• پنج شنبه 30 فروردین 1403
  • الْخَمِيس 9 شوال 1445
  • 2024 Apr 18
سه شنبه 27 اسفند 1398
کد مطلب : 97457
+
-

روحانی در جلسه ستاد ملی مقابله با کرونا آمارهای مبارزه با بیماری را امیدوار‌کننده دانست

تب‌سنجی از مسافران در جاده‌ها

اگر تشخیص داده شود مسافری باید از جامعه جداشده و قرنطینه شود، اجازه ادامه مسیر به او داده نمی‌شود

دولت
تب‌سنجی از مسافران در جاده‌ها

رئیس‌جمهور با قدردانی از تلاش‌های بی‌وقفه تمامی کادر درمانی کشور برای مبارزه با بیماری کرونا، آمارها و ارقام روند مبارزه با بیماری کرونا در کشور را امیدوارکننده دانست و تأکید کرد: به مردم توصیه می‌کنم همچنان در خانه بمانند و درصورت ضرورت برای خروج از منزل، همه پروتکل‌های بهداشتی را رعایت کنند. حسن روحانی در جلسه ستاد ملی مدیریت بیماری کرونا که همزمان استانداران سراسر کشور نیز از طریق ویدئوکنفرانس در آن مشارکت و حضور داشتند، با بیان اینکه برای پیروزی بر این ویروس خطرناک، بسیج عمومی و تلاش جمعی و همگانی ارزشمندی شروع شده و ادامه می‌یابد، گفت که وزارتخانه‌های بهداشت و کشور از روز چهارشنبه در خروجی‌های جاده‌هایی که اعلام می‌کنند، مردم را از لحاظ تب‌سنجی کنترل خواهند کرد.
به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی ریاست‌جمهوری، رئیس‌جمهور در این جلسه با تقدیر از فرمان رهبری برای تشکیل قرارگاه بهداشتی و درمانی از سوی نیروهای مسلح و همچنین تقدیر از همه پزشکان و صنوفی که درگیر کنترل شیوع کرونا هستند، اعلام کرد: از امروز وزارت بهداشت و درمان و وزارت کشور در خروجی جاده‌ها در استان‌هایی که اعلام خواهد شد، مردم را از لحاظ تب کنترل می‌کنند و اگر موردی را تشخیص دادند که باید از جامعه جدا شود، به نوعی قرنطینه شود، به خانه برگردد یا باید به مراکز درمانی مراجعه کند، نمی‌گذارند ادامه مسیر بدهد و این ماشین را برمی‌گردانند.
حسن روحانی در ادامه گفت: هم از مردم عزیز خواهش می‌کنیم که با همه اوامر اجرایی همکاری بفرمایند و هم اینجا اگر به آنها گفته می‌شود، واقعا ادامه سفر به ضرر خودشان هست و به ضرر مردمی است که در مسیر راه و در مقصد هستند. بنابراین همه این کارها برای این است که زودتر بتوانیم از این شرایطی که این ویروس برای ما ایجاد کرده  عبور کنیم و ان‌شاءالله به یک جامعه کاملا توأم با سلامت برگردیم.
روحانی همچنین به تصمیمات دیگری که در جلسه ستاد ملی مقابله با کرونا گرفته شد، اشاره کرد و گفت: مسئولیت فضای مجازی به‌عهده مرکز ملی فضای مجازی قرار گرفت و با حضور ارگان‌های مختلفی که در مصوبه امروز مشخص شده به‌طور منظم جلسات را تشکیل می‌دهند، به افرادی که در فضای مجازی فعال هستند مواردی که باید تذکر داده شود، تذکر داده می‌شود و مواردی که باید با آنها برخورد شود، برخورد می‌شود و در این زمینه پلیس فتا هم بسیار فعال است.

تصمیماتی برای کسب و کارها و اقشار محروم
روحانی همچنین گفت: نیروهای مسلح که همیشه پای کار و فعال هستند، همه ما در دفاتر خود و مردم هم در خانه‌های خود پای کار هستیم و ان شاءالله ما با همدیگر کار را پیش می‌بریم و در ایام تعطیلات نوروز هم به طور منظم جلسات ستاد ملی کرونا را خواهیم داشت و هر زمانی هم لازم باشد ما همه آماده هستیم و حضور داریم و فعال خواهیم بود. رئیس جمهور افزود: مساله بعدی در بخش اقتصادی بود که در جلسه اقتصادی برای مواردی که کسب و کارشان از لحاظ مالیات، از لحاظ اقساط، از لحاظ چک، از لحاظ سایر امور دچار مشکل شده است، تصویب کرده بودیم که ریز این امور را مسئولان اقتصادی برای مردم توضیح می‌دهند. وی گفت: هزینه‌های آنهایی که در بخش دولتی و در بخش نیروهای مسلح برای بهداشت و درمان مخصوصا در این ایام هرگونه کمکی می‌کنند، به عنوان هزینه‌های قابل قبول در بخش مالیات مورد توجه قرار می‌گیرد که این هم مهم است و مورد تاکید و تصویب این جلسه بوده است. موارد دیگر هم مربوط به کمک به اقشار بسیار محروم است که قبلا در مصوبات  روز سه‌شنبه ما اعلام شده و مسئولان مربوطه توضیح می‌دهند.

کلاس‌های جبرانی برای دانشگاهیان و مدارس

رئیس‌جمهور در بخش دیگری از این جلسه گفت: نسبت به بخش آموزش اولا می‌‌خواهم از معلمان عزیز، دانشگاهیان، صدا و سیما، فضای مجازی و از همه تشکر کنم که در این ایام نگذاشتند که فرزندان عزیز ما به‌طور کلی از سیستم آموزش و درس جدا شوند و از این امکانات و رسانه‌ها استفاده و بهره‌برداری شد اما در عین حال دانش‌آموزان و دانشجویان به‌طور طبیعی از تحصیل عقب افتادند که حتما باید یک زمانی برای جبران بگذاریم. وی افزود: آموزش و پرورش پیشنهادهایی در این جلسه آورد که مورد تصویب قرار گرفت و خودِ آموزش و پرورش ابلاغ و اعلام می‌کند که چگونه این بخشی که در یک‌ماه اسفند فضای آموزشی از دست رفته، باید جبران شود. روحانی گفت: از آن طرف هم اگر در 16فروردین یا با تأخیر کلاس‌ها شروع شود، در جلسات بعدی ستاد اعلام خواهیم کرد و به همان نسبت زمان جبرانی مشخص می‌شود؛ بنابراین پایان تحصیلات برای آموزش و پرورش، زمان امتحانات و به‌طور طبیعی زمان کنکور اعلام می‌شود. آغاز سال تحصیلی آینده هم در اینجا مصوب شد که مثل سال‌های پیش در اول مهر خواهد بود و بر این مبنا باید برنامه‌ریزی شود.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید