• پنج شنبه 30 فروردین 1403
  • الْخَمِيس 9 شوال 1445
  • 2024 Apr 18
پنج شنبه 1 اسفند 1398
کد مطلب : 95535
+
-

تمدید مهلت ارسال آثار به دومین جشنواره‌ی کتاب کودک و نوجوان کاشان

بازی در دومین جشنواره‌ى کتاب کودک و نوجوان

بازی در دومین جشنواره‌ى کتاب کودک و نوجوان

نیلوفر شهسواریان
دومین جشنواره‌ی بین المللی کتاب کودک و نوجوان کاشان از 11 تا 14 اسفند برگزار می‌شود و علاقه‌مندان تا پنجم اسفندماه فرصت دارند آثار خود را به دبیرخانه‌ی این جشنواره ارسال کنند.
به گزارش خبرنگار هفته‌نامه‌ی دوچرخه، جابر تواضعی، دبیر کمیته‌ی علمی جشنواره با اشاره به این‌که موضوع جشنواره‌ی امسال «بازی» است، می‌گوید: «این جشنواره در دو بخش کتاب‌های تألیفی و ترجمه و هم‌چنین مسابقه و کارگاه کتاب تصویریِ «لی‌لی لی‌لی حوضک» برگزار
می‌شود.»
تواضعی می‌گوید: «اولین دوره‌ی جشنواره در سال گذشته با موضوع «آب» برگزار شد. موضوع جشنواره‌ی امسال یعنی «بازی» اصل مهمی برای کودکان است که اگر به هردلیل از آن غافل شویم، کودکی ناتمام می‌ماند و در آینده مشکلات بسیاری برای بچه‌ها پیش می‌آید. با انتقال مفاهیم پیچیده‌ی زندگی به کودکان از طریق بازی می‌توان آن‌ها را برای آینده آماده کرد.»
این عضو انجمن نویسندگان کودک و نوجوان درباره‌ی بخش‌های مختلف جشنواره می‌گوید: «در بخش اول جشنواره، کتاب‌هایی که از سال 1390 تاکنون با این موضوع برای کودکان و نوجوانان چاپ شده، از سوی داوران لاک‌پشت پرنده داوری می‌شود. بخش دوم، یعنی «لی‌لی لی‌لی حوضک» نیز با هدف حمایت از نویسندگان و تصویرگران جوان برگزار می‌شود و کتاب‌های تصویری برگزیده با حمایت جشنواره منتشر می‌شوند. امسال نیز پنج عنوان کتاب برگزیدگان این بخش در جشنواره‌ی سال گذشته رونمایی می‌شود.»
او می‌گوید: «نویسندگان برای شرکت در این بخش می‌توانند داستان کودک با موضوع بازی (حداکثر 1000 کلمه) و تصویرگران حداقل یک تصویر را با همین موضوع (همراه با توضیح ایده یا داستان) به جشنواره ارسال کنند.»
به گفته‌ی تواضعی، جلسات قصه‌خوانی و کتاب‌خوانی در مدرسه‌ها، کارگاه‌های نویسندگی خلاق و تصویرگری، کارگاه بازی‌های بومی و محلی و هم‌چنین رایانه‌ای، نمایشگاه کتاب و اسباب‌بازی و عروسک، رونمایی و جشن امضای کتاب نویسندگان مختلف، تورهای کتاب و... از برنامه‌های این رویداد فرهنگی است.
دبیر کمیته‌ی علمی دومین جشنواره‌ی کتاب کودک و نوجوان کاشان، با اشاره به این‌که نویسندگان و هنرمندان مختلفی از کشورهای روسیه، ارمنستان و سوئد مهمان جشنواره خواهند بود، می‌گوید: «یکی از مزیت‌های این رویداد برگزارکننده‌ی ‌آن است که بخش خصوصی (اقامت‌های بوم‌گردی و فعالان هنرهای سنتی) است. اتفاق خوشحال‌کننده‌ی دیگر این‌که جشنواره وارد تقویم فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی شده است.»
علاقه‌مندان می‌توانند با مراجعه به صفحات مجازی جشنواره در تلگرام و اینستاگرام به نشانی KCBfestival و تکمیل فرم ثبت‌نام، آثار خود را به ای‌میل
 KCBFestival@gmail.com یا به نشانی کاشان، خیابان ملا حبیب‌الله شریف، گذر فرهنگ و هنر آب‌انبار خان، مجموعه‌ی خانه‌نقلی، دبیرخانه‌ی جشنواره‌ ارسال کنند.

این خبر را به اشتراک بگذارید