• پنج شنبه 6 اردیبهشت 1403
  • الْخَمِيس 16 شوال 1445
  • 2024 Apr 25
چهار شنبه 23 اسفند 1396
کد مطلب : 9739
+
-

کد نوسازی برای اهالی نعمت‌آباد و اسماعیل‌آباد

زهرا رضایی:

منطقه 19

بیشتر خانه‌های ناحیه 3 در محله‌های نعمت‌آباد و اسماعیل‌آباد مجوزهای لازم برای ساخت‌وساز را ندارند و از نظر اصول شهرسازی غیر‌قانونی ساخته شده‌اند. 
مالکان این خانه‌ها بدون توجه به اصول ایمنی فقط تلاش کرده‌اند اسکلت اصلی خانه‌شان را بالا ببرند و این موضوع مدتی است که در شبکه‌های مجازی دست به دست می‌شود. ماجرای ساخت و ساز غیرمجاز را با شهردار ناحیه 3  منطقه 19 در میان گذاشتیم که او در پاسخ گفت: «چند مورد ساخت‌وساز غیر‌مجاز در ناحیه 3 داشتیم که در کوتاه‌ترین زمان با آن برخورد کردیم و جلو ساخت و ساز را گرفتیم. مأموران شهربان با گشتزنی در محله‌های ناحیه از هرگونه ساخت‌وساز غیر‌مجاز طبق ضوابط و قانون جلوگیری می‌کنند.»


عباس رمضانی‌فر با اشاره به برگزاری جلسه با معاونت شهرسازی منطقه افزود: «با توجه به ساخت‌وسازهای غیر‌مجازی که در سال‌های گذشته درمحله‌های ناحیه 3 انجام شده بود تعداد زیادی املاک بدون سند داشتیم که برای ساماندهی این املاک در نشستی با حضور معاون شهرسازی و صاحبان املاک به توافقاتی رسیدیم.» او در ادامه به ساماندهی ساخت‌وساز در ناحیه 3 شهرداری، با ارائه کد نوسازی اشاره کرد و افزود: «خوشبختانه با تلاش و پیگیری‌های زیاد در آینده نزدیک، ساکنان ناحیه می‌توانند برای دریافت کد نوسازی املاکشان به شهرداری مراجعه کنند. سپس با صدور پایان‌کار صاحب سند می‌شوند. این کار با اینکه چندان آسان نیست ولی در حال انجام است و این نوید را به شهروندان می‌دهیم که به‌زودی برای خانه‌هایشان کد نوسازی 
صادر می‌شود.»

این خبر را به اشتراک بگذارید