• پنج شنبه 6 اردیبهشت 1403
  • الْخَمِيس 16 شوال 1445
  • 2024 Apr 25
شنبه 24 اسفند 1398
کد مطلب : 97025
+
-

واکنش بهزیستی به قتل پسر سه‌ساله توسط پدر و مادرش


ادعای زن و مرد جوانی که در اقدامی هولناک پسر سه‌ساله‌شان را که معلول است به قتل رسانده‌اند با واکنش سازمان بهزیستی مواجه شد.
به گزارش همشهری، این جنایت هفته گذشته با مراجعه مردی به کلانتری 153شهرک ولیعصر برملا شد. او که دچار عذاب وجدان بود ادعا کرد با همدستی همسرش پسر سه‌ساله‌شان به نام ابوالفضل را که دچار معلولیت و بیماری کلیوی است به قتل رسانده و در صندوق عقب خودرویش انداخته است. با کشف جسد کودک، پدر ابوالفضل در اعترافاتش گفت: فرزندم دچار معلولیت جسمی و بیماری کلیوی بود و چون شرایط سختی داشتم او را جلوی در بهزیستی رها کردیم تا در آنجا به او رسیدگی شود، اما 2‌ماه قبل مسئولان بهزیستی ما را شناسایی کردند و ابوالفضل را تحویل ما دادند. به‌دنبال این اعترافات هولناک، همسر این مرد نیز دستگیر شد و تحقیقات در این‌باره ادامه دارد.
به‌دنبال این حادثه تلخ، سازمان بهزیستی با صدور اطلاعیه‌ای به آن واکنش نشان داد. در این اطلاعیه آمده است: «کودکی به نام ابوالفضل در تاریخ ۲۰ دی‌ماه ۱۳۹۵ در بیمارستان اکبرآبادی متولد و به‌علت معلولیت و بیماری‌هایزمینه‌ای به بیمارستان حضرت علی‌اصغر منتقل شد. به‌دلیل عدم‌مراجعه خانواده برای ترخیص کودک، از طریق پیگیری مددکاری بیمارستان و با صدور حکم قضایی، کودک در تاریخ ۲۶ فروردین‌ماه ۱۳۹۶ به بهزیستی و شیرخوارگاه آمنه واگذار شد». 
در ادامه این اطلاعیه آمده است: «در تاریخ شهریور ۱۳۹۸ خانواده کودک به شیرخوارگاه آمنه مراجعه کردند و مدعی شدند شرایط زندگی‌شان بهبود یافته و در صورت کمک سازمان بهزیستی در هزینه‌های درمان و معیشت، حاضر به ترخیص کودک هستند که کودک در تاریخ ۱۳مهرماه ۱۳۹۸ در صحت کامل به خانواده تحویل داده شد و از زمان ترخیص به‌صورت ماهانه ارزاق، شامل مواد غذایی، پوشاک و اسباب‌بازی به خانواده تحویل داده شده است».
آنطور که در اطلاعیه بهزیستی آمده این سازمان برای کمک به این خانواده اعلام آمادگی کرده بود؛ «به خانواده اعلام شده بود درصورت عدم‌توانایی نگهداری کودک این امکان وجود دارد تا بار دیگر به بهزیستی تحویل داده شود و در مورد این کودک نیاز به بررسی‌های بیشتر قضایی است تا مشخص شود با وجود پشتیبانی و حمایت‌های مختلف بهزیستی و مددکاران و درصورتی که امکان انتقال مجدد کودک به سازمان بهزیستی وجود داشته، علت و انگیزه این فاجعه چه بوده است.» 

این خبر را به اشتراک بگذارید