• چهار شنبه 5 اردیبهشت 1403
  • الأرْبِعَاء 15 شوال 1445
  • 2024 Apr 24
شنبه 24 اسفند 1398
کد مطلب : 97007
+
-

فوتبال قرنطینه شد

با مثبت اعلام شدن تست کرونای چند بازیکن، مربی و داور، برگزاری اکثر لیگ‌های اروپا به تعویق افتاد

فوتبال قرنطینه شد

مشعل المپیک در غریبانه‌ترین حالت ممکن در یونان روشن شد. اینکه المپیک2020توکیو در تابستان لغو شود یکی از گزینه‌هاست. یورو2020هم احتمالا یک سال به تعویق می‌افتد چون با لغو موقت لالیگا، لیگ برتر انگلیس، سوپرلیگ پرتغال، لیگ هلند و سریA و احتمالا سایر لیگ‌ها، بازی‌های باشگاهی ممکن است تا تابستان طول بکشد. روز پنجشنبه خبر رسید که 3تن از بازیکنان لسترسیتی به بیماری کووید-19دچار شده‌اند. تست یکی از اقوام بنپامن مندی از منچسترسیتی هم مثبت و این بازیکن تا اطلاع ثانوی قرنطینه شده است. در چلسی هم هادسون اودویی کرونا دارد. تست کرونای میکل آرتتا، سرمربی آرسنال هم مثبت اعلام و بازی امروز این تیم مقابل برنلی لغو شده است. همین اخبار و فشار رسانه‌ها باعث شد تا اتحادیه فوتبال انگلیس که به برگزاری بازی‌های لیگ برتر با تماشاگر اصرار داشت، بالاخره عقب‌نشینی کند و مسابقات را تا تاریخ 16‌فروردین سال آینده به تعویق بیندازد. لیگ ایرلند هم تا 10فروردین به تعویق افتاد. در لیگ‌های دیگر اوضاع وخیم‌تر است. در برخی لیگ‌ها صحبت بر سر این است که فصل متوقف و لیگ سال بعد بدون تیم سقوط‌کننده و با اضافه شدن تیم‌های صعودکننده از دسته پایین‌تر برگزار شود. این عملی نیست چون همین الان هم تعداد تیم‌ها و بازی‌ها بسیار زیاد و فرسایشی است.
  بعد از مشخص‌شدن نشانه‌هایی از ویروس کرونا در یکی از بازیکنان باشگاه اورتون، تیم اصلی این باشگاه در قرنطینه قرار گرفت. اورتون دوشنبه قرار بود در لیگ برتر میزبان لیورپول باشد. اورتون نخستین باشگاه انگلیسی بود که به قرنطینه کامل رفت. پس از اورتونی‌ها، مجموعه آرسنال و چلسی هم قرنطینه شدند.
  با اعلام اتحادیه فوتبال اروپا (یوفا)، تمامی بازی‌های لیگ قهرمانان اروپا و لیگ اروپا که  قرار بود هفته آینده برگزار شود، به تعویق افتاد.
  آلمانی‌ها به عجیب‌ترین شکل ممکن لیگ خود را به تعویق انداخته‌اند. با اعلام فدراسیون فوتبال آلمان، بازی‌های این هفته بوندس‌لیگا طبق برنامه و پشت درهای بسته برگزار می‌شود و پس از آن و از روز سه‌شنبه تمام بازی‌ها تا 2‌آوریل به تعویق می‌افتد. روزنامه بیلد مدعی شده تعویق بوندس‌لیگا، زیانی در حدود 680میلیون یورو به تیم‌های آلمانی تحمیل خواهد کرد.
  دنیز آیتکین، داور آلمانی که نخستین بازی بی‌تماشاگر بوندس‌لیگا میان 2 تیم مونشن‌گلادباخ و کلن را قضاوت کرده بود، به کرونا مبتلا شده است. آیتکین به واسطه قضاوت بازی تاریخی بارسا و پی‌اس‌جی که با بازگشت تاریخی یاران مسی همراه بود، چهره آشنایی برای فوتبالی‌ها به‌حساب می‌آید.
  کریستیانو رونالدو بعد از مثبت شدن تست روگانی خودش را در مادیرا-زادگاهش- قرنطینه کرده. شایعه شده بود که دیبالا هم کووید-19گرفته که بعدا تکذیب شد. بازی رئال با من‌سیتی و یوونتوس با لیون قطعا عقب افتاده و بازی‌های چهارشنبه هم دیروز ظهر عقب افتاد. ناپولی فقط از طریق راه زمینی با اتوبوس می‌توانست به بارسلونا سفر کند، یعنی باید ۱۶۰۰ کیلومتر طی می‌کردند یعنی 18ساعت سفر زمینی و روزی 800کیلومتر.
  مانولو گابادینی، مهاجم سمپدوریا که دومین کرونایی سری آ بعد از روگانی است ابراز امیدواری کرده از سد این بیماری می‎گذرد؛ضمن اینکه از مردم خواسته در خانه بمانند.
  یکی از دلایل شیوع کرونا در اسپانیا چند هوادار والنسیا بودند که پس از بازگشت از میلان و بازی مقابل آتالانتا دچار این ویروس شدند. دلیل دیگر هم احتمالا دعوت باشگاه رئال مادرید از بازیکنان و اعضای باشگاه ووهان چین برای تماشای ال کلاسیکوی برگشت در سانتیاگو برنابئو است. وزارت بهداشت اسپانیا اعلام کرده که پنجشنبه ۲۹۶۸ نفر به کرونا مبتلا شدند که از این تعداد ۱۳۸۸نفر مربوط به مادرید و ۲۶۰ نفر هم مربوط به کاتالونیاست و ۸۴ نفر هم فوت کرده‌اند.
  به‌دلیل ویروس و تعلیق لالیگا لیگ 600میلیون یورو ضرر می‌کند. باشگاه بارسلونا هم اعلام کرده ۱۶۰ میلیون یورو ضرر می‌کند و به همین دلیل ممکن است دستمزد بازیکنان را 25درصد کاهش دهد. باشگاه کیکرس اوفن‌باخ اعلام کرده که در بازی ارواح فردا که قرار است در آن به میدان برود بلیت‌هایی نمادین منتشر کرده و آنها را به‌صورت آنلاین به هواداران خود خواهد فروخت. به این ترتیب هواداران وفادار این باشگاه می‌توانند به سر پا نگه‌داشتن باشگاه‌شان در شرایط کنونی کمک کنند.
  فدراسیون جهانی تنیس در راستای جلوگیری از شیوع بیشتر کرونا تصمیم به لغو تمامی رویدادهای این رشته گرفت و نخستین مسابقات فرمول یک هم احتمالا لغو خواهد شد. مسابقات تنیس به‌مدت یک‌ماه و نیم به حالت تعلیق درآمد. بدین‌ترتیب بعد از لغو مسترز ۱۰۰۰ امتیازی ایندین ولز، مسترزهای ۱۰۰۰ امتیازی میامی و مونته‌کارلو نیز لغو شد.
  با عقب افتادن لالیگا تنها سودی که به باشگاه‌های بزرگی مثل بارسلونا و رئال می‌رسد این است که سوارس، آسنسیو و آزار می‌توانند به ادامه فصل برسند. البته دمبله اگر برسد هم حق بازی نخواهد داشت چون باشگاه با استفاده از تبصره‌های قانونی به جای او بریتویت را خریداری کرده است.
  نشریه «اکیپ» فرانسه خبر داد که دولت فرانسه در جلسه اضطراری اعلام کرد که تمام مسابقات فوتبال در این کشور به‌خاطر شیوع ویروس کرونا تا اطلاع ثانویه لغو است.
  پس از آنکه رودی گوبر بسکتبالیست همه میکروفون‌ها را لمس کرد تا نشان بدهد ترسی از ویروس کرونا ندارد و بعدش کرونا گرفت، NBA تعطیل شد. تست کرونای داناوان میچل، ستاره ملی‌پوش و همبازی رودی گوبر هم مثبت اعلام شد. 4لیگ مهم آمریکایی؛فوتبال، بیسبال، هاکی روی یخ و فوتبال آمریکایی مسابقات لیگ را به حالت تعلیق درآوردند. لبران جیمز توییت کرده: «چیزی که باید واقعا لغو شود، سال2020است!» 
  دیدار برگشت بازل-آینتراخت فرانکفورت در لیگ اروپا به میزبانی بازل در فرانکفورت برگزار خواهد شد. بازی رفت در همین ورزشگاه به میزبانی آینتراخت فرانکفورت با نتیجه 3-0به نفع بازل به پایان رسید؛ بازی برگشت نیز مثل دیدار رفت، تماشاگر نخواهد داشت.
  مسابقات لیبرتادورس (لیگ قهرمانان آمریکای جنوبی) به‌دلیل شیوع ویروس کرونا به تعویق افتاد. مسابقات انتخابی جام‌ جهانی2022در منطقه آمریکای جنوبی به حالت تعلیق درآمد.
  رئال مادرید به‌خاطر مثبت شدن تست تامپکینز، بازیکن تیم بسکتبال خود به قرنطینه رفت. درپی شیوع ویروس لوکا یوویچ مشکوک به کروناست؛ او در روزهای اخیر در کنار بازیکن بسکتبال رئال مادرید که کرونا داشت، مشغول ریکاوری بود. 
 

این خبر را به اشتراک بگذارید