• پنج شنبه 6 اردیبهشت 1403
  • الْخَمِيس 16 شوال 1445
  • 2024 Apr 25
چهار شنبه 30 بهمن 1398
کد مطلب : 95521
+
-

آتقی و چند قصه دیگر

ویترین
آتقی و چند قصه دیگر


«آتقی و چند قصه دیگر» مجموعه داستانی است نوشته احمد افقهی که ویراستاری آن به‌عهده غلامحسین سالمی بوده و انتشارات امید رهاوی کتاب‌را منتشر کرده است.
در این کتاب 270صفحه‌ای 14داستان کوتاه از این نویسنده 62ساله منتشر شده است.
میانجی، آتقی، متوفی، شکسته‌بند دیزانی، در پوست شیر، راوی، قصه‌های ماورا ، ترانزیت فرودگاهی دوبی، عالیه و دخترش سیما، مردی با نگاه شوم، مهاجرت، چهارشنبه‌های همیشگی، فشندکی و در جست‌وجوی قصه‌ای تا فراموش نشود عنوان 14داستان این مجموعه‌اند.
داستان آتقی چنین شروع می‌شود: «فرزام تلفن زد و گفت اگر ممکنه یک سری به آتقی بزن. حالش خوب نیست. من الان نمی‌تونم بیام تهران. فرزام در دوران کودکی و نوجوانی با آتقی هم‌محله‌ای بود. چهل پنجاه سال پیش و حالا همیشه حواسش به او بود. به‌خصوص این‌روزها که آتقی وضع خوبی نداشت. آتقی را قبلا دو بار دیده بودم، یک‌بار حوالی میدان انقلاب، گشت کوتاهی زدیم، وقت ناهار بود، گفتم بریم یک‌جایی چیزی بخوریم. گفت یک‌جایی هست همین نزدیکی‌ها بریم اونجا و رفتیم قهوه‌خانه‌ای حوالی خیابان جمهوری که همه او را می‌شناختند. گفت چهل‌ ساله میام اینجا. و یک‌بار هم او را حوالی میدان فردوسی دیدم. که رفتیم گشتی طرف‌های ارباب جمشید زدیم. این شده بود آشنایی من با آتقی. نزدیک شصت‌و‌پنج سالی داشت. ضعیف شده بود و چروکیده... .»
«آتقی و چند داستان دیگر» نوشته احمد افقهی با شمارگان 500نسخه به‌بهای 40هزار تومان منتشر شده است.
 

این خبر را به اشتراک بگذارید