• سه شنبه 4 اردیبهشت 1403
  • الثُّلاثَاء 14 شوال 1445
  • 2024 Apr 23
چهار شنبه 30 بهمن 1398
کد مطلب : 95454
+
-

ارز دیجیتال آبی‌اناری

همکاری یک استارتاپ با باشگاه‌های بزرگ فوتبال جهان، شروع راهی پرمنفعت خواهد بود

ارز دیجیتال آبی‌اناری

باشگاه‌های فوتبال با هواداران میلیونی منبع بسیار خوبی برای درآمدزایی هستند و در این میان استارتاپ‌ها هم با روش‌های خاص خود سراغ همکاری با دنیای مستطیل سبز رفته‌اند. چند روز پیش، باشگاه بارسلونا اعلام کرد که به‌زودی 300میلیون هوادار این تیم در سراسر دنیا می‌توانند از ارز مجازی مخصوص خود در برخی معاملات استفاده کنند. این به معنی شروع یک راه بزرگ و پردرآمد است.

پول مجازی بارسلونا
ابتکار جدید که به اموری مانند حق رای، هدایا و کالاهای هواداری باشگاه اختصاص دارد، ماحصل همکاری جدید با استارتاپ بلاکچین مستقر در کشور مالت است که بستر آن در سایت socios.com (سوسیوز) قرار دارد. ارز دیجیتال این استارتاپ با نام Chiliz (چیلیز) به بازار عرضه شده است. این استارتاپ همچنین با باشگاه‌های پاری‌سن‌ژرمن، یوونتوس، وستهام‌یونایتد، آ.اس رم، گالاتاسرای، اتلتیکومادرید و... کار می‌کند.
 socios.com فعلا متمرکز بر فوتبال است، اما در آینده می‌خواهد رشته‌های ورزشی دیگر را نیز درگیر کار خود کند. هواداران با نصب اپلیکیشن این استارتاپ روی گوشی‌های تلفن همراه خود (اندروید و iOS) می‌توانند خیلی راحت ارز را خرید و فروش کنند.

گردش مالی بالا
فوتبال به‌عنوان ورزش نخست دنیا، دارای گردش مالی بسیار بالایی است و هواداران در این میان نقش بسیار مهمی دارند. آنها بلیت و حق پخش برای تماشای مسابقه تیم‌شان می‌خرند. سراغ فروشگاه‌های هواداری رفته و آنجا پول خرج می‌کنند. در فضای مجازی مرتب نام تیم و بازیکنان مورد علاقه‌شان را جست‌وجو می‌کنند و صفحه‌های مربوط به آن را باز می‌کنند و روزنامه و مجله می‌خرند. بنابراین، نقش آنها در اداره باشگاه و همچنین دریافت خدمات نباید نادیده گرفته شود.
بنابراین با توجه به توسعه ارز‌های دیجیتال و همچنین گسترش استارتاپ‌ها می‌توان حدس زد که اتفاقات مهمی در این خصوص رخ خواهد داد. در این میان، می‌توان ادعا کرد که همکاری بین فوتبالی‌ها و استارتاپ‌ها، شروع یک راه بسیار طولانی پرثمر خواهد بود.

ارز دیجیتال بار
به گزارش همشهری، استارتاپ سوسیوز قصد دارد ارز دیجیتال اختصاصی باشگاه بارسلونا را با نام اختصاری «BAR» اواسط تابستان آتی عرضه کند. قیمت هر BAR 2یورو خواهد بود و قرار است فعلا 40میلیون از آن در دسترس هواداران آبی‌اناری قرار بگیرد.
هفته گذشته Chiliz ارز دیجیتال 2باشگاه آ. اس رم ایتالیا و گالاتاسرای ترکیه را با نام‌های اختصاری ASR و GAL منتشر و عرضه کرد. البته هنوز درباره استقبال طرفداران جالوروسی و قرمز و زردها خبری منتشر نشده است، اما به‌ آسانی می‌توان حدس زد که استقبال قابل‌قبول باشد.

قابلیت معامله
الکساندر دری‌فوس، مدیرعامل سوسیوز به شبکه یورونیوز گفته است که سکه‌های چیلیز با نشان بارسلونا همانند یک «ارز رمز» قابلیت معامله در برخی بازارهای ارزهای رمزنگاری شده را خواهند داشت و صاحبان آن می‌توانند چیلیز بارسلونا را در کیف پول مجازی ارز رمز (ارز مجازی یا دیجیتال) خود ذخیره و نگهداری کنند. تاکنون 110هزار هوادار به‌طور متوسط 20دلار سکه مجازی تیم‌های مورد علاقه‌شان را خریداری کرده‌اند که بارسایی‌ها نیز به‌زودی به این جمع اضافه خواهند شد.

تمرکز در آسیا
درحالی‌که دفتر مرکزی Chiliz در کشور مالت در قلب اروپا قرار دارد، سایت Chiliz.net از سنگاپور بارگذاری و هدایت خواهد شد. این بخشی از برنامه توسعه شرکت در قاره آسیا محسوب می‌شود. برنامه آتی این استارتاپ، تمرکز روی آسیاست، جایی که با جمعیت بالای فوتبال‌دوستش می‌تواند باعث رشد و توسعه کار شود، چراکه باشگاه‌های بزرگ فوتبال دنیا در آسیا بیشتر از کشور خود طرفدار دارند! در این میان باید گفت که نکته اصلی در کار، پیوند جالب رمزنگاری و ورزش است. جایی که 5/3میلیارد نفر در دنیا را برای تماشای یک مسابقه پای تلویزیون می‌نشاند، قطعا می‌تواند از نظر اقتصادی هم ارزش‌های خود را داشته باشد.

BAR تابستان می‌آید
استارتاپ سوسیوز قصد دارد ارز دیجیتال اختصاصی باشگاه بارسلونا را با نام اختصاری «BAR» اواسط تابستان آتی عرضه کند که قیمت هر BAR 2یورو خواهد بود و قرار است فعلا 40میلیون از آن در دسترس هواداران آبی‌اناری قرار بگیرد

 

این خبر را به اشتراک بگذارید