• شنبه 1 اردیبهشت 1403
  • السَّبْت 11 شوال 1445
  • 2024 Apr 20
پنج شنبه 22 اسفند 1398
کد مطلب : 96979
+
-

درهای بسته

فوتبال در اروپا هر روز بیشتر از قبل قربانی کرونا می شود

درهای بسته

ـ اکثر مسابقه ها به حالت تعلیق، تعویق یا تحدید در آمده

درحالی‌که برنی سندرز و جو بایدن کارزار انتخاباتی این شب‌های خود را از بیم ویروس کرونا محدود یا تعطیل کردند خوانندگان زیادی کنسرت‌های خود را لغو کرده‌اند، اپیدمی بیماری کووید19روی فوتبال هم تأثیر گذاشته و بسیاری از مسابقات را به تعطیلی، تعویق یا برگزاری در ورزشگاه خالی کشانده اما بعضی‌ها رعایت نمی‌کنند. به‌طور مثال باشگاه لایپزیش حاضر نشد بازی برگشت خود مقابل تاتنهام را بدون تماشاگر برگزار کند. یا لیورپول که برای جبران باخت یک هیچ رفت مقابل اتلتیکو نتوانست از حضور تماشاگران پرسروصدای خود چشم بپوشد اما در فرانسه اوضاع متفاوت بود و بازی پاری‌سن‌ژرمن با دورتموند در ورزشگاه خالی برگزار شد و بازی‌های لیگ هم قرار شد بدون تماشاگر ادامه یابد.
  بازی دیشب آرسنال با منچسترسیتی با وجود اینکه هنوز لیگ‌های فوتبال در انگلیس موضوع کرونا را جدی نگرفته‌اند، به تعویق افتاد. دلیل آن نه توصیه اتحادیه فوتبال، بلکه تصمیم باشگاه میزبان بود. آرسنال به‌تازگی در بازی رفت لیگ اروپا از المپیاکو یونان پذیرایی کرده و حذف شده است. در آن بازی برخی بازیکنان با اوانجلوس ماریناکیس، مالک باشگاه المپیاکو دیدار کردند. 4 تن از مدیران هم در کنار ماریناکیس بازی را تماشا کردند. حالا تست کرونای این فرد مثبت اعلام شده و به همین دلیل برای رعایت احتیاط، بازیکنان آرسنال تا 14روز بهتر است در قرنطینه بمانند و بازی‌های این تیم عقب بیفتد.
 پروازهای اسپانیا به مقصد یا با مبدا ایتالیا لغو شد. آتالانتا که پریشب 4 گل دیگر در خانه والنسیا و در ورزشگاه خالی مستایا زد، با آخرین پروازها به ایتالیا برگشت. از اوضاع برگشت ناپولی که دیشب در ورزشگاه بدون تماشاگر نوکمپ بازی برگشت خود را مقابل بارسلونا انجام داد، خبری نیست. تیم‌های اینتر و رم هم باید برای رقابت‌های لیگ اروپا با اسپانیایی‌ها بازی کنند. تا دیروز اعلام نشده بود که این بازی‌ها به تعویق می‌افتد یا سفر زمینی انجام می‌گیرد، یا تیم‌ها با چارتر خود را به مقصد می‌رسانند. آنخل تورس، رئیس باشگاه ختافه گفته بود حاضر نیست در میلان مقابل اینتر بازی کند و در صورت اصرار یوفا ترجیح می‌دهد تیمش حذف شود.
  ایتالیا به‌عنوان کانون شیوع ویروس جدید کرونا فعلا لیگ‌های خود را تعطیل کرده و ممکن است ادامه مسابقات فوتبال در این کشور هرگز از سر گرفته نشود. ایتالیا تا 15فروردین در شرایط اضطراری خواهد بود. دولت ایتالیا تمام فعالیت‌های ورزشی، هنری و اجتماعی را لغو کرد و از همه خواست تا در خانه‌های خود بمانند فدراسیون فوتبال ایتالیا 3 راه‌حل برای روشن شدن تکلیف این فصل سری آ ارائه داد؛ گزینه اول مشخص نشدن نام قهرمان و اعلام تیم‌های دارای سهمیه برای فصل بعدی در رقابت‌های اروپایی، گزینه دوم تعیین قهرمان با توجه به رتبه‌های فعلی، و گزینه سوم انجام بازی‌های پلی‌آف برای تعیین قهرمان و تیم‌های سقوط‌کننده در خارج از ایتالیاست. از طرفی، فدراسیون فوتبال آلمان هم اعلام کرد دیدار دوستانه بین تیم ملی این کشور مقابل ایتالیا در تاریخ ۳۱ مارس(۱۲ فروردین) پشت درهای بسته برگزار خواهد شد.
  بازی امشب منچستریونایتد با لاسک بدون تماشاگر خواهد بود. اگر این بازی در انگلیس بود، تماشاگران ریسک اجازه حضور در بازی را داشتند. دیدار امشب سویا - رم و المپیاکو - ولورهمپتون هم در مرحله یک‌شانزدهم بدون تماشاگر برگزار می‌شود. دیدار بازل سوئیس و فرانکفورت آلمان در چارچوب همین رقابت‌ها به‌دلیل شیوع کرونا در سوئیس لغو شد.
  درحالی‌که لایپزیش حاضر نشده بود از تماشاگرانش در بازی با تاتنهام صرف‌نظر کند، بایرن مونیخ دیدار برگشت هفته آینده خود مقابل چلسی را در آلیانس آره‌نای خالی برگزار خواهد کرد که این یک بام و دو هوا در فوتبال آلمان است که هنوز دستور صریحی برای ایجاد محدودیت در مسابقات ورزشی صادر نشده است. داربی امشب راین بین گلادباخ و کلن و همچنین داربی روهر در روز شنبه بین دورتموند و شالکه هم بدون تماشاگر خواهد بود.
  در اسپانیا هم محدودیت‌ها آغاز شده است. فعلا قرار است بازی‌های لالیگا در 2 هفته آینده مقابل سکوهای خالی ورزشگاه‌ها برگزار شود. باشگاه‌ها با وجود زیانی که از این تصمیم متحمل می‌شوند، به آن تن داده‌اند و هواداران قرار نیست اتوبوس حامل بازیکنان را پنچر کنند تا اعتراض خود را به برگزاری دیدار بدون تماشاگر نشان بدهند. به‌طور مثال رئال مادرید که 2 دیدار خانگی مقابل ایبار و والنسیا دارد، 16میلیون یورو از این تصمیم زیان خواهد دید. کنفرانس‌های مطبوعاتی و مراسم امضا دادن بازیکنان به هواداران هم لغو شده. در عربستان هم دست دادن بازیکنان و مربیان با یکدیگر ممنوع اعلام شده است.
 دیدارهای لیگ قهرمانان در این هفته هم برگزار خواهد شد. برخی بازی‌ها مثل دیدار برگشت منچسترسیتی با رئال مادرید در انگلیس هنوز اعلام نشده که بدون تماشاگر خواهد بود یا خیر. یوفا درنظر دارد بلافاصله پس از 4 بازی این هفته بازی‌های مرحله یک‌هشتم را به تعویق بیندازد.
  غیبت 2 روزه امباپه در تمرینات دوشنبه و سه‌شنبه هم وحشت را به اردوی پاری‌سن‌ژرمن برد اما تست کرونای این بازیکن منفی بود. او اخیراً چند روزی تب و گلودرد داشت که به همین‌خاطر خیلی‌ها نگران وضعیت سلامتی او بودند.
  هواداران آتالانتا تصمیم گرفتند مبلغ 4هزار یورو که برای خرید بلیت‌های لیگ قهرمانان اروپا هزینه شده را به بیمارستان‌های محلی اهدا کنند.
 وزارت بهداشت آرژانتین قصد دارد بازیکنان شاغل در ایتالیا و اسپانیا را در بدو ورود به خاک این کشور، ابتدا قرنطینه کند. آرژانتین در اواخر مارس در مقدماتی جام جهانی با اکوادور بازی دارد. مسی و دیگران که در اسپانیا و ایتالیا بازی می‌کنند باید برای این بازی قرنطینه شوند و به‌نظر می‌رسد با توجه به دوران دو هفتگی نهفته کووید19 فدراسیون آرژانتین از وجود بازیکنان شاغل در اروپا چشم‌پوشی کند؛ هر چند که لیست بازیکنان دعوت شده را اعلام کرده است.
  سون هیونگ مین، ستاره کره‌ای تاتنهام که 2سال قبل کمکی 70هزار پوندی به سربازان کشورش اهدا کرده بود، 64هزار پوند هم به یک مؤسسه خیریه کره‌ای برای مبارزه با کرونا کمک کرد.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید