• پنج شنبه 30 فروردین 1403
  • الْخَمِيس 9 شوال 1445
  • 2024 Apr 18
یکشنبه 11 اسفند 1398
کد مطلب : 96245
+
-

سخنی با خوانندگان‌همشهری

سخنی با خوانندگان‌همشهری

مهران کرمی‌ _ مدیر مسئول

وقوع هر یک از بلایای طبیعی و انسانی که در یک سال گذشته بر ایران ما نازل شده است، در هر کشور دیگری می‌توانست کیان آن کشور را به خطر اندازد. از سر گذراندن این بحران‌ها نشان از یک واقعیت ستبر دارد که ایران کشوری بسیار قدرتمند و ریشه‌دار است. جامعه ایران و هویت ایرانی ریشه در تاریخ این آب و خاک دارد و فرهنگ ایرانی در گذر از رویدادهای بزرگ تاریخی چنان آبدیده شده و صیقل خورده که تا‌کنون همه این بحران‌ها را از سر گذرانده است. ایران ما در یک سالی که واپسین روزهای آن را پشت سر می‌گذاریم، نه‌تنها سیل خانمان‌برانداز آغاز سال، بلکه رویدادهای اجتماعی آبان‌ماه و وقایع دردناکی چون شهادت سپهبد سلیمانی و سقوط مرگبار هواپیمای اوکراینی را از سر گذرانده و حتی با وجود تحریم‌های ظالمانه آمریکا توانسته در میدان رزم پنجه در پنجه بزرگ‌ترین قدرت جهانی افکند و سرنیفکند. این عهدی که مردم و جامعه ما با ایران دارند، یادآور بیت زیبای سعدی است که:
ما را سری است با تو که گر خلق روزگار 
دشمن شوند و سر برود هم بر آن سریم


این پیمانی است که مردم ایران با مام میهن بسته‌اند و به آن دلبسته‌اند. شاید با اندکی اغراق هم بتوان گفت آن چیزی که ایران و ایرانی را با وجود دشمنی بی‌شمار دشمنان خارجی و تجاوزاتی که در طول تاریخ از سرگذرانده قوی‌تر کرده، همین اراده برای پشت سرگذاشتن موانع و تنگناها بوده است؛ گاهی با تیغ و شمشیر و گاه با درایت و تدبیر.
امروز جامعه ما با اپیدمی مرگبار کرونا مواجه است که شاید از مجموع بحران‌هایی که در یک سال گذشته در این مرز و بوم پدید آمد، سخت‌تر و جانکاه‌تر باشد اما وقتی به پشت سر و خستگی تاریخ بنگریم و سپس نگاهی به افق پیش رو بیفکنیم، با هزار امید می‌توان گفت ملت ایران یک‌بار دیگر خواهد توانست بر اهریمنی‌ها و اهریمنان پیروز شود. هر‌چند که علاوه بر مبارزه با ویروس مرگبار ناگزیر باشیم در میدان نابرابر جنگ روانی و رسانه‌ای که به ناجوانمردانه‌ترین شکل، بنیان‌های استوار جامعه ایرانی را هدف گرفته‌اند و ویروس شایعه و بی‌اعتمادی را در میان جامعه می‌پراکنند، بجنگیم.

اما نکته‌ای مهم با خوانندگان فهیم همشهری: روزنامه همشهری از ابتدای گسترش ویروس کرونا در کشور تمام توش و توان خود را برای اطلاع‌رسانی صحیح از چند و چون این بیماری و شیوع آن، راه‌های مقابله و گزارش عملکرد پزشکان و پرستاران جان‌برکف به عمل آورد. خبرنگاران همشهری با وجود مخاطراتی که در این راه بوده، در تهران و دیگر شهرستان‌ها با رفتن به مکان‌های عمومی و بیمارستان‌ها، از مردم و مسئولان ذیربط و کارشناسان، گزارش، مصاحبه، یادداشت و... تهیه کرده و به مخاطبان عرضه کرده‌اند تا به سهم خود بتوانند از شیوع ویروس مرگبارتر بی‌اعتمادی و شایعه جلوگیری کنند. اینک که بخش‌هایی از سیستم اداری و دانشگاهی کشور برای مقابله مؤثرتر با کرونا از فعالیت خود کاسته‌اند، طبیعتا همشهری نیز متناسب با آن باید به شیوه‌های مؤثرتر به میان مخاطبان خود برود. از این‌رو از روز دوشنبه همشهری به‌طور موقت و تا پایان تعطیلات بخشی از صفحات خود را به شکل بسته‌های خبری تهیه پوستر، اینفوگرافیک در رسانه‌های مجازی خود از قبیل همشهری آنلاین، فضای مجازی و چندرسانه‌ای منتشر می‌کند و روزنامه را در 16صفحه به خوانندگان عرضه می‌کند. با این حال برای اینکه از کیفیت ارائه محتوا کاسته نشود، بخش بزرگی از این 16صفحه همچنان به موضوع اطلاع‌رسانی و آموزش راه‌های مقابله با ویروس کرونا اختصاص می‌یابد و تلاش می‌کنیم روزنامه را در بسته‌بندی بهداشتی و همراه با پوسترهای آموزشی به خوانندگان محترم عرضه کنیم و این قول را به خوانندگان فهیم می‌دهیم که کم‌فروشی نکنیم و پس از سپری‌شدن شرایط تعطیلات دانشگاهی و اداری، مجددا با همان تعداد صفحات پیشین به میان شما بیاییم.

این خبر را به اشتراک بگذارید