• پنج شنبه 6 اردیبهشت 1403
  • الْخَمِيس 16 شوال 1445
  • 2024 Apr 25
دو شنبه 5 اسفند 1398
کد مطلب : 95845
+
-

چگونه از لکه‌های روی لباس خلاص شویم؟

   لکه‌های سمج لباس‌هایمان همیشه آن‌قدر اذیت‌کننده هستند که کافی است نتوانیم آنها را از بین ببریم و در نتیجه قید یک لباس را به‌طور کلی بزنیم. مهارت‌های ساده‌ای وجود دارد که ما با توجه به آنها می‌توانیم لکه‌های لباس‌ را از بین ببریم. یکی از اصولی که در شستن لباس مهم است، اطلاع‌داشتن ما از روش‌های پاک‌کردن لکه‌های لباس و لباس‌زیر است؛ لکه‌هایی که اگر نتوانیم آنها را از بین ببریم، دیگر نمی‌توانیم لباس را استفاده کنیم.
جوش شیرین یا آبلیمو دو عنصر قوی از بین‌برنده لکه‌ها از روی لباس سفید هستند. یک دوم پیمانه جوش شیرین را با یک سطل آب ولرم مخلوط کنید. لباس سفید را در آن غرق کنید تا مخلوط جوش‌ شیرین و آب، یا لیمو و آب، روی لباس را بگیرد. اگر این روش باعث تمیزی کامل لباس سفید شما نشد، بهترین کار استفاده از مخلوطی شبیه به کرم غلیظی از جوش‌ شیرین و آب است که روی لکه را بگیرد. در این حالت پس از 10دقیقه مخلوط را از روی لباس بشویید. همچنین راه دیگر استفاده از جوش شیرین به‌صورت پودر شده و مالیدن برشی لیمو روی آن است. در این روش هم پس از ۱۵دقیقه محل لکه را بشویید.

خلاص‌شدن از لکه‌های لباس
کافی است آبی ولرم در یک سطل بریزید و مخلوطی از یک قاشق غذاخوری نمک، یک چهارم فنجان پودر شست‌وشو و به اندازه نصف فنجان آبلیمو را به آن اضافه کنید. لباس را ۴۵دقیقه در آن بگذارید. توجه داشته باشید که آب داغ باعث صدمه‌زدن به بافت لباس می‌شود و آب را بیش از حد داغ نکنید.

پاک کردن لکه عرق و میوه 
آسپرین له‌شده و آب داغ را به حالت کرمی درآورید و روی لکه بمالید. پس از چند دقیقه لباس را بشویید. این روش را می‌توانید با آبلیمو هم انجام بدهید. آبلیمو برای لباس‌هایی که جنسشان پلی‌استر است بسیار کاراتر عمل می‌کند. برای پاک کردن لکه میوه، لباس را در تشت آب خیس کنید و در آن لیمو بریزید. توجه داشته باشید که آب سرد و لیمو به اندازه باشد. برای این کار ۱۵ دقیقه زمان لازم است.

پاک کردن لکه جوهر و روغن 
شاید باور نکنید اما پاک کردن لکه جوهر را به اسپری مو و الکل بسپارید. حتماً زیر لباس را حوله تمیز قرار بدهید تا جوهر را به سطح دیگری انتقال ندهد. کمی از اسپری مو را به لباس بزنید و پس از چند دقیقه با الکل تمیز کنید. برای تمیزشدن قطعی لباس این کار را تا چندبار تکرار کنید .تا جایی که ممکن است با دستمال کاغذی چربی اضافه را از روی لباس بزدایید. به‌طور کامل چربی را با پودر بچه بپوشانید. اندکی از مخلوط مایع ظرفشویی و آب را به محل چربی بزنید و صبر کنید. صابون رختشویی یکی از بهترین تمیزکننده‌های روغن از روی لباس است. حتماً این روش را نیز امتحان کنید .روش‌هایی که در این مطب به آن اشاره کردیم، ساده و در عین حال کاربردی هستند. با این روش‌ها از لکه‌های سمج رها می‌شوید. توجه داشته باشید که دمای آب را بیش از حد زیاد نکنید و به بافت لباس‌ها آسیب  نزنید. 
 

این خبر را به اشتراک بگذارید