• پنج شنبه 30 فروردین 1403
  • الْخَمِيس 9 شوال 1445
  • 2024 Apr 18
شنبه 24 اسفند 1398
کد مطلب : 97204
+
-

19خرداد 98

ممنوع‌التصویر،لغو تابعیت و ابطال شناسنامه‌

ممنوع‌التصویر،لغو تابعیت و ابطال شناسنامه‌

خردادماه بود که رامبد جوان بعد از به پایان رساندن فصل آخر خندوانه از سفرش به کانادا در صفحه شخصی خود خبر داد. او که دلیل این سفر را اکران فیلمش در تورنتو اعلام کرده بود، داستان بچه‌دار شدنش دهان به دهان و پست به پست ‌چرخید. این خبر از طنز و هجو شروع شد و به درخواست ممنوع‌التصویری، لغو تابعیت ایرانی و ابطال شناسنامه‌اش رسید. آنقدر کار بالا گرفت که از جامعه‌شناسان تا بازیگران و خیلی‌ها پا در میان گذاشتند و شروع به یادآوری و بازخوانی پرونده جوان کردند. برنامه خبری 20و 30 نیز چند روز بعد از انتشار این خبر ماجرا را رسانه‌ای کرد تا به‌راحتی نتوان از کنار آن گذشت. هرچند جوان این حواشی را مدیریت کرد و پس از روزهای پرخبر بعدی به حاشیه رانده شد اما هنوز خیلی‌ها منتظر حضور تازه او روی آنتن هستند.

رامبد را ریزریز کنیم
محمد فاضلی، عضو هیأت علمی دانشگاه شهیدبهشتیدر نکوهش این رفتار مردم نوشت: «رامبد را ریز ریز کنید. بعد نگار جواهریان را هم مجبور کنید ریز ریز شده رامبد را سرخ کند. بچه‌شان گناهی ندارد، بسپاریم به همان کانادایی‌ها بزرگش کنند. ریز ریز رامبد که سرخ شد، دل‌هایی خنک شده و وقت است بنشینیم به چند سؤال فکر کنیم؛ اول، آیا رامبد جوان در جایی مردم را به ماندن، سختی کشیدن، مقاومت و... دعوت کرده است؟ اگر فقط درباره خوبی‌ها و زیبایی‌های ایران در برنامه‌اش گفته یا شعر خوانده است، با دعوت به ماندن و سختی کشیدن یکی است؟ آیا او هیچ‌وقت کسانی را که ترک وطن کرده‌اند سرزنش کرده است؟ آیا ...

خطاب‌ به همه ملت ایران
پرویز پرستویی نیز  در صفحه اینستاگرامش نوشت: « سخنم با رسانه‌هاست؛ چه بعضی از سایت‌ها و چه صدا و سیما. کمی تحمل داشته باشید و دست به‌دست هم بدهید تا توسط پلیس اینترپل رامبد و همسرش را دستگیر و به محکمه کشیده تا محاکمه‌شان کنند که چرا پول بیت‌المال را به خارج از کشور برده تا همسرش زایمان کند، ولی یک سؤال دارم و خطابم به همه ملت ایران است؛ اگر دختر دارید و باردار باشد، معمولا موقع زایمان دختر دوست دارد مادرش در کنارش باشد یا مادر شوهرش؟ از قدیم و ندیم یادمونه که در چنین مواقعی دختر با مادر راحت‌تر است تا خانواده همسر، با انصاف‌ها الان اگه همسر رامبد در ایران زایمان می‌کرد همه مشکلات مملکت حل می‌شد؟»

ما شما رو خیلی دوست داریم؟
امیرمهدی ژوله در صفحه شخصی‌اش نوشت: «می‌دونید چرا یکی می‌گه مردم ایران ما شما رو خیلی دوست داریم شما خیلی خوبید؟ چون رسالت برنامه‌اش این تعریف شده که به مردم غمگین، گرفتار، افسرده و گریه‌بلد سرزمینش، شادی و عزت نفس و مجالی برای خنده بده. می‌دونید چرا یکی میره بچه‌اش رو خارج از ایران به دنیا بیاره؟ چون رسالت پدری‌اش اینطور تعریف شده که به بچه‌اش شادی و عزت نفس و مجالی برای خنده بده و نذاره اون غمگین، گرفتار، افسرده و گریه‌بلد بار بیاد. اگر از جایی که به دنیا اومدیم ناراحتیم یقه پدرمون رو بگیریم. اگر از جایی که بچه مردم به دنیا میاد ناراحتیم یقه روانپزشک‌مون رو بگیریم.» 

این خبر را به اشتراک بگذارید