• پنج شنبه 30 فروردین 1403
  • الْخَمِيس 9 شوال 1445
  • 2024 Apr 18
چهار شنبه 7 اسفند 1398
کد مطلب : 96044
+
-

لغو طرح ترافیک در انتظار تصمیم شورای‌عالی ترافیک

خبر
لغو طرح ترافیک در انتظار تصمیم شورای‌عالی ترافیک

همه‌گیر شدن ویروس کرونا طی روزهای اخیر موجب شده پیشنهادهایی درباره لغو طرح‌های ترافیک پایتخت مطرح شود. به‌گزارش همشهری، علی عالی، مدیر روابط عمومی معاونت حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری تهران در تشریح جزئیات این پیشنهاد گفت: معاونت حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری تهران نهاد اجرا‌کننده مصوبات شورای شهر و شورای‌عالی ترافیک است و اگر این دست پیشنهاد‌ها (لغو طرح‌های ترافیکی) بخواهد به مرحله اجرا برسد، باید در شورای‌عالی ترافیک مصوب و سپس برای اجرا به معاونت حمل‌ونقل و ترافیک ابلاغ شود.

نامه ۲عضو شورا
2کمیسیون عمران و حمل‌ونقل و فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر تهران در نامه‌ای از شهردار تهران خواستند به‌منظور کاهش تردد مردم از طریق حمل‌ونقل عمومی، طرح ترافیک را به‌مدت 10روز لغو کند. در متن این نامه آمده است: «جناب آقای حناچی مستحضر هستید که مطابق دستورالعمل کشوری کرونا ویروس جدید (nCov-2019) بر به‌کارگیری استراتژی کاهش ازدحام جمعی در مکان‌های عمومی جهت کاهش سرعت تکثیر عمومی ویروس مذکور تأکید شده است. لذا با عنایت به تراکم بالای جمعیت در اکثر خطوط حمل‌ونقل همگانی مترو و اتوبوسرانی، پیشنهاد تردد مجاز خودروهای شخصی در محدوده طرح ترافیک و کنترل آلودگی هوا برای دوره موقت 10روز آتی به‌عنوان یک راهکار کوتاه‌مدت برای بررسی در جلسه شورای حمل‌ونقل و ترافیک شهر تهران، مطابق اختیارات ماده9 آیین‌نامه اجرایی قانون الحاق سه تبصره به بند (12) ماده (4) قانون نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران مصوب1369 هیأت وزیران ایفاد می‌گردد. خواهشمند است دستور فرمایید نتایج اقدامات را به کمیسیون‌های تخصصی شورای اسلامی شهر تهران ارسال کنند.»
با این حساب باید دید که شورای حمل‌ونقل و ترافیک برای لغو طرح ترافیک شهر تهران چه تصمیمی می‌گیرد. به‌نظر می‌رسد که لغو موقت این طرح حتمی باشد.

این خبر را به اشتراک بگذارید