• شنبه 1 اردیبهشت 1403
  • السَّبْت 11 شوال 1445
  • 2024 Apr 20
سه شنبه 20 اسفند 1398
کد مطلب : 96773
+
-

یک ویروس و دو هوا

در لیگ قهرمانان اروپا، امشب بازی لایپزیش- تاتنهام با تماشاگر و والنسیا-آتالانتا بدون تماشاگر برگزار می‌شود

یک ویروس و دو هوا

فوتبال اروپا همچنان زیر سایه کرونا ادامه دارد اما یکی از 2بازی امشب لیگ قهرمانان در اسپانیا بدون تماشاگر برگزار می‌شود. والنسیا به‌خاطر شمالی‌بودن تیم آتالانتا که کانون بیماری کووید-19در اروپاست، از پذیرایی تماشاگران این تیم معذور است و یوفا هم حکم داده که این بازی در ورزشگاه خالی مستایا برگزار شود. در بازی رفت چند تن از هواداران تیم اسپانیایی در ورزشگاه سن‌سیرو دچار ویروس کرونا شدند. اسپانیا نیز هم‌اکنون از این اپیدمی مصون نیست. یوفا هنوز درباره بازی برگشت بارسا با ناپولی که هفته آینده در نوکمپ برگزار می‌شود حکمی مبنی بر ممنوعیت ورود تماشاگران به ورزشگاه صادر نکرده؛ چون در ایتالیا کرونا هنوز به جنوب سرایت نکرده است. بازی یوونتوس با لیون هم هفته آینده با تماشاگر برگزار خواهد شد و این در حالی است که همین پریشب دیدار 2تیم اینتر با یووه در ورزشگاه اختصاصی یوونتوس بدون تماشاگر بود. یوفا حتی تیم‌های حاضر در رقابت‌های اروپایی را از مراسم دست‌دادن پیش از مسابقه معاف و ممنوع کرده است. والنسیا باید بدون حمایت تماشاگرانش باخت سنگین 4 بر یک در دیدار رفت را جبران کند. آنها در 19بازی خانگی اروپایی قبلی خود 13بازی را برده و 5بار باخته‌اند. آتالانتا عجیب‌ترین تیم اروپا در این فصل است. آنها 5بار بالای 5گل به حریفان زده‌اند؛ ازجمله 3برد 7گله مقابل اودینزه، لچه و تورینو و 2برد 5تایی مقابل پارما و میلان، و این رکوردی است که 62سال در اختیار میلان بود. این تیم پس از پاری‌سن‌ژرمن (75گل در 27بازی) و بایرن‌مونیخ (73گل در 25بازی)، بهترین خط حمله را با 70گل در 25بازی در فصل20-2019 پنج لیگ معتبر اروپایی در اختیار دارد. جالب اینکه از 70گل زده این تیم هیچ‌کدام سهم بازیکنان ایتالیایی نبود. آتالانتا بهترین عملکرد گلزنی در بازی‌های خارج از خانه را بین همه تیم‌های 5لیگ معتبر اروپایی در اختیار دارد. گاسپارینی، سرمربی این تیم زمانی در یوونتوس توپ می‌زد و سلادس، سرمربی والنسیا بازیکن اسبق رئال و بارسا بود. والنسیا در 5بازی آخر تنها یک برد داشته و آتالانتا تنها یک بازی را نبرده (مساوی). یک‌سال قبل والنسیا در مرحله گروهی پشت سر یوونتوس و منچستر سوم و به لیگ اروپا تبعید شد که در این لیگ تا نیمه‌نهایی و حذف مقابل آرسنال هم پیش رفت. والنسیا در 6بازی آخر خود مقابل تیم‌های ایتالیایی فقط 2تساوی به‌دست آورده. آتالانتا در 4بازی اول خود در مرحله گروهی تنها یک امتیاز به‌دست آورده و 2باخت سنگین 4 بر صفر به دیناموزاگرب و 5 بر یک به من‌سیتی را تجربه کرده بود. همین می‌تواند والنسیا را امیدوار کند.
در دیگر بازی امشب مورینیو باید انتقام باخت یک-هیچ با پنالتی تیمو ورنر در دیدار خانگی رفت را در آلمان بگیرد؛ جایی که همیشه در آن با نتیجه‌گیری مشکل داشته است. آلمان اجتماعات بیش از هزارنفر را لغو کرده و ورود هواداران برای تماشای مسابقه به استادیوم دیگر وجود نخواهد داشت اما تصمیم یوفا چیز دیگری است و لایپزیش می‌تواند در این دیدار از حمایت هوادارانش برخوردار باشد. در اسپانیا که تعداد دچار‌شدگان کرونا کمتر از آلمان و انگلیس است، بازی بدون تماشاگر برگزار می‌شود اما در آلمان که وزارت ورزش هم اعلام کرده از اجتماعات باید دوری شود، بازی با تماشاگر است. در آلمان حدود هزار و انگلیس حدود 500مورد مبتلا به کووید-19 شناسایی شده.
موسی سیسوکو، هری کین، سون و بن دیویس از تاتنهام این بازی را به‌دلیل مصدومیت از دست داده‌اند اما دله علی که اخیرا نزدیک‌تر به دروازه حریفان بازی می‌کند و مجموع گل‌های خود را برای این تیم به عدد50 و یکی کمتر از گل‌های سون و اریکسن رسانده، در آمادگی کامل به سر می‌برد. تیم مورینیو در 5بازی آخر حتی یک برد هم به‌دست نیاورده. لایپزیش در اروپا هم یک تازه‌وارد است و این سومین تجربه اروپایی آنهاست و در مجموع سی‌ودومین مسابقه اروپایی‌شان. تاتنهام این فصل پیش از‌ آمدن مورینیو سنگین‌ترین شکست خانگی تاریخ 137ساله خود را مقابل بایرن‌مونیخ تجربه کرده و بازی برگشت را هم در آلمان باخته، مورینیو هم که مقابل آلمانی‌ها ضعف دارد؛ در نتیجه، شانس لایپزیش برای صعود بیشتر به‌نظر
 می‌رسد.

بازیکنان یوونتوس پس از پیروزی بر اینترمیلان، در حرکتی نمادین برای سکوهای بدون تماشاگر دست زدند.

این خبر را به اشتراک بگذارید