• جمعه 31 فروردین 1403
  • الْجُمْعَة 10 شوال 1445
  • 2024 Apr 19
یکشنبه 11 اسفند 1398
کد مطلب : 96250
+
-

تدوین 2 برنامه نوروزی برای تهران

شهردار تهران: اگر خطر ویروس کرونا تا عید ادامه داشته باشد برنامه‌های نوروزی شهرداری نیز تغییر خواهد کرد

تدوین 2 برنامه نوروزی برای تهران

هرچه که به آخر اسفند نزدیک می‌شویم باید خیابان‌ها شلوغ‌تر و رفت‌وآمد‌ها بیشتر شود اما امسال ویروس کرونا بر فضای استقبال از نوروز تأثیر گذاشته است و هشدار‌های وزارت بهداشت درباره خودداری از حضور در فضای عمومی در این‌ماه بیشتر از حال و هوای عید به چشم می‌آید. به گزارش همشهری، از سال‌ها قبل ارگان‌های مختلف شهری برنامه‌های مخصوص نوروز خود را برگزار می‌کنند و در این بین شهرداری گسترده‌ترین برنامه‌ها را دارد که از پاکیزگی و رسیدگی به فضای سبز تا اجرای موسیقی و گردهمایی‌های گردشگری را شامل می‌شود.
بخش‌هایی از برنامه‌های اسفند‌ماه مانند اهدای نهال به شهروندان یا رنگ‌آمیزی المان‌های شهری در مناطق 22گانه شروع شده است؛ اما اگر همه‌گیری ویروس کرونا در تهران و دیگر شهر‌های بزرگ همچنان ادامه پیدا کرد، شهرداری این برنامه مهم سالانه را چطور اجرا می‌کند؟
به همین منظور شهردار تهران از تدوین 2سناریو برای برنامه‌های نوروزی شهرداری تهران خبر داد. «پیروز حناچی» درباره تمهیدات شهرداری تهران پیرامون برنامه‌های نوروزی گفت: اگر موضوع کرونا در تهران تا نوروز ادامه داشته باشد، استراتژی شهرداری تهران در تدوین و طراحی برنامه‌های نوروزی نیز تغییر می‌کند.
او با بیان اینکه به مدیران مربوطه اعلام کردیم که 2سناریو برای برنامه‌های نوروزی تهیه کنند، گفت: به مدیران ابلاغ شده است که در طراحی برنامه‌های نوروزی سناریویی با حضور مردم و همچنین برنامه‌هایی بدون حضور مردم طراحی کنند که درصورت مهار کرونا، برنامه‌ها با حضور مردم برگزار و درصورت ادامه داشتن شرایط فعلی برنامه‌ها بدون حضور مردم اجرا شود.
شهردار تهران با بیان اینکه معمولا در برنامه‌های نوروزی جمع‌کردن مردم در محیط‌های شاد مدنظر بود، گفت: با این حال ممکن است به‌دلیل کرونا نتوانیم مردم را در یک محل جمع کنیم اما درنظر داریم برنامه‌های شاد متحرک همچون کارناوال که نیاز به تجمع ثابت ندارد را طراحی کنیم.
او با بیان اینکه در برنامه‌های نوروزی دعوت به تجمع مردمی نداریم اما در نقاطی نوروزخوانی، شاهنامه‌خوانی و... خواهیم داشت، گفت: سعی شده است از روش‌های جدید همچون ویدئو مپینگ، نورپردازی در شهر و فضای مجازی بیشتر استفاده کنیم.
سال پیش برنامه‌های نوروزی شهرداری تهران از 15اسفند97 تا 15فروردین 98 در 40نقطه؛ نوروزگاه‌ها، پیاده‌راه‌ها و بوستان‌ها برگزار شد. فعالیت 5نوروزگاه فرامنطقه‌ای در برج میلاد، اراضی عباس‌آباد، حرم مطهر امام خمینی(ره)، پهنه فرهنگی رودکی و خانه هنرمندان از 3تا 16فروردین و همینطور پیاده‌راه‌های فرهنگی در سراسر کشور در همین چارچوب قرار می‌گرفت.

این خبر را به اشتراک بگذارید