و هر ازگاهی، خبری درباره این قاتل جنجالی که رسانه‌ها به او لقب «یونیکورن» داده بودند منتشر می‌شد. با این حال تا سال‌ها پس از جنایت هیچ‌کس ردی از این مرد پیدا نکرد تا اینکه 20سال پس از فرار اعجاب‌انگیز ایرا ساموئل از آمریکا، اف‌بی‌آی به اطلاعاتی دست یافت که نشان می‌داد او در فرانسه مخفی شده است.
ماموران اف‌بی‌آی با همکاری پلیس فرانسه بررسی‌های گسترده‌ای را برای شناسایی مخفیگاه این مرد آغاز کردند تا اینکه موفق شدند در سال 1997، او را دستگیر کنند.

استرداد سخت 
گرچه با دستگیری قاتل جنجالی تصور می‌شد که او خیلی زود به آمریکا برگردانده و در آنجا محاکمه خواهد شد اما ماجرا سخت‌تر از آن بود که پلیس تصور می‌کرد. وکلای ایرا ساموئل مدعی شدند که اگر این مرد به آمریکا بازگردانده شود، اعدام خواهد شد. این در حالی بود که فرانسه، مانند بسیاری از کشورهای اروپایی که مجازات اعدام را لغو کرده بودند، متهمان خارجی را درصورتی که خطر اعدام آنها در کشورشان وجود داشت، به این کشورها باز‌نمی‌گرداند.
به این ترتیب جنگ میان وکلای متهم و خانواده مقتول آغاز شد و وکلای مقتول سرانجام توانستند با این استدلال که مطابق قانون پنسیلوانیا، مجازات قتل اعدام نیست، در این دعوای حقوقی برنده شوند و به این ترتیب قاتل جنجالی پس‌از کش‌و‌قوس فراوان به آمریکا بازگردانده شد.

کار سی‌آی‌ای بود
ایرا ساموئل در نهایت 4 سال پس از دستگیری به آمریکا بازگردانده شد و پای میز محاکمه قرار گرفت. او اما در دفاع خود، اتهام قتل را رد کرد و مدعی شد که نامزد سابقش را مأموران سی‌آی‌ای کشته‌‌اند. او مدعی بود که نامزد سابقش به‌دلیل روانکاوی روی مأموران سیا به اطلاعاتی سری درباره آنها در دوران جنگ سرد دست یافته بود و به همین دلیل دستور قتل او از سوی روسای این سازمان صادر شده بود. او می‌گفت که مأموران سیا نامزد سابق وی را به قتل رسانده و طوری صحنه‌سازی کرده‌اند که جنایت به گردن او بیفتد و برای همین وی تصمیم گرفته بود از آمریکا فرار کند؛ دفاعیاتی که هرگز نتوانست قاتل جنجالی را از مجازات رهایی دهد و وی سرانجام با رأی دادگاه به حبس ابد محکوم شد.

مرگ در زندان
قاتل «تک‌شاخ» به زندانی در پنسیلوانیا منتقل شد تا دوران محکومیتش را در آنجا سپری کند.
پس از آن دیگر خبری از او نشد و رسانه‌ها که تا پیش از آن هر روز درباره این مرد و پرونده‌اش می‌نوشتند وی را فراموش کرده بودند تا اینکه دو روز پیش، بار دیگر نام ایرا ساموئل وارد رسانه‌ها شد؛ چراکه خبر رسید این مرد در زندان و در 71سالگی جانش را از دست داده است. هرچند رسانه‌ها احتمال مرگ وی بر اثر ابتلا به کرونا ویروس را مطرح‌ کرده بودند اما مسئولان زندان پنسیلوانیا اعلام کردند که وی به مرگ طبیعی دچار شده و مرگ او ربطی به کرونا ویروس ندارد.
 

این خبر را به اشتراک بگذارید