• سه شنبه 4 اردیبهشت 1403
  • الثُّلاثَاء 14 شوال 1445
  • 2024 Apr 23
سه شنبه 20 اسفند 1398
کد مطلب : 96832
+
-

رازها و روزها

نگاه
رازها و روزها


مهدی توکلیان ـ روزنامه‌نگار و عکاس

 روزها رازهایی نهفته و آشکار دارند. راز روز پدر و مادر را همگان می‌دانند و حرمتش را پاس می‌دارند و مردم ایران اسلامی همیشه حریم والدین را حفظ می‌کنند؛ امسال روز پدر برای خیلی‌ها مجازی بود و برای بعضی‌ها محقق نشد؛ گروهی در لباس خدمت سبز و سپید و سرخ در حال انجام وظیفه بودند. از سپیدپوشان سلامت تا سبزپوشان سپاه و ارتش و سرخپوشان آتش‌نشانی و نیروهای خدمت‌رسان شهری، همگی حریم وطن و مرز و سلامت و امنیت جسم مردم را فراهم می‌کردند و تعداد بسیاری از خانواده‌های ایرانی در داغ از دست دادن عزیزان خود با قاب‌های تصاویر یادگاری پدرها سرکردند و گروه بسیاری نیز در حسرت بوسیدن دست و پای والدین خود این روز را به پایان رساندند.
 این ویروس خوش‌خط‌وخال رنگی با آمدنش زندگی‌های مردم را رنگ سیاه‌وسفید بخشید و در آستانه بهار، خاکستری دیدن را در مقابل چشم‌ها گشود؛ درست مانند ازدست‌دادن نعمت‌های ساده و در دسترس مردم که اکنون تبدیل به حسرتی بزرگ شده است. 
از همین ابراز محبت ساده فرزند و پدر و پسر و دختران یک خانواده نسبت به ریش‌سفیدها و عصابه‌دست‌ها تا در آغوش گرفتن نوزادها و کودکان شیرین‌زبان برای پدربزرگ‌ها و مادربزرگ‌ها، و این راز روزِ پدری شد که یک ویروس آن را از خاطرها نخواهد برد و خاطره‌های نسل‌های آینده این روز را ساخت.
 باشد تا در بهار سال آینده کرونا زحمتش را کم کند و سایه‌اش را از سر مردم جهان پاک کند و بگذارد راز روزهای خوب و شیرین در دل‌ها و جان‌ها باقی بماند.
 

این خبر را به اشتراک بگذارید