• پنج شنبه 6 اردیبهشت 1403
  • الْخَمِيس 16 شوال 1445
  • 2024 Apr 25
سه شنبه 27 اسفند 1398
کد مطلب : 97462
+
-

خاطراتمان ‌رؤیا شد

این آرزوهای ساده برای سال جدید؛ باورتان می‌شود؟

خاطراتمان ‌رؤیا شد

بهروز رسایلی

اگر در زندگی فقط یک حقیقت وجود داشته باشد، این است که «همیشه فرصت کافی برای بدتر شدن شرایط وجود دارد!» چیزی که دقیقا در سال 98در ایران برای خیلی از حوزه‌ها و ازجمله فوتبال پیش آمد. الان در این روزهای پایانی سال، آرزوهای دم دستی برای سال جدید داریم؛ خاطرات پیش پا افتاده‌ای که حالا تبدیل به‌رؤیا شده‌اند. بترسید از آنکه وضع همین امروز، به‌رؤیای فردا تبدیل شود!

  لیگ را تمام کنیم
هر سال از چیزهایی مثل بی‌نظمی در لیگ یا اشتباهات داوری شاکی بودیم، اما الان آرزوی مهم‌ترمان این است که لیگ نوزدهم را به پایان ببریم؛ فقط همین! فصل نحسی که با تأخیر در آغازش استارت خورد و بعدها با هزار معضل دیگر از آلودگی هوا تا مسائل امنیتی مواجه شد، حالا مانع رفیع کرونا را پیش روی خودش می‌بیند؛ ویروس بلازده عالم‌گیری که معلوم نیست کی قصد دارد شرش را کم کند. فعلا قرار است مسابقات از نیمه فروردین از سر گرفته شود، اما همه‌‌چیز مشروط به آن است که به امید خدا تا آن زمان بیماری مهار شده باشد. در غیراین صورت، هر سرنوشتی برای لیگ امسال متصور خواهد بود.

به مرحله بعد مقدماتی جام‌جهانی برسیم
بعد از دو دوره صعود مستقیم و متوالی به مرحله نهایی جام‌جهانی، برای کمتر کسی قابل هضم است که حالا صعود از مرحله پیش‌مقدماتی به دور انتخابی اصلی به‌رؤیای فوتبال ایران تبدیل شده باشد، اما واقعا این اتفاق رخ داده است. بحرین و عراق در گروه بالاتر از ما هستند و ما برای اینکه تازه به نقطه صفر برسیم و ماجراجویی اصلی برای صعود به جام‌جهانی را آغاز کنیم، نیاز به جبران مافات در دور برگشت داریم. کار بسیار سخت است و کوچک‌ترین لغزشی می‌تواند فوتبال ملی ایران را 3سال تعطیل کند. یک عقبگرد مفتضحانه تاریخی در کمین فوتبال ایران است و ما که تابستان 97شانس صعود به یک‌هشتم نهایی جام‌جهانی را داشتیم، حالا باید دلواپس حذف از پیش‌مقدماتی این رقابت‌ها باشیم!

  پرسپولیس و استقلال با «صفر» شروع کنند
شکایت بازیکنان و مربیان خارجی اصلا اتفاق تازه و عجیبی برای باشگاه‌های ایرانی نیست، اما راستش تعدد دیوانه‌وار این پرونده‌ها علیه پرسپولیس و استقلال در چند هفته اخیر همه را نگران کرده است. کمتر به یاد داریم که دو باشگاه محبوب کشور به‌طور همزمان تا این حد گرفتار پرونده‌های سنگین مالی و حقوقی بوده باشند. کار به جایی رسیده که به‌طور جدی بیم شروع فصل آینده برای این دو تیم با امتیازات منفی و پنجره‌های بسته وجود دارد. بنابراین آرزومندیم پرسپولیس و استقلال لیگ بیستم را با امتیاز «صفر» شروع کنند؛ به همین سادگی! 

 عادل برگردد
20سال او را داشتیم و حتی فکرش را هم نمی‌کردیم روزی کار به جایی برسد که صداوسیما، صدا و سیمایش را از ما دریغ کند، اما شد. حالا یک سال تمام از سانسور کامل، بی‌رحمانه و غیرموجه عادل فردوسی‌پور می‌گذرد. چراغ نود را خاموش کردند و گزارش مرغوب‌ترین مسابقات فوتبال را به نالایق‌ترین حنجره‌ها سپردند. 20 سال او را داشتیم و تصور نمی‌کردیم روزی دوستان مسئول، حتی یک مجری و گزارشگر ساده را هم از سرمان زیاد ببینند، اما دیدند. درست 10سال پیش در چنین روزهایی عادل فردوسی‌پور در پایان برنامه آخر سالش گفت: «امیدوارم 89 هم سال90 باشد» و حالا ما امیدواریم 99سال بازگشت 90 باشد؛ اما آیا چنین خواهد شد؟ کسی نمی‌داند. فقط همین‌قدر می‌دانیم کشورهای زیادی در دنیا نیستند که عادت طبیعی 20ساله آنها ناگهان تبدیل به رؤیایی دور از دسترس شود.

این خبر را به اشتراک بگذارید