• شنبه 1 اردیبهشت 1403
  • السَّبْت 11 شوال 1445
  • 2024 Apr 20
سه شنبه 20 اسفند 1398
کد مطلب : 96783
+
-

تا آخر کرونا خوب می شوی؟

یک سؤال طعنه‌آمیز از کاپیتان پرسپولیس که فصل آخر حضورش در این تیم را می‌گذراند

تا آخر کرونا خوب می شوی؟

بهروز رسایلی|

یکی از نکاتی که در یک‌ماه پرتلاطم گذشته تحت‌الشعاع قرار گرفت و کمتر به آن توجه شد، مسئله مصدومیت جلال حسینی بود. این بازیکن بین دو نیمه دیدار با الشارجه و در شرایطی که پرسپولیس در نیمه اول 2گل بد خورده بود، تعویض شد؛ تعویضی عجیب که شاید مشابه آن در تمام طول این سال‌ها برای جلال پیش نیامده بود. حسینی البته سعی کرد با گذاشتن یخ روی پایش، اینطور به بینندگان تلویزیونی القا کند که دچار آسیب‌دیدگی شده است. ازقضا کادر پزشکی باشگاه هم بعد از بازی همین خبر را اعلام کرد، اما طبیعی بود که هواداران خیلی این خبر را جدی نگیرند. بعد از بازی هفته دوم برابر تراکتور هم زمانی که سرمربی سابق پرسپولیس تصمیم گرفت جلال حسینی را نیمکت‌نشین کند، او به دوستان خبرنگارش خط داد که مسئله مصدومیتش را مطرح کنند. بنابراین حسینی بازی با نفت آبادان و حتی داربی تهران را از دست داد و زمانی که برای حضور در برابر شهر خودروی مشهد اعلام آمادگی کرد، این‌بار گابریل کالدرون زیر بار نرفت. سرمربی وقت پرسپولیس با کنایه در این مورد گفت: «فقط مسی و رونالدو به این سرعت بعد از بهبودی شانس بازی پیدا می‌کنند. یک مدافع 37ساله پس از آسیب‌دیدگی حالاحالاها باید تمرین کند تا به شرایط بازی برسد.» از این ادبیات طعنه‌آمیز واضح بود که کادرفنی مسئله مصدومیت کاپیتان را نپذیرفته است.
حالا اما همان داستان برای حسینی تکرار شده و او که آشکارا چالاکی فصول قبل را ندارد، بهانه تعویضش در دیدار با شارجه را آسیب‌دیدگی عنوان کرده است. به این ترتیب جلال از ترکیب بازی با سپاهان هم بیرون رفت، هرچند عدم‌برگزاری آن بازی چنان بلوای دنباله‌داری ساخت که اصلا همه یادشان رفت چه‌کسی فیکس بوده و چه‌کسی نیمکت‌نشین. حسینی در دیدار با شهرخودرو هم به بازی گرفته نشد و بعد از آن، تعطیلی مسابقات لیگ اتفاق افتاد. طبیعتا اگر او صدمه‌دیدگی هم داشت باید تا زمان بازی با تیم مشهدی خوب می‌شد، اگر هم نه، آماده‌ایم در سال جدید و با ازسرگیری مجدد مسابقات، حسینی را در ترکیب ببینیم، اما خود کاپیتان هم خوب می‌داند موضوع به این سادگی‌ها نیست.
جلال که الحق یکی از بهترین و مطمئن‌ترین مدافعان تاریخ فوتبال ایران بوده، باید با جبر افزایش سن کنار بیاید و بپذیرد که مربیانش حق دارند اگر گاهی به رقبای جوان‌تر او، ازجمله کنعانی‌زادگان نظر کنند. این راه درستی نیست که بعد از هربار نیمکت‌نشینی، جلال دست و پایش را بگیرد و مصدوم‌نمایی کند. قطعا همه هواداران پرسپولیس و حتی سایر مخاطبان فوتبال ایران متوجه هستند که نیمکت‌نشینی بازیکنی که در آستانه 40سالگی است، هیچ اتفاق غیرمنتظره‌ای نیست و چیزی از ارزش‌های او کم نمی‌کند. پس بهتر است جلال هم واقعیت را بپذیرد و برای همین بازی‌های یک‌خط درمیان در اختیار تیم و دسترس کادرفنی باقی بماند.
 

این خبر را به اشتراک بگذارید