• پنج شنبه 6 اردیبهشت 1403
  • الْخَمِيس 16 شوال 1445
  • 2024 Apr 25
سه شنبه 22 اسفند 1396
کد مطلب : 9662
+
-

سرخی تو از ما

سرخی تو از ما

پیش از مسابقه رفت با الوصل امارات، شرایط پرسپولیس برای هواداران باشگاه نگران‌کننده به نظر می‌رسید. برانکو و پسرها در داربی شکست خورده بودند واوج گرفتن انتقاد و اعتراض‌ها در مورد ترکیب اصلی تیم، آرامش را از اردوی قرمزها گرفته بود. سومین نبرد آسیایی این فصل پرسپولیس اما روحیه تیم را کاملا تغییر داد. آن‌ها در آزادی با استقبال هواداران‌شان 2‌بار دروازه الوصل را باز کردند و یک پیروزی کاملا بی‌دردسر را جشن گرفتند تا لبخند دوباره به جلسه‌های تمرینی صدرنشین لیگ برتر ایران برگردد. اساسی‌ترین ایراد تیم پرفسور در مسابقه رفت با الوصل، خراب کردن موقعیت‌های متعدد گلزنی بود. این تیم 2‌بار گل زد و جدال با حریف اماراتی را با کلین‌شیت به پایان رساند اما فرصت‌های بسیار زیادی را نیز به‌سادگی از دست داد. فرصت‌هایی که بدون تردید تباه کردن‌شان در مسابقه برگشت می‌تواند عواقب تلخی برای پرسپولیس داشته باشد. الوصل دبی، می‌تواند درست همان نقشی را در مسیر پرسپولیس ایفا کند که فصل گذشته سپاهان برای این تیم بازی کرد. تیمی که شهرآورد را به منصوریان باخته بود، در آزادی به سپاهان رسید و در یکی از سخت‌ترین و مهم‌ترین دوئل‌های فصل، این حریف را به سختی و با پنالتی معروف طارمی-رضاییان شکست داد. این پیروزی خاطره ناخوشایند داربی را محو کرد و حالا دبل‌کردن الوصل، درست همان چیزی است که پرسپولیس برای عبور از تلخی‌های زانو زدن در مقابل رقیب سنتی، به آن نیاز دارد.

سرنوشت صعود پرسپولیس و حذف الوصل، تا حدود زیادی به مسابقه امشب
گره خورده است. در گروهی که 3‌تیم، 6‌امتیازی دارد، الوصل دبی حتی نتوانسته یک امتیاز به‌دست بیاورد. تنها شانس زردهای امارات برای راهیابی به مرحله بعد، پیروزی در هر 3‌مسابقه دور برگشت لیگ قهرمانان است. به‌نظر می‌رسد رقابت پرسپولیس با نسف قارشی و السد برای صعود تا روز پایانی ادامه داشته باشد و تردیدی وجود ندارد که آن‌ها برای عقب نماندن از رقبا باید حداکثر امتیازهای ممکن را از ضعیف‌ترین و آسیب‌پذیرترین تیم گروه به‌دست بیاورند. الوصل این روزها در شرایط ایده‌آلی قرار ندارد. آن‌ها در 3‌بازی قبلی فقط یک‌گل به‌ثمر رسانده‌اند و  در لیگ امارات نیز از وضعیت آرمانی فاصله دارند و در 5‌هفته اخیر، 4‌بار طعم شکست را چشیده‌اند. در غیاب کایو و لیما که مهم‌ترین ستاره‌های تیم اماراتی هستند، دست باشگاه برای نتیجه گرفتن در آسیا خالی به‌نظر می‌رسد اما ظاهرا لیما کاملا آماده بازی شده و کایو نیز از شانس رسیدن به این مسابقه برخوردار است. رودولفو آروئابارنا برای حفظ نیمکت الوصل، چاره‌ای جز شکست دادن پرسپولیس در ورزشگاه خانگی 8‌هزار نفری تیم‌اش ندارد. بیشتر تمرکز الوصل این روزها معطوف به جام‌حذفی امارات شده اما ادامه تحقیر در آسیا، باشگاه را با تغییراتی جدی روبرو خواهد کرد.

در لیگ‌برتر هفدهم، بازی‌های خارج از خانه هرگز چالش بزرگی برای برانکو ایوانکوویچ و تیمش نبوده‌اند. پرسپولیس دور از خانه استثنایی نتیجه گرفته و حتی موفق‌تر و زهردار از بازی در ورزشگاه آزادی نشان داده است. با این وجود نخستین تجربه مهمانی این تیم در این فصل از لیگ قهرمانان چندان امیدوارکننده نبوده و به یک شکست سنگین در مقابل السد قطر ختم شده است. بدون شک نتیجه دیدار در زمین قطری‌ها ذهنیت پرسپولیسی‌ها را نسبت به دیدار امشب کمی تحت‌تأثیر قرار خواهد داد. محسن ربیع‌خواه و گادوین منشا، مهم‌ترین معماهای ایوانکوویچ قبل از بازی با الوصل به‌شمار می‌روند. ربیع‌خواه در آستانه بازی رفت به درخواست خودش نیمکت‌نشین شد و منشا نیز مسابقه را همانند چند دیدار گذشته از روی نیمکت آغاز کرد. اگر دور بودن از این 2‌بازیکن از ترکیب ثابت ادامه داشته باشد، به احتمال زیاد حسین ماهینی در خط میانی زوج کمال کامیابی‌نیا خواهد بود و سیامک نعمتی نیز نزدیک به علی علیپور بازی خواهد کرد. قرمزها از بازی آسیایی در شب چهارشنبه آخر سال خاطره دلچسبی ندارند. درست یک‌سال قبل آن‌ها در چهارشنبه سوری، اسیر آتش‌بازی ستاره‌های الریان قطر شدند. آیا این‌بار سرنوشت آخرین شب چهارشنبه سال برای سرخپوشان عوض خواهد شد؟

 

این خبر را به اشتراک بگذارید