• پنج شنبه 30 فروردین 1403
  • الْخَمِيس 9 شوال 1445
  • 2024 Apr 18
پنج شنبه 8 اسفند 1398
کد مطلب : 96108
+
-

سرایدار جوان پشت‌پرده سرقت میلیاردی از خانه ویلایی

دادسرا
سرایدار جوان پشت‌پرده سرقت میلیاردی از خانه ویلایی

سرایدار خانه ویلایی در نیاوران طراح نقشه سرقت میلیاردی از آنجا بود. به گزارش همشهری، بیست و چهارم بهمن‌ماه  مرد ثروتمندی به کلانتری123 نیاوران رفت و گفت به خانه‌اش دستبرد زده‌اند. وی گفت: به همراه خانواده به یکی از کشورهای اروپایی سفر کرده و 40روز در آنجا بودیم. در این مدت با خیال راحت خانه‌ام را به سرایدار سپرده بودم. سرایدار 36ساله خانه ویلایی‌ام غفور نام دارد و اهل کشور افغانستان است. پس از بازگشت متوجه شدم که اموال قیمتی خانه‌ام ازجمله 3تخته فرش ابریشم قیمتی به‌همراه شناسنامه‌های آنها، یک فقره مجسمه ایتالیایی، هلی‌شات حرفه‌ای مجهز به دوربین که حدود 40 تا 50میلیون تومان ارزش دارد، مانیتور، دی‌وی‌آر، گیتار و ... به ارزش یک‌میلیارد تومان سرقت شده است و به تنها کسی که مظنون هستم، سرایدار خانه است.

ادعای عجیب
با این شکایت، مأموران پایگاه یکم پلیس آگاهی تهران سرایدار جوان را بازداشت کردند اما او گفت که بی‌گناه است. وی مدعی شد: دهم بهمن‌ماه یکی از دوستانم به نام کریم به همراه دوستش به‌نام شیرین به خانه سرایداری‌ام آمدند. پس از صرف شام و چای ناگهان بیهوش شدم. صبح که به هوش آمدم دوستم کریم کنارم بود اما خبری از شیرین نبود.فهمیدم که شیرین اموال منزل را دزدیده و فرار کرده است. پس از آن به‌همراه کریم به پاتوق شیرین حوالی میدان تجریش رفتیم اما او و دوستانش ما را تهدید کردند که اگر موضوع را به پلیس اعلام کنیم ما را خواهند کشت.
پس از تحقیق از سرایدار، ماموران دوست او به نام کریم را بازداشت کردند و او گفت همه این نقشه‌ها را سرایدار کشیده و او و چند نفر دیگر با دستور وی به خانه ویلایی دستبرد زده‌اند.
 او گفت: در مدتی که صاحبخانه به‌همراه خانواده‌اش به سفر خارج از کشور رفته بود، ما به پیشنهاد غفور(سرایدار) به آنجا می‌رفتیم و خوشگذرانی می‌کردیم. در خانه ویلایی مرد ثروتمند امکانات رفاهی و تفریحی مانند استخر، باشگاه و سونا وجود داشت که یکی از روزهایی که در استخر بودیم به پیشنهاد غفور نقشه دزدی را کشیدیم. غفور به ما گفت پس از سرقت نقش بازی می‌کند و به ما اطمینان داد که صاحبخانه حرفش را می‌پذیرد و پیگیر شکایت نمی‌شود. او پس از بازگشت صاحبکارش نقش بازی کرد اما فکرش را نمی‌کرد که لو برویم. با اعتراف کریم، مأموران شیرین و همدستش را دستگیر کردند. همه متهمان اعتراف کردند که سرایدار نقشه را کشیده و او در جریان سرقت بوده است. سرهنگ قاسم دستخال، رئیس پایگاه یکم پلیس آگاهی پایتخت در این خصوص گفت: اعضای این باند 5نفره با دستور قاضی دادسرای ناحیه یک تهران روانه زندان شدند. این در حالی است که برخی از اموال مسروقه به ارزش 450میلیون تومان در مخفیگاه متهمان کشف و به شاکی تحویل داده شد. وی خاطرنشان کرد: تحقیقات درخصوص کشف مابقی اموال و دستگیری مالخران احتمالی ادامه دارد.

این خبر را به اشتراک بگذارید