• پنج شنبه 30 فروردین 1403
  • الْخَمِيس 9 شوال 1445
  • 2024 Apr 18
یکشنبه 11 اسفند 1398
کد مطلب : 96220
+
-

خرید تایر به نرخ مصوب دولتی


  مشکلات تامین مواداولیه تولید و واردات در حالی زمینه کمبود و افزایش قیمت حاشیه بازار انواع تایر خودروهای سواری، باری و مسافری نسبت به نرخ مصوب را فراهم کرده است که مسئولان، عرضه تایر به نرخ مصوب دولتی را در دستور کار قرار داده‌اند. اما برای خرید تایر دولتی باید به نکاتی توجه کنید.
   مشتریان برای خرید تایر به قیمت دولتی می‌توانند به 2روش عمل کنند. روش اول مراجعه به نماینده مستقیم شرکت‌های تایرساز است اما در روش دوم متقاضیان می‌توانند از 2شرکت تایرسازی بارز و کویرتایر خرید اینترنتی کنند، به‌طوری که هر روز بعد از اذان ظهر فروش اینترنتی تایر روی سایت این دو شرکت باز شده و مراجعه‌کنندگان می‌توانند با ارائه مدارک لازم به‌صورت آنلاین خرید کنند.
   با وجود هردو شیوه عرضه تایر، شرکت‌های عرضه‌کننده تایر دولتی خرید اینترنتی را شیوه‌ای مطمئن‌تر برای فروش بی‌واسطه و افزایش ظرفیت عرضه اینترنتی تایر قلمداد کرده و تأکید می‌کنند این شیوه فروش منجر به جمع شدن بازار سیاه تایر در کشور می‌شود.
   شرط دریافت تایر خودرو کویر تایر و بارز به قیمت مصوب دولتی برای متقاضیانی که سهمیه 2 حلقه لاستیک خودرو سواری امسال خود را دریافت نکرده‌اند، ارائه مدارک شناسایی خودرو (برگ سبز، کارت ماشین) و کارت ملی در نمایندگی‌های مجاز است. همچنین عرضه تایر خودروهای سنگین باری و مسافری در سامانه‌های اعلام شده وزارت صمت صورت می‌گیرد.
  کمبود انواع تایر در بازار، زمینه افزایش تخلفات گسترده تولیدکنندگان و عرضه‌کنندگان را فراهم کرده است به‌طوری که اکنون قیمت لاستیک خودرو در بازار آزاد تفاوت فاحشی با قیمت مصوب در نمایندگی‌های فروش دارد. اکنون نرخ مصوب یک جفت تایر کویر سایز 165.65.13 مناسب برای پراید با گل KB26حدود 347هزار تومان اما قیمت بازار این محصول در فروشگاه‌های متفرقه بیش از 600هزار تومان است.
  توجه داشته باشید که قیمت مصوب انواع تایر کویر و بارز تولید داخل متناسب برای استفاده در خودروهای خانواده پیکان، پراید، تیبا، پژو و... و برخی خودروهای وارداتی و مونتاژ داخل کشور با احتساب هزینه‌های کرایه حمل، عوارض و مالیات ارزش افزوده 9درصدی برای فروش در اسنفدماه امسال تعیین و ابلاغ شده و دریافت هرگونه وجه بیش از قیمت‌های مصوب از متقاضیان تخلف است.

این خبر را به اشتراک بگذارید