• سه شنبه 4 اردیبهشت 1403
  • الثُّلاثَاء 14 شوال 1445
  • 2024 Apr 23
یکشنبه 4 اسفند 1398
کد مطلب : 95696
+
-

آدم ربای مخوف دستگیر شد


متهم خطرناکی که به اتهام ربودن چندین فرد سرمایه دار دستگیر شده اما تنها 3ماه پس از دستگیری توانسته بود با سپردن وثیقه سنگین آزاد شود و سپس فرار کند بعد از چند روز سرانجام دستگیر شد. به‌گزارش همشهری، آبان ماه امسال ماموران پلیس آگاهی تهران مردی را به اتهام آدم ربایی دستگیر کردند. او سردسته چند باند گروگانگیری بود و از سال 96 تحت تعقیب پلیس قرار داشت. این مرد افراد پولدار و سرشناس از جمله رئیس چند کارخانه مشهور، رئیس یکی از شرکت های الکترونیکی و یکی از برج سازان معروف را ربوده و به سوله ای در حوالی تهران منتقل و در زیرزمین آنجا زندانی کرده بود. این مرد خطرناک و اعضای باندش به این افراد شوک وصل کرده و شکنجه‌شان می‌دادند و مجبورشان می‌کردند تا با خانواده‌هایشان تماس بگیرند و بگویند که یکی از نهادهای امنیتی آنها را دستگیر کرده و حالا باید برای آزادی شان چند میلیارد تومان یا چند میلیون یورو پرداخت کنند.
دستگیری این مرد چنان اهمیتی داشت که سردار حسین رحیمی، رئیس پلیس تهران برنامه‌ ویژ‌ه‌ای برای اعلام خبر دستگیری او ترتیب داد تا جزئیات بیشتری از آدم‌ربایی‌های مخوف این مرد خطرناک فاش شود.  با دستگیری این مرد، او که با قرار بازداشت موقت در زندان به سر می برد، شروع به تهدید اعضای باندش کرد و از آنها خواست همه اعترافاتشان درباره او را در دادگاه پس بگیرند. از سوی دیگر او با کمک وکیل مدافعش توانست قرار بازداشت موقت خود را در کمتر از 3ماه از دستگیری تبدیل به قرار وثیقه کند و از زندان آزاد شود. 
سرانجام روز محاکمه این آدم ربای مخوف در شعبه دهم دادگاه کیفری یک استان تهران فرا رسید اما متهم که با قرار وثیقه آزاد شده بود به دادگاه نرفت و فراری شد. انتشار این خبر در روزنامه همشهری بازتاب گسترده ای داشت تا اینکه سرانجام روز گذشته مرکز رسانه قوه قضاییه اعلام کرد که آدم ربای فراری دستگیر شده است. روز گذشته مرکز رسانه قوه‌قضاییه اعلام کرد: «در پی انتشار خبری مبنی بر آزادی متهم چندین پرونده آدم‌ربایی از زندان، یک منبع آگاه در دادگستری استان تهران بیان کرد: این متهم با دستور دادگاه با صدور قرار بازداشت موقت به زندان منتقل شد.»

این خبر را به اشتراک بگذارید