• شنبه 1 اردیبهشت 1403
  • السَّبْت 11 شوال 1445
  • 2024 Apr 20
سه شنبه 29 بهمن 1398
کد مطلب : 95393
+
-

تداوم بارش‌ها در استان های شمال غربی

آب و هوا
تداوم بارش‌ها در استان های شمال غربی

سامانه بارشی جدید که از روز یکشنبه به همراه برف و باران وارد کشور شد، تاکنون برخی استان ها از جمله آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، اردبیل، کرمانشاه، زنجان، قزوین و کهگیلویه و بویراحمد را تحت تاثیر قرار داده و موجب تعطیلی مدارس در برخی از شهرها شده است.
به گزارش ایرانشهر، رئیس اداره پیش‌بینی هواشناسی آذربایجان غربی ضمن اشاره به تداوم بارش برف و باران در نقاط مختلف استان از بارش ۱۰۰ سانتی‌متری برف تا پایان این هفته خبر داد. مهدی صابری لغزندگی، کاهش دید و اختلال تردد در معابر شهری و جاده‌ها را اثرات این سامانه بارشی دانسته و می گوید: بارش برف تا یکشنبه هفته بعد، مناطق وسیعی از استان را فرامی‌گیرد و در ارتفاعات استان به ویژه در شهرهای جنوب آذربایجان غربی شدیدتر خواهد بود. ارسلان شکری، مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای آذربایجان غربی نیز از مسدود بودن‌ راه دسترسی برخی روستاها در این استان خبر داده و می گوید: در ۲۴ ساعت گذشته راه ارتباطی بیش از ۱۰۰ روستا بازگشایی شده است و به علت بارش برف و کولاک هم اکنون راه ۵۰۱ روستا مسدود بوده که راهداران درصدد بازگشایی هستند.
تردد در برخی جاده های استان های کرمانشاه، کردستان و اردبیل نیز به دلیل بارش برف و کولاک تنها با زنجیر چرخ امکان پذیر است. علی رحمتی، مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای اردبیل می گوید: بارش برف همراه با کولاک مقطعی در راه‌های ارتباطی استان به‌ویژه گردنه‌های حیران، صائین و سرچم و مناطق کوهستانی مناطق مرکزی و جنوبی استان وجود دارد و محور خلخال- پونل به‌ دلیل بارش برف و نداشتن ایمنی کافی تا اطلاع ثانوی مسدود است. در استان آذربایجان شرقی نیز راه‌های اصلی و فرعی و آزادراه تبریز - زنجان باز بوده ولی با توجه به بارش برف و کولاک لغزنده است. هم اکنون نیز راه ارتباطی حدود ۱۲۰ روستای این استان مسدود شده است و به گفته محمد باقر هنربر، مدیرکل بحران استان، بسته های غذایی توسط یک فروند بالگرد جمعیت هلال احمر به ساکنان این روستاها به ویژه در بخش میانه توزیع می‌شود.
در شرایطی که امدادرسانی به مناطق تحت تاثیر برف و کولاک ادامه دارد، طبق پیش بینی های هواشناسی سامانه دیگری از روز پنجشنبه وارد استان های قزوین و کهگیلویه و بویراحمد خواهد شد که سبب بارش باران، برف و گاهی وزش باد شدید می شود. مریم بهروزی، کارشناس هواشناسی استان قزوین می گوید: سامانه بارشی که از روز یکشنبه وارد کشور شد، استان قزوین را نیز تحت تاثیر قرار داد و هم اکنون بارش برف تمامی سطح منطقه را فرا گرفته و بارش‌ها در مناطق کوهستانی و سردسیر نیز با کولاک همراه است.

این خبر را به اشتراک بگذارید