• سه شنبه 4 اردیبهشت 1403
  • الثُّلاثَاء 14 شوال 1445
  • 2024 Apr 23
سه شنبه 27 اسفند 1398
کد مطلب : 97498
+
-

فریبرز رئیس دانا درگذشت

فریبرز رئیس دانا درگذشت

فریبرز رئیس دانا، نویسنده و اقتصاددان چپ‌گــرا و نام آشنای ایرانی که در بین دوستان و رفقایش به «رئیس» مشهور بود؛ در سن 71 سالگی به‌علت ابتلا به کرونا دیروز در تهران درگذشت.
به گزارش همشهری، فریبرز رئیس‌دانا، متولد ۱۳۲۷ در تهران، از استادان اقتصاد دانشگاه تهران و عضو کانون نویسندگان ایران دیروز بر اثر ابتلا به کرونا درگذشت. او که تحصیلاتش را در سطح دکتری رشته اقتصاد و علوم سیاسی مدرسه اقتصاد لندن گذرانده بود؛ اقتصاددانی مومن به دیدگاه‌های چپ‌ در حوزه اقتصاد بود.
رئیس دانا علاوه بر فعالیت تخصصی در زمینه پژوهش و تدریس در رشته اقتصاد، به فعالیت‌های سیاسی، اجتماعی، ادبی و مطبوعاتی‌ نیز می‌پرداخت با این حال عمده نظرات او در حوزه علوم سیاسی مطرح می‌شد؛ در نتیجه او اغلب به اقتصاد از منظر اقتصاد سیاسی نگاه می‌کرد. او از مدافعان جامعه کارگری و اجرای عدالت در نظام پرداخت‌های کارگری بود.
رئیس دانا در جریان‌های روشنفکری ایران به حوزه دمکراسی، عدالت اجتماعی و سوسیالیسم علاقه‌مند و مدافع عدالت اجتماعی و از منتقدان نظام سرمایه‌داری بود. او که از بیماری سرطان رنج می‌برد؛ از 6روز پیش به‌علت ابتلا به کرونا در بیمارستان بستری شده بود که در نهایت به همین سبب درگذشت.

این خبر را به اشتراک بگذارید