• چهار شنبه 5 اردیبهشت 1403
  • الأرْبِعَاء 15 شوال 1445
  • 2024 Apr 24
شنبه 10 اسفند 1398
کد مطلب : 96142
+
-

در این حادثه 5نفر در محاصره دود جانشان را از دست دادند

آتش‌سوزی مرگبار در مجتمع سحر

داخلی
آتش‌سوزی مرگبار در مجتمع سحر


آتش‌سوزی در پارکینگ مجتمع مسکونی سحر در شهرستان قم و نفوذ دود به همه طبقات مجتمع ساکنان را گرفتار کرد و در جریان این حادثه 5نفر قربانی دودگرفتگی شدند.
به گزارش همشهری، حدود ساعت3 بامداد دیروز، آتشی که پارکینگ مجتمع 228واحدی سحر در قم را در برگرفته بود، به سرعت در حال گسترش بود ساکنان مجتمع وقتی متوجه حادثه شدند که دود همه ساختمان را پر کرده بود. ماجرا به سرعت به آتش‌نشانی گزارش شد و وقتی نخستین تیم آتش‌نشانان در محل حاضر شد، با توجه به‌شدت حادثه درخواست نیروی کمکی کرد و به‌دنبال آن حدود 150آتش‌نشان با خودروی اطفای حریق و نردبان‌های مخصوص نجات راهی محل حادثه شدند.
مجتمع محل حادثه، مجتمعی دارای ۸بلوک ساختمانی بود و بررسی‌های اولیه از این حکایت داشت که آتش‌سوزی از پارکینگ و طبقات منفی یک و 2 آغاز شده بود. اما با توجه به اینکه پارکینگ یکسره بوده و به همه بلوک‌ها راه داشت، دود ناشی از آتش‌سوزی به سرعت به طبقات بالایی نفوذ کرده و همه طبقات را در بر گرفته بود.
در شرایطی که عده‌ای از ساکنان ساختمان توانسته بودند به‌موقع از مجتمع خارج شده و جانشان را نجات دهند، اما هنوز عده زیادی از ساکنان مخصوصا افرادی که در طبقات بالایی زندگی می‌کردند در محاصره دود قرار داشتند.
به این ترتیب آتش‌نشانان به چند گروه تقسیم شدند، گروه نخست با استفاده از تجهیزات خاموش‌کننده راهی پارکینگ شدند و به جدال با شعله‌های آتش پرداختند. گروه دیگر با در اختیار داشتن تجهیزات تنفسی راهی طبقات شدند تا افراد گرفتار را نجات دهند و گروه سوم نیز با استفاه از 3نردبان آتش‌نشانی تلاش برای خارج کردن ساکنان ساختمان را آغاز کردند.
حمید کریمی، سخنگوی آتش‌نشانی قم گفت: با تلاش تیم‌های نجات حدود 160نفر از ساکنان که در طبقات مختلف در محاصره دود محبوس شده بودند نجات یافته و به محل امن منتقل شدند. با این حال آتش‌نشانان هنگام جست‌وجو در طبقات متأسفانه با اجساد 4نفر که بر اثر دودگرفتگی جانشان را از دست داده بودند روبه‌رو شدند.
قربانیان حادثه 2مرد و 2زن بودند. آتش‌نشانان این افراد را داخل راهروها پیدا کردند اما هر 4نفر آنها پیش از رسیدن تیم نجات دچار خفگی شده بودند. در کنار یکی از این افراد پسربچه‌ خردسالی بود که هنوز نفس می‌کشید اما پدرش که تلاش کرده بود او را نجات دهد جانش را از دست داده بود. پسربچه خردسال به سرعت به بیرون ساختمان منتقل و به بیمارستان انتقال یافت اما تلاش پزشکان برای نجات جان وی بی‌فایده بود و با مرگ وی، تعداد قربانیان حادثه به 5نفر رسید.
سخنگوی آتش‌نشانی قم گفت: در این حادثه 38نفر از مصدومان به‌دلیل مشکلات تنفسی توسط عوامل اورژانس به بیمارستان منتقل شدند و 28نفر هم به‌صورت سرپایی درمان شدند. در این میان یک آتش‌نشان هم دچار مشکلات تنفسی شد که به بیمارستان انتقال یافت.
وی افزود: متأسفانه تمامی خودروهای پارک شده در پارکینگ این مجتمع 228واحدی در آتش سوختند و آتش‌نشانی مشغول پاکسازی خودروهای سوخته در پارکینگ هستند و تا پاکسازی و بررسی صورت نگیرد، امکان علت‌یابی حادثه وجود ندارد.







این خبر را به اشتراک بگذارید