• شنبه 1 اردیبهشت 1403
  • السَّبْت 11 شوال 1445
  • 2024 Apr 20
دو شنبه 5 اسفند 1398
کد مطلب : 95843
+
-

سرآغازهای آگاهی

ویترین
سرآغازهای آگاهی


کتاب «سرآغازهای آگاهی» دانشنامــــه‌ای مرجع در آگاهی‌پژوهی و پدیده‌های فراطبیعی، یکی از کتاب‌های مرجع در این حوزه است. در این دانشنامه بحث علمی مبسوطی درباره آگاهی و زیرمجموعه‌های آن، پدیده‌های فراروانی و فراطبیعی صورت گرفته است. جفری میشلاو نخستین فردی است که در آمریکا، در رشته فراروان‌شناسی دانشنامه دکتری گرفته است. او در تالیف این کتاب از همکاری 130 دانشمند و پژوهشگر بهره برده است. 
در پشت جلد کتاب می‌خوانیم:
  چرا من، من هستم؟ برای نخستین بار که آگاه شدم که آگاهم، احساس غریبی به من دست داد که هنوز به روشنی در خاطرم باقی مانده است. کودکی ده ساله بودم. برای اولین بار با آگاه‌بودنم رودررو و شگفت‌زده شده بودم. به آیینه نزدیک‌تر شدم و به درون آن خیره شدم. خودم را نظاره‌ کردم. خودم بودم، خود خودم بودم...
  معنای فردبودن چیست؟ «من» بودن چیست؟ من چگونه می‌توانم آگاه باشم؟ به کار گرفتن آگاهی چه معنایی دارد؟
  آیا آگاهی به طور طبیعی از ساختارهای پیچیده اتم‌ها، مولکول‌ها و سلول‌هایی که بدن را ساخته‌اند به وجود آمده است؟ آیا آگاهی در ساختارهای عالی‌تر مغز و دستگاه عصبی ظاهر شده است؟
  ما چگونه می‌توانیم به درک مسائلی چون مبدأ جهان، خاستگاه حیات و خاستگاه آگاهی نزدیک شویم؟
  ما اسطوره‌ها و داستان‌هایی داریم. ما جهان‌بینی‌ها و فرضیه‌هایی داریم و پایبند اصول جزمی، الهیات و علوم هستیم.
سرآغازهای آگاهی، نوشته جفری میشلاو را محمدرضا غفاری به فارسی برگردانده است. این کتاب را انتشارات جهان کتاب در 416 صفحه با شمارگان 700 نسخه به بهای 75هزار تومان منتشر کرده است.
 

این خبر را به اشتراک بگذارید